Home Forums Leesclub 137: Schaduw van de nacht Schaduw van de nacht, Na het lezen #1

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #24652 |

Vragen ThrillZone leesclub Schaduw van de nacht                                    

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ 

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen  is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling  geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Tess Gerritsen  specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Schaduw van de nacht  de eerdere en volgende boeken van  Tess Gerritsen ook lezen?

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 55

1 Ja ik vind Ava toch wel groeien, je komt te weten waarom ze op de vlucht is met haar gevoelens.
    2 Ava ligt me het meest omdat het allemaal rond haar draait natuurlijk, maar ik zou ook wat onderzoek op eigen houtje doen denk ik.
    3 Neen ik wil geen personages veranderen ze zijn goed zoals ze zijn.
    4 De vlotte schrijfstijl past wel, en langzaam wordt er meer en meer onthult.
    5 Haar schrijfstijl zou hier best filmisch omschreven kunnen worden, alles wordt zeer goed beschreven.
    6 De eerdere heb ik al gelezen, de volgende zeker, benieuwd of ze deze trend aanhoudt?

vero
    Bijdrager
    Post count: 7

1. ja, de karakters evolueren wel, