Home Forums Leesclub 132: Schaduwstrijder Schaduwstrijder, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #23728 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 285

Wat ik heel leuk vind tijdens het lezen. Is de kant waarop alles op het randje gebeurd.

Ook het feit dat in dit soort thrillers een vrouw de hoofdrol speel, vond ik heel leuk.

Sabine
    Bijdrager
    Post count: 17

Verhaallijn;

De verhaallijn(en) ontwikkelden zich niet zoals ik verwachtte, regelmatig werd ik op het verkeerde been gezet. Dan dacht ik het te weten en werd het weer anders. Heel knap gedaan.

Citaten;

Ik heb een aantal citaten teruggezocht die ik bijzonder vond. Ik heb ze verdeeld in mooie en originele vergelijkingen en cliffhangers aan het einde van een hoofdstuk die mij er echt toe aanzette om verder te lezen.

Vergelijkingen;

‘De oranje gloed van het vuur projecteerde hun dansende schaduwen op het canvas van de manschappententen.’

‘Zijn paarsgekleurde huid stond bol als dat van een pak bedorven melk en de man zag eruit alsof hij ieder moment uit elkaar zou kunnen spatten.’

‘De mannen spraken over en weer en als Suzanne niet beter had geweten, had het schouwspel wel iets weg van twee Franse boeren, hangend over de motorkap van een oude Deux Chevaux, bakkeleiend over de juiste route op de kaart.’

‘De stemming in de kamer sloeg om als zure room in een zoet beslag.’

Cliffhangers;

‘Toen het deksel eenmaal openstond en ze in de kist keken, beantwoordde de inhoud op geen enkele manier aan hun verwachtingen.’

‘In het midden van de ondergrondse steengroeve bevond zich een put. Pikdonker en loodrecht naar beneden.’

‘Niet veel later, toen ze midden in een lege kamer hard- handig op een stoeltje werd geduwd en de zak van haar hoofd was gehaald, werden al haar vragen beantwoord.’

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 203

Jaaa heerlijk spannend. Ben pas aan het begin dus na het weekend
    ga ik er lekker vol in. Barst van de spanning.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 157

Leuk die coördinaten aan begin van het boek. Je komt inderdaad in het betreffende gebied terecht. Langleven Google maps…

Fgoestoh
    Bijdrager

Op 1/3 van het boek. Lees heerlijk door. Ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Wel vind ik het soms lastig dat er hele grote gatten in zitten en hierdoor heb ik het gevoel dat ik informatie mis. Hebben anderen dat ook.?

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 80

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Zijn paarsgekleurde huid stond bol als dat van een pak bedorven melk en de man zag eruit alsof hij ieder moment uit elkaar zou kunnen spatten. Deze is me wel erg bij gebleven!

2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nee totaal niet. In het beging dacht wat kan ik hier van verwachten. Is dit wel het boek wat ik in mijn gedachte had.
    Inmiddels kan ik zeggen Ja helemaal wat een goed geschreven spannend boek!!

3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    N.V.T.
    4.Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Lees en ontdek zelf.

apgschoon
    Bijdrager
    Post count: 14

Opmerkelijke citaten –> Niet zozeer opmerkelijk, maar wel ontzettend mooi geschreven vind ik de 2e alinea van p. 121. Onder andere: “De nieuwe ontdekking werkte als een katalysator en hij voelde de restanten van de chemische cocktail in zijn lijf voor een nieuwe shot adrenaline zorgen.”

Ook p. 112: “Ze las de tekst nogmaals, maar het stond er echt. De herkomst van het koper paste zonder twijfel in het verhaal van Tarik. Een kopermijn in het oosten van Congo. Toen de museumbaas had opgebiecht dat zijn opdrachtgever een geheim laboratorium in het Afrikaanse land bezat, leek hij voor de verandering wel de waarheid te hebben gesproken.”

Tenslotte: “De hitte was onvoorstelbaar, de stilte oorverdovend. (…) Een walgelijke geur van verbrand rubber en mensenvlees drong haar neusgaten binnen.”

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? –> Nee, absoluut niet. Ik ben nu net bij bladzijde 167 aangekomen; het verhaal heeft in eerste instantie een sneltreinvaart doorgemaakt, maar het tempo wordt nu langzamer. En hoewel ik nog 100 bladzijden te gaan heb, is het mij niet duidelijk hoe het verhaal zal aflopen of welke ontwikkelingen er nog volgen. Enorm knap gedaan!

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. –> Ik irriteer me aan zinsuitdrukkingen zoals “er erg in hebben” (p. 30), “ook al deed alles haar zeer” (p. 31), “haar hart maakte een sprongetje” (p. 25). Verkeerde afbreking in p. 11 (Ma- yflower).

Fgoestoh
    Bijdrager

Het boek is uit. Vooral de vraag ontwikkeld het verhaal zich als gedacht…

Tja dat is moeilijk te zeggen. Deels wel al snel is link gelegd tussen mutatie, ontwikkeling deeltjes, de vage massa moord, de soldaten, de chef,.. Maar dan kan je nog alle kanten op. Ik heb niet het idee dat de schrijver te veel weggeeft. Het slot is goed en spannend geschreven maar deels voorspelbaar. Verhaallijn spannend en actueel bij verschillende thema’s en passend bij de locaties die de schrijver hanteert. Dank voor het leesplezier tijdens een griepje 😏.

ChantalH
    Bijdrager
    Post count: 31

Het boek is precies wat ik ervan verwachtte. Het is een spannende actiethriller. Ik zat snel in het verhaal. Heerlijk die korte hoofdstukken met verwijzing waar we zijn of bij wie we zijn. Er lopen verschillende verhaallijnen naast elkaar. Je merkt al dat er naar elkaar toe wordt geschreven. Ik ben heel erg benieuwd hoe het afloopt.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 54

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Quote: ‘Zijn paars gekleurde huid stond bol als dat van een pak bedorven melk en de man zag eruit alsof hij ieder moment uit elkaar zou kunnen spatten.’ Omdat je dit zo voor je kan zien, erg beelden verwoord!

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Zeker weten, heel erg spannend

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 24

Er staan veel opmerkelijke citaten in dit boek. Tom gebruikt zelf de citaten die hij zijn clienten leert.
    Daar heeft hij zelf ook veel steun aan.

Ik ben nog niet zo heel ver in het boek, maar tot nu toe is het spannend. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 105

De kop is eraf, het verhaal leest heel lekker en Susanne kan ik me goed mee identificeren. De Woestijn en Syrië en de massamoord was even slikken maar op het nieuws word dat vaak verteld dus ik ben benieuwd wat het gaat brengen.

Geen storende fouten tegengekomen.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 67

Yes, Pjotr is doorgegaan met Suzanne! In de eerste boeken speelde zijn al een grote rol, en nu de hoofdrol. Geen bovennatuurlijke genezing van Alex maar fijn en andere hoofdrolspeler kiezen, nu een vrouw.
    Ik ga genieten van dit boek, want Pjotr is een geboren verteller.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 111

Door drukte en eerst een ander boek uit gelezen te hebben wat vertraging opgelopen. Inmiddels ben ik op een kwart van het boek. Er werden herinneringen opgeroepen aan Dwaalspoor. Het verhaal van dat boek kwam weer boven en ook de personages van toen. Ik herken er dus dingen. Ik wist eigenlijk niet dat dit een vervolg is in een serie met dezelfde personages. Het zal vast ook een verrassend boek worden met veel actie en spanning.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.