Home Forums Leesclub 132: Schaduwstrijder Schaduwstrijder, Na het lezen #1

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1520
    #23734 |

Vragen ThrillZone leesclub Schaduwstrijder                                        

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Schaduwstrijder  de eerdere en volgende boeken van  Pjotr Vreeswijk  ook lezen?

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 80

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Niet echt hoewel ik Suzanne en Kolonel Giedeon Joubert er op elkaar vindt lijken. Doordouwers en niet opgeven

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Crash de piloot deze red hun elke keer weer. Maar ook omdat hij in de jungle niet afwacht maar iniatief toont om achter hun aan te gaan en hun uit een benarde positie weet te halen.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee alle personage’s hebben iets. Hun eigen persoonlijkheid en 1 doel. Vrij sterke karkaters allemaal en zeker doorzettingsvermogen.
    De auteur

4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Ja de schrijf stijl is zeer prettig. Loopt mooi in elkaar over. Ook als ik het gedeelte van John aan het lezen was verliep vlekkeloos.

5.Kun je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Een lekkere meeslepende roman als je eenmaal in het boek zit. Zou zeker verfilmd kunnen worden.

6.Ga je na het lezen van Schaduwstrijder de eerdere en volgende boeken van Pjotr Vreeswijk ook lezen?
    Zeker te weten.. Een fijne schrijver.

ChantalH
    Bijdrager
    Post count: 31

De karakters

Ja, je leert ze steeds beter kennen in de loop van het boek. Door de terugblikken en het beschrijven van hun denkproces krijg je steeds meer inzicht in een personage.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mijn favoriet is Suzanne Boyle. Het verhaal wordt ook grotendeels vanuit haar standpunt beschreven. Ze wil koste wat kost een oplossing voor haar eerste opdracht, ook al is ze van de zaak gehaald. Ze toont veel doorzettingsvermogen. Gideon Joubert vind ik ook een aangenaam personage. Hij is hard, maar heeft een zwak voor Suzanne.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee. Ik vind het prima uitgewerkt zoals Pjotr het heeft gedaan.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Pjotr schrijft in korte hoofdstukken met korte zinnen. Dit past heel erg goed bij een actiethriller.

5. Kun je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Actiethriller die beeldend is geschreven met kort hoofdstukken en korte zinnen.

6. Ga je na het lezen van Schaduwstrijder de eerdere en volgende boeken van Pjotr Vreeswijk ook lezen?
    Ik ga zeker zijn volgende boek ook weer lezen.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 285

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Je leert iedereen beter kennen gedurende het boek, dus er zit wel een evolutie in.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Mijn favoriet personage was Suzanne, omdat ze een sterke vrouw is, die weet wat ze wil.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Ik zou niemand willen veranderen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

De schrijfstijl is perfect voor dit soort verhaal.

Kun je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Ik vond het een heel meeslepende actiethriller, die filmisch geschreven is.

Ga je na het lezen van Schaduwstrijder de eerdere en volgende boeken van Pjotr Vreeswijk ook lezen?

Zeker en vast, ik neem de vorige boeken zeker ook nog op.

apgschoon
    Bijdrager
    Post count: 14

De karakters

Ja, in voldoende mate bij vooral de hoofdpersoon. We krijgen we een blik in haar persoonlijke leven en haar karaktereigenschappen; de scholing die ze gevolgd heeft, haar afkomst, haar manier van denken en doen. Bij de overige personages is de ontwikkeling van de karakters wat marginaler, maar dat is niet bezwaarlijk.

Zonder twijfel is piloot Crash mijn favoriet. Hij komt op mij over als een stoere gozer, met kennis van zaken (hij weet meerdere typen vliegtuigen te besturen) en is daardoor een ‘cool’.Iemand die zich niet laat leiden door angsten of onzekerheiden, die confrontaties met moeilijke situaties aandurft en risico’s durft te nemen.

Nee, niet aan een personage, maar wel aan het verhaal. Het iets te zoetsappige stukje over Suzannes ontluikende interesse voor Crash had achterwege gelaten kunnen worden.

De auteur

Ja, zeer zeker. De schrijfstijl is beeldend en dat past uitstekend bij een actiethriller, waarin de ontwikkelingen zich in snel tempo opvolgen.

Kun je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Beeldend.

Ga je na het lezen van Schaduwstrijder de eerdere en volgende boeken van Pjotr Vreeswijk ook lezen?

Wellicht als ik weer eens zin heb om een actiethriller te lezen.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 203

De karakters

Jazeker zit er evolutie in de karakters. Je ervaart tijdens het lezen hoe de
    karakters van iedereen in elkaar zitten en leert ze helemaal kennen.

Tja ik heb er twee eigenlijk. Crash, omdat die constant in de weer is geweest
    voor hun en twee keer het leven van iedereen gered heeft.
    Maar óók Suzanne. Altijd in de weer, weet precies hoe ze de zaken moet aanpakken,
    en altijd even aardig.

Nee, want dan wordt het een héél ander boek en ik ben erg blij met hoe het er NU uitziet

De auteur

Jaaa super fijne schrijfstijl. Ontspannend lees ik de inspanning van anderen.
    Ook de korte hoofdstukken zijn erg fijn om te lezen. Past precies bij de spanning van
    het boek. Je kunt dan zonder moeite omschakelen naar andere items die dan omschreven worden.

Jaaa héél erg véél specifieke kenmerken. Zowel meeslepend, filmisch, spannend etc…
    Ik vind het een goed boek inderdaad om verfilmd te worden.

