Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 132: Schaduwstrijder Schaduwstrijder, Na het lezen #2

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 18

Schaduwstrijder na het lezen #2

De plot
    1 Wat vind je van het plot?
    Ik vind de verschillende verhaallijnen goed. De Villiger-lijn blijft prima vaag, nog niet te veel details ( die voor mij later wel wat meer uitgediept hadden mogen worden). De Suzanne-lijn is interessant en blijft boeien, CIA-sfeer is goed neergezet. Ik had wel iets meer verbinding verwacht tussen de supersoldaten en de andere verhaallijnen.

2 Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Ik vind het heel mooi en fijn dat de structuur meerdere invalshoeken heeft. Je leest net lang genoeg over Suzanne, het hoofdverhaal, maar schakelt dan meestal even over naar een andere verhaallijn. Echt een compliment voor Pjotr, het lijkt me echt supermoeilijk om te kiezen waar je precies moet overschakelen naar de andere verhaallijnen.

3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had het niet echt zien aankomen, maar ik vond het ook een abrupt einde, eigenlijk een korte paar hoofdstukken, waarbij ik de achtervolging wel tof vond, maar wat daarna gebeurde ging voor mij nogal snel. Misschien miste ik daar nog wat meer achtergrond of gedachtengangen. En prettig de epiloog te lezen, fijn om die gedachtegangen en bepaalde redenen van keuzes mee te krijgen van de schrijver.

Algemeen
    4 Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja zeker, ik kom ook steeds meer in het verhaal en ga me er in m’n gedachten ook mee bezig houden, wanneer ik het boek niet aan het lezen ben.

5 Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Geen moeilijke schrijfstijl voor mij, ik vlieg er aardig doorheen.

6 Stel….Pjotr Vreeswijk  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek is spannend en intrigerend.

7 Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het heeft wel iets unieks, de sfeer (van Lost) en de combi militaire operaties en vriendschap. Ook is het uniek dat de hoofdpersoon eigenlijk geen veldoeiding heeft, maar toch mee doet aan dit soort ‘field ops’.

8 Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Wat ik eerder aangaf, misschien nog meer informatie omtrent wat het uitgevonden deeltje allemaal kan doen. Ik miste de uitleg hoe precies de supersoldaat wist gemaakt, en waarom ze zo ziek werden, hadden ze steeds opnieuw iets van het deeltje nodig?

maria
    Bijdrager
    Post count: 349

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Niet verwacht maar ineens een nieuw gebouw op de proppen vond ik afbreuk doen aan het einde. Het einde ging te snel ineens

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Wordt wel goed naar toegewerkt, door de verschillende verhaallijnen

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Een klein beetje, niet alles.

Algemeen
    4. Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Wel boeiend en de achtervolging en het verhaal van Villiger wilde ik echt volgen en was voor mij het meest spannend

5. Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Heel makkelijk en begrijpelijk te lezen. Wel opvallend zijn de vele afkortingen.

6. Stel….Pjotr Vreeswijk vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ongeloofwaardig, beetje fantastisch, sciencefictionachtig

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het onrealistische kom je vaker in fantasieboeken tegen.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Niet die suggestieve cliffhangers aan het eind van het hoofdstuk, doet afbreuk aan het verhaal en geef altijd een afkorting weer. Ben wel benieuwd naar de politieroman!

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 159

Wat vind je van het plot? Spannende actie a la Indiana Jones
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed opgebouwd en en leuke wisseling van perspectief.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Dit einde had ik zo niet verwacht en aan zien komen.

Algemeen

Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Schaduwstrijder vind ik een spannend verhaal waarvan ik wilde weten hoe het af zou lopen en wie het zou overleven …
    Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is prettig, begrijpelijk geschreven, maar deze keer moest ik iets meer aandacht bij de personages houden, want ook Alex en Staufman worden genoemd (uit een eerder boek). Toen Villiger weer werd genoemd, moest ik echt weer even teruglezen wie dat ook al weer was…
    Stel….Pjotr Vreeswijk vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Filmisch avontuur/actie a la Indiana Jones

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Voor mij is dit boek wel uniek, het is een thriller, maar ook actie, avontuur en fantasie.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Lekker door schrijven!

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 78

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Boeiend en spannend.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Als lezer krijg je steeds een beetje informatie die toewerkt naar het plot. In het begin moet je de verhaallijnen even plaatsen in het totaal, maar het komt goed samen in het plot.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Voor mij was het onverwachts.

Algemeen
    4. Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Zeer boeiend. Het verhaal bevat tempo en spanning, waardoor het mijn volle aandacht had.
    5. Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Begrijpelijk. Alleen de verschillende verhaallijnen moest ik in het begin even in de juiste context plaatsen, daarna was het boek goed te lezen.
    6. Stel….Pjotr Vreeswijk vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Spannend, vol actie en zeer avontuurlijk.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik heb nog niet eerder een boek als dit gelezen, dus voor mij was het wel uniek. De setting, schrijfstijl en het plot vond ik origineel.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik heb geen specifieke tip, ik hoop dat Pjotr blijft schrijven, zodat wij kunnen genieten van zijn boeken!

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.