Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 07: Schaduwkinderen Schaduwkinderen, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052
    #1925 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Jetske
    Bijdrager
    Post count: 10

Als epub lezer kan ik alleen wat over de voorkant zeggen. Omdat ik ook geen kleur zie heb ik hem even op internet opgezocht.

Er zit ook daadwerkelijk weinig kleur in de voorkant. Ik krijg koude rillingen van de foto want hij benadrukt het verloren kind dat je ziet staan. Hij lijkt mij prima gekozen bij de titel.

Van het boek heb ik vrij hoge verwachtingen. Ik ben een Linda Jansma fan en op een klein stukje van “Verbroken” na,want die was ik toevallig aan het lezen, en natuurlijk Schaduwkinderen heb ik ze dan ook allemaal gelezen.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Ik doe graag mee met een eigen exemplaar van Schaduwkinderen.

Cover.
    Op de voorkant een silhouet van een eenzaam meisje/jonge vrouw. Weinig kleur en het straalt verlatenheid uit. Schaduwkinderen is het eerste deel van de serie “Cirkel van het kwaad”. Een mooie cover die de aandacht trekt.

Auteur.
    Vanaf het eerste uur al fan van Linda Jansma en heb dan ook al haar boeken met veel plezier gelezen. Een paar keer mogen ontmoeten bij boekpresentaties en een trouwe volger van haar op FB. Dit is, voor zo ver bij mij bekend, de eerste keer dat een boek geschreven door Linda Jansma mee doet aan een leesclub. Wel nam ze zelf als deelnemer vaker mee aan leesclubs bij CZ. Ik vind het dan ook super leuk om mee te kunnen doen hier op TZ.

Verwachtingen.
    Mijn verwachtingen t.a.v. het boek zijn hoog. Linda Jansma heeft mij nog nooit teleur gesteld met haar boeken, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat dat deze keer ook weer gaat lukken. Ik heb de eerste recensies gelezen en dat beloofd veel goeds. Dus test mij nog een ding en dat is snel beginnen in Schaduwkinderen, en wat is er dan nog leuker om dat samen met andere te doen in een leesclub. 🙂 Ik heb er zin in!

Ant
    Bijdrager
    Post count: 41

Ik vind de cover pakkend. Het geeft een bepaalde spanning weer die mij nieuwsgierig maakt. Wat is er aan de andere kant van de heuvel? Omdat ik de epub versie lees heb ik even gezocht naar de cover van het boek. Deze is bijna van dezelfde kleur als de epub (haha).

Ik heb al meerdere boeken gelezen van Linda Jansma en die hebben mij allemaal kunnen pakken behalve haar laatste boek “judaskus”.
    Mijn hoop is dat ze met deze trilogie weer op haar oude niveau zit. Ik heb dus hoge verwachtingen van Schaduwkinderen.

Omdat ik de achterflap niet heb gelezen had ik in eerste instantie nog geen verwachtingen van het boek. Maar als ik kijk op internet waar het boek over gaat verwacht ik een goed opbouwend boek verteld uit verschillende personages.
    Ik verwacht weer een echt Linda Jansma boek die ik niet kan wegleggen.

Op naar het lezen nu!!

KaWest
    Bijdrager
    Post count: 6

Cover: ik vind het een mooie, geheimzinnige cover. Persoonlijk hou ik erg van zwart-wit, vandaar dat ik het boek ook zeker zou hebben opgepakt als ik het in de boekhandel zou zijn tegengekomen. Op m’n epub zie ik helaas geen achterzijde, vandaar dat ik de afbeelding op internet heb opgezocht. De achterzijde vind ik qua eerste indruk minder aantrekkelijk. De achterzijde (de opmaak en het lettertype) oogt een beetje saai en “goedkoop”. De inleidende tekst spreekt mij wel erg aan. De tekst “De Crime Compagnie” vind ik te aanwezig.

Auteur: Ik heb de auteur, Linda Jansma, sinds kort ontdekt en ik ben helemaal fan! Vooral bij “Verbroken” heb ik echt op het puntje van mijn stoel gezeten. Mijn verwachtingen ten aanzien van Linda Jansma zijn dan ook weer hooggespannen!

Verwachting: Ik heb nog nooit eerder een thriller trilogie gelezen, dus ik ben erg benieuwd. Ik kijk ernaar uit om te lezen wat Jules allemaal meemaakt en of zij de waarheid boven tafel zal halen over wat er 20 jaar geleden is gebeurd. Daarnaast hoop ik dat deel 2 en deel 3 snel geschreven worden, zodat ik de inhoud van deel 1 niet al vergeten ben. (Al hoop ik natuurlijk dat dit boek zo spannend is, dat ik het verhaal nooit meer vergeet 🙂

Jetske
    Bijdrager

Ik vroeg mij af wanneer het kopje “tijdens het lezen” opengezet word. Ik heb het boek namelijk al bijna uit.

Het valt mij wel op dat alleen de e-pub lezers gereageerd hebben. Zijn de boeken nog niet verzonden? Dat is wel jammer. Ik ging er vanuit dat de boeken hooguit een dag of 2 later bij de ontvangers zouden zijn en ben daarom vast begonnen met lezen. Kon ook eigenlijk niet wachten 😉

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052

Ik vroeg mij af wanneer het kopje “tijdens het lezen” opengezet word. Ik heb het boek namelijk al bijna uit.