Natuurlijk!!!!! Ik volg de vorderingen van een nieuw boek altijd op de voet. Hij is één van mijn
    favoriete schrijvers. Ben er trots op dat ik hem persoonlijk ontmoet heb. Een geweldige schrijver.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 54

De karakters
    Niet echt, ze zijn alleen maar bezig om de wereld en zichzelf te redden

Suzanne Boyle, ook al wordt ze buiten spel gezet en ze toch haar oorspronkelijke missie wil afmaken.

Zeker niet, het verhaal is voor mij perfect zoals het is

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is heel erg beeldend en pas heel goed bij dit soort verhaallijn.

5. Kun je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Beeldvormend geschreven, super spannend

6. Ga je na het lezen van Schaduwstrijder de eerdere en volgende boeken van Pjotr Vreeswijk ook lezen?
    Zeker weten, helemaal verkocht!

Raywoman
    Bijdrager
    Post count: 13

De karakters
    1 Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ik denk dat Suzanne aan het veranderen is, doordat wat ze om zich heen ziet gebeuren
    2 Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Suzanne, de hoofdpersoon: Ze is een vrouw die zich staande weet te houden in een mannenwereld. Ze is een soort computernerd, en dat ben ik ook wel.
    3 Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Zover zit ik nog niet in het verhaal 1 derde) maar die Tarik vertrouw ik voor geen meter, maar dat wil ik ook niet veranderen.

De auteur
    4 Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, het past wel, het is redelijk kort en bondig, best wat dialogen, geen meeslepende ellenlange zinnen, gewoon zoals bij de overheid (lees leger en CIA) past.
    5 Kun je de schrijfstijl van Pjotr Vreeswijk specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Lastig te omschrijven, misschien hebben mijn medelezers hier meer kijk op, maar voor mij leest het alsof ik erbij ben, de stijl veel dialogen en gedachtes.
    6 Ga je na het lezen van Schaduwstrijder  de eerdere en volgende boeken van  Pjotr Vreeswijk  ook lezen?
    Schrijvers die ik eerder heb gelezen hebben altijd mijn aandacht, zeker wanneer eerdere boeken me zijn bevallen.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager
    Post count: 90

Hallo Allemaal,

Ik ben wat laat met reageren maar ik heb net al jullie reacties gelezen. Super gaaf. Thanks Als schrijver doe je het hier natuurlijk voor.

Zo even kijken of er nog vragen zijn.

Pjotr Vreeswijk
    Bijdrager
    Post count: 90

De karakters

Maar óók Suzanne. Altijd in de weer, weet precies hoe ze de zaken moet aanpakken,
    en altijd even aardig.

Nee, want dan wordt het een héél ander boek en ik ben erg blij met hoe het er NU uitziet

De auteur

Ook de korte hoofdstukken zijn erg fijn om te lezen. Past precies bij de spanning van
    het boek. Je kunt dan zonder moeite omschakelen naar andere items die dan omschreven worden.

Jaaa héél erg véél specifieke kenmerken. Zowel meeslepend, filmisch, spannend etc…

Natuurlijk!!!!! Ik volg de vorderingen van een nieuw boek altijd op de voet. Hij is één van mijn
    favoriete schrijvers. Ben er trots op dat ik hem persoonlijk ontmoet heb. Een geweldige schrijver.

Hey Kessel,

Onwijs leuke reactie man. Fijn dat je mijn boeken zo waardeert. Thanks

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 203

De karakters

en altijd even aardig.

De auteur

Hey Kessel,

Onwijs leuke reactie man. Fijn dat je mijn boeken zo waardeert. Thanks

Sabine
    Bijdrager
    Post count: 17

De karakters

Zeker, je leert ze steeds beter kennen. Helemaal als je de eerste twee boeken ook gelezen hebt. Maar dat is niet noodzakelijk om ‘Schaduwstrijder’ te kunnen volgen.

Susan is mijn favoriete personage. Ik vind het erg leuk dat in een ‘mannenboek’ een vrouw de hoofdrol heeft.

Ik wil niets veranderen, de personages passen bij de schrijfstijl en inhoud van het boek.

De auteur

De schrijfstijl past bij het boek. Korte, snelle hoofdstukken met veel perspectiefwisselingen. De zinnen zijn soms wat langer dan je van een actiethriller verwacht maar dat vind ik persoonlijk juist mooi. Ik houd niet zo van hele korte zinnen.

Ik vind ‘filmisch’ het best passen bij de schrijfstijl.

De eerdere boeken heb ik al gelezen, de volgende boeken ben ik zeker ook van plan om te lezen.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 111

Personages leer je steeds beter kennen wat betreft karakter en levenservaring.
    Favoriet personage Suzanne. Een stoere vrouw die zich in de gevaarlijke mannenwereld goed staande weet te houden.
    Voor mij hoeft er niets veranderd te worden aan de personages.

De schrijfstijl is vlot en dat past zeker bij het vlotte boek en de snelle acties. Makkelijk leesbaar in begrijpelijke taal. Korte hoofdstukken lezen ook lekker snel door.
    De schrijfstijl is actief. Er gebeurd veel.
    Ik denk wel dat ik meer van deze auteur ga lezen. Ik heb al eerder een boek van Pjotr gelezen en dat beviel goed. Dat was reden om mij voor deze leesclub aan te melden en het bevalt nog steeds goed.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.