Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 07: Schaduwkinderen Schaduwkinderen, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052
    #1927 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats ze dan in dit onderdeel.
    3. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Ronald van Gemeren
    Bijdrager
    Post count: 7

Vanaf de allereerste bladzijde heeft dit boek mij te pakken. Soms moet je het wegleggen, maar je wilt dat eigenlijk niet. Maar ja, het andere leven gaat ook door. Wat een actueel boek is dit. Hopelijk gaat het nooit in Nederland plaatsvinden. Eén dingetje viel mij op. Ergens staat dat Jules zich lekker in een stoel nestelt met haar sokken aan. Even laten loopt ze naar de voordeur (geloof ik) op haar blote voeten. Een slordigheidje lijkt me.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

Ja hoor!Linda doet waar zij zo goed in is. Vanaf de eerste bladzijde zit de spanning er in. Het verhaal en de karakters worden goed opgebouwd zonder de spanning te verliezen. Actuele thema’s wat het verhaal zo geloofwaardig en tastbaar maakt! Moeilijk om het boek weg te leggen, maar toch even de rem er op gezet om niet te ver vooruit te lopen met deze leesclub. Nu de boeken bij iedereen bezorgt zijn, morgen weer lekker verder lezen!

Linda Jansma
    Bijdrager
    Post count: 29

Eén dingetje viel mij op. Ergens staat dat Jules zich lekker in een stoel nestelt met haar sokken aan. Even laten loopt ze naar de voordeur (geloof ik) op haar blote voeten. Een slordigheidje lijkt me.

Beste Ronald,

Zou je kunnen aangeven waar dat foutje te vinden is? Misschien kan het worden aangepast in de volgende druk.
    Ik heb namelijk in de drukproef gezocht naar “sokken” maar niets kunnen vinden. 🙂

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 36

Inmiddels begonnen in het boek en de spanning zit er al behoorlijk goed in. Karakters worden goed neergezet, waardoor je, je goed kan inleven in de personages.

Actueel probleem en dat maakt het juist zo geloofwaardig en tastbaar.

Linda doet waar ze goed in is. Ze probeert een zo realistisch mogelijk verhaal neer te zetten. Ik ga weer verder met lezen.

Arda
    Bijdrager
    Post count: 37

Inmiddels aan het lezen je word er meteen in mee gezogen en is moeilijk weg te leggen

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 102

Vanaf de eerste bladzijde zit je in het verhaal en leef je met de personages (vooral met Jules) Helaas komen terrorischtische aanslagen steeds vaker voor, ook dichter bij huis. Dus ook deze keer heeft Linda Jansma een actueel thema te pakken.
    De spanning loopt nu al op en ik lees snel verder.

Nienke Pool
    Bijdrager
    Post count: 23

Ik ben echt een fantasy lezer en ik recenseer kinderboeken… Dus jullie kunnen je voorstellen hoe zo’n schok dit boek is. Ik heb wel veel krimi’s gelezen, maar dit is veel realistischer. Ook de personages zouden allemaal echt kunnen zijn. Heel bevreemdend tot nu toe. Ik ga vanavond zeker verder lezen.

Hetty
    Bijdrager
    Post count: 75

WoW, wat een spannend en realistisch geschreven verhaal. Ik heb inmiddels 2/3 van het boek gelezen en het boek heeft me helemaal te pakken. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Nu zo gaan slapen en morgen weer verder lezen.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 102

Inmiddels ben ik op bladzijde 143 beland en is het boek moeilijk weg te leggen. Linda Jansma laat regelmatig (verdacht) aas voor je neus bengelen, legt meer puzzelstukjes op je bord en gunt je geen adempauze. De spanning neemt toe. Wie zit of zitten er achter de aanslagen?

Ant
    Bijdrager
    Post count: 41

Linda heeft een zeer actueel thema in een mooi jasje weten te gieten.
    Zoals de medelezers al aangeven leest het boek vlot weg. Ik heb ook al een groot deel van het boek mogen lezen.
    Ik hoop dat Linda mij, als lezer, vast kan blijven houden in deze pagetuner.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 61

Eén dingetje viel mij op. Ergens staat dat Jules zich lekker in een stoel nestelt met haar sokken aan. Even laten loopt ze naar de voordeur (geloof ik) op haar blote voeten. Een slordigheidje lijkt me.

Beste Ronald,

Zou je kunnen aangeven waar dat foutje te vinden is? Misschien kan het worden aangepast in de volgende druk.
    Ik heb namelijk in de drukproef gezocht naar “sokken” maar niets kunnen vinden.

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 44

Kinderen aan het studeren dus ik nestel mij stilletjes in mijn zetel met Schaduwkinderen!
    Het verhaal heeft mij van in het begin te pakken, leest heel vlot! Zowel de verhaallijn rond de aanslag als de verhaallijn rond het privéleven van Jules intrigeren mij enorm! Benieuwd hoe alles zal evolueren.
    En groot was mijn verbazing toen de broer van Jules in de gevangenis van Oudenaarde verblijft. Een stad die ik heel goed ken, op ongeveer 15 km van waar ik woon. De wereld is klein!

Linda
    Bijdrager

Beste Ronald,

Ik heb namelijk in de drukproef gezocht naar “sokken” maar niets kunnen vinden.

Het staat op pagina 28, maar het is correct hoor. Ze heeft eerst sokken aan, gaat dan douchen en loopt dan naar de voordeur op blote voeten!

Linda
    Bijdrager

Wat een heerlijk spannend boek, inmiddels op bladzijde 97 beland en het laat je niet los, wat een ontwikkelingen, ik wil echt heel snel doorlezen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.