Het valt mij wel op dat alleen de e-pub lezers gereageerd hebben. Zijn de boeken nog niet verzonden? Dat is wel jammer. Ik ging er vanuit dat de boeken hooguit een dag of 2 later bij de ontvangers zouden zijn en ben daarom vast begonnen met lezen. Kon ook eigenlijk niet wachten ?

Inderdaad Jetske, de papieren boeken zijn nog bij niemand bezorgd dus is er al een mailtje naar de uitgever.
    Dat is de reden dat er verder nog niets open is.

Ronald van Gemeren
    Bijdrager
    Post count: 7

De cover van het boek zendt voor mij een koud iets uit, iets dreigends, eenzaamheid ook. Beklemming. Als ik de achterkant lees, dan lijkt het mij een zeer actueel boek. Niet dat een dergelijke terroristische aanslag al in NL is voorgekomen (op een verdwaasde jongen in Alphen aan den Rijn dan). De schrijfster ken ik nog niet, maar heb al wel veel goeds van haar gehoord. Ik ben als ebook-lezer ook alvast maar begonnen. Kon niet meer wachten. En als je leest kan je ook bijna niet meer stoppen is mijn ervaring met dit boek.

Nienke Pool
    Bijdrager
    Post count: 23

Ik heb het boek net ontvangen. Ik heb er veel zin in! Ik vind de cover prima maar de tekst geweldig: 20 jaar oude moord: dan heb je mij al te pakken. Leuk dat we een kaartje erbij kregen! Ik ga dit weekend beginnen als het niet eerder is.

Caro1966
    Bijdrager
    Post count: 24

De cover, prachtig, mysterieus, donker, pakt me gelijk.

Alle boeken van Linda in de kast staan, maar nog niet gelezen, dit gaat de eerste worden en ik heb al zoveel goed gelezen en gehoord over Linda haar boeken, ik ben zo benieuwd.

Heerlijk een triologie, ik hoop echt dat het me pakt en meteen door wil lezen met de rest van de boeken, tenminste als Linda tegen die tijd deel twee klaar heeft 😉

Zin om te gaan lezen

Jetske
    Bijdrager

Het valt mij wel op dat alleen de e-pub lezers gereageerd hebben. Zijn de boeken nog niet verzonden? Dat is wel jammer. Ik ging er vanuit dat de boeken hooguit een dag of 2 later bij de ontvangers zouden zijn en ben daarom vast begonnen met lezen. Kon ook eigenlijk niet wachten

Inderdaad Jetske, de papieren boeken zijn nog bij niemand bezorgd dus is er al een mailtje naar de uitgever.
    Dat is de reden dat er verder nog niets open is.

Jammer. Inmiddels heb ik het boek al uit… een volgende keer wacht ik wel wat langer want juist dat topic vind ik één van de leukste onderdelen van een leesclub.

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 46

De cover vind ik een beetje triest maar dat is voor een psychologische thriller goed gedaan.Ik heb van deze schrijfster houvast gelezen en daar was ik best tevreden over dus verwacht eigenlijk een beetje de zelfde spanning.Dus mijn verwachting is een spannend boek die ik zo spoedig mogelijk ga lezen.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 61

Cover: Als je de achterzijde van het boek leest, krijg ik gelijk zin om te starten met lezen. Een officier van Justitie die zowel prive als in haar werk de waarheid probeert te achterhalen, klinkt spannend! De kaft vind ik heel mooi, je ziet, denk ik, Jules op haar rug en wat is dan haar uitzicht? Ook de serienaam “Cirkel van het kwaad” maakt mij nieuwsgierig. Ik zou het boek zeker oppakken in de boekwinkel op basis van de kaft.

Auteur: Bijna alle boeken gelezen van deze schrijfster gelezen, altijd mooie actuele onderwerpen en ze lezen als een trein dus ik kan niet wachten om te beginnen met lezen.

Verwachting: Ik hoop dat je lekker kunt meeleven met Jules en dat dit eerste deel van de serie zo eindigt dat je echt niet kunt wachten op deel 2!

Ook heel leuk trouwens dat er in het pakje een kaartje zat van het boek zelf, handig als boekenlegger! Iedereen veel leesplezier gewenst!

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 36

cover.

vind ik een beetje triest, eenvoudig en saai.

Auteur.

Ken ik, heb al haar boeken gelezen. Prima schrijfster

verwachting van Auteur.

Ik verwacht een goed boek. En vooral een spannend eind, dat je niet kan wachten om het volgende deel van deze trilogie te lezen.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 76

Cover:
    Ziet er mooi uit, intrigerend, een persoon kijkt naar het avondrood, het is al bijna donker..
    Goed lettertype, valt goed op.

Auteur:
    Van de auteur, waar ik al meer van heb gelezen, verwacht ik een krachtige thriller..met mogelijke plottwist..

Verwachting:
    Zoals vermeld, een verwacht ik een krachtig verhaal, met kop en staart, en mogelijk verrassend of open einde..gezien het een serie betreft.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.