Home Forums Leesclub 132: Schaduwstrijder Schaduwstrijder, Na het lezen #2

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #23736 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Pjotr Vreeswijk  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 80

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Een goed overnagedacht plot!

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Een zeer spectaculair plot en de structuur van het plot is zeer wel overwogen.

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee totaal niet verwacht. Ik had een ander eind verwacht.

Algemeen
    4.Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    In het beging had ik even moeite maar daarna werdt ik geprikkeld en heb deze met volle aandacht uitgelezen.

5.Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Nee leest lekker makkelijk weg. Begrijpelijk een heerlijk boek.

6.Stel….Pjotr Vreeswijk vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Zeker geloofwaardig ik ben er van overtuigd dat er dingen in de wereld gebeuren die niet iedereen weet.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Nee niet een als zovelen. Wat maakt het boek uniek ik denk toch het ongrijpbare waar het verhaal om draait. In ieder geval dit is er niet eentje waar je van denk O,ja daar hebbenwe er weer een. Totaal niet. Vrouwlijke hoofdrol maar deze is echt supergoed neergezet!!

8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    De enige goede raad is Vooral doorgaan. Je heb er een fan bij!!!

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 54

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Een zeer spannend en meeslepend plot.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Een avontuurlijke, uiterst spannende rollercoaster van gebeurtenissen.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Helemaal niet, het heeft me totaal verrast.

Algemeen
    4. Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Jazeker kon gewoon niet stoppen met lezen, werd gewoon chagrijnig als ik het aan de kant moest leggen.

5. Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Totaal niet moeilijk en zeker begrijpelijk.

6. Stel….Pjotr Vreeswijk vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar hem zijn?
    Een spannend en meeslepend verhaal.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Voor mij was het uniek, omdat ik niet eerder zo’n boek heb gelezen, een kruising tussen spannende actie en avontuur.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga vooral zo door, chapeau!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 203

De plot

Wat vind je van het plot?
    Héél erg goed opgebouwd plot, van begin tot einde.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Héél opbouwende spanning en ons constant op het verkeerde been
    zetten. Dat is de goede structuur die toegepast is.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee helemáál niet. Het was een zéér verrassend einde.

Algemeen

Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Een héél vervelend boek, haha want het plakte aan mijn handen. Kon het écht niet
    weg leggen. Vond het zó spannend.

Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind het een prettige schrijfstijl. Niet té eenvoudig maar lekker geconcentreerd lezen hoort bij
    thrillers. Ontspanning na inspanning.

Stel….Pjotr Vreeswijk vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Haha mijn antwoord luidt: allen, dus geloofwaardig, aangrijpend, realistisch, filmisch, super spannend.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Alles aan dit boek is uniek. De hele opbouw, handeling etc.. Er zijn niet zoveel schrijvers die zo apart
    kunnen schrijven.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Haha ik denk niet dat Pjotr op mijn advies ( wat ik niet heb) zit te wachten hoor. Daar kent hij me
    te goed voor. Nou ja één advies dan. Doorschrijven aan het volgende boek.

apgschoon
    Bijdrager
    Post count: 14

De plot

—> Aan het plot is door de auteur zeer veel aandacht besteed.

—> Goed doordacht en spectaculair, maar naar mijn mening had de uitwerking beter en iets uitvoeriger gekund.

—> Nee, ik wist niet dat het verhaal op deze manier zou aflopen. Heel knap gedaan.

Algemeen

Vond je Schaduwstrijder een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

—> Ja, absoluut. Op geen enkel moment was het verhaal saai of langdradig; dat komt waarschijnlijk door het tempo van het verhaal

Vind je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

—> De schrijfstijl is prettig, maar af en toe vond ik het gebruik van populaire taal wat minder aantrekkelijk

Stel….Pjotr Vreeswijk vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

—> Spectaculair en avontuurlijk

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

—> Het boek is zeer toegankelijk voor de lezer, die niet heel erg van actiethrillers houdt of die nog met actiethrillers wil kennismaken.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

—> Het lijkt erop dat de uitwerking van het plot wat tekort is gedaan door het razendsnelle temnpo van het verhaal. Het lijkt erop dat de auteur – spreekwoordelijk gezegd – tijdens het rennen over zijn eigen voeten is gestruikeld. Het razendsnelle tempo in het verhaal heeft naar mijn mening geleid tot het meer ongeloofwaardig zijn van het verhaal. Er gebeurt veel, heel veel… Een ding is zeker; Vreeswijk kan zeer goed schrijven, maar deze actiethriller is eerder een spannend jongensboek dan een volwaardige thriller. Pjotr, ga wel door met schrijven!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 285

De plot

Het plot zit goed in elkaar.

De structuur is goed opgebouwd, waardoor de spanning ook geleidelijk aan opgebouwd wordt en je steeds wil verder lezen.

Nee het einde had ik niet zien aankomen. Was een aangename verrassing.

Algemeen

Ik heb schaduwstrijder met plezier gelezen en ben heel blij dat ik Pjotr op deze manier heb leren kennen, ik heb constant mijn volle aandacht bij het verhaal gehad.

Pjotr heeft een prettige schrijfstijl die filmisch is.

Wanneer ik het verhaal las, had ik echt het gevoel dit kan zo gebeuren, en dan ga je nadenken over wat er allemaal gebeurd bij geheime diensten waar wij niets van af weten.
    Ik vond het heel geloofwaardig en realistich.

Dit boek

er zijn nog boeken die over deze onderwerpen gaan, maar met zijn eigen manier van schrijven zorgt Pjotr er wel voor dat hij een fanclub zal hebben voor zijn boeken.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pjotr Vreeswijk mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Doe zo verder!!! Graag meer van dit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.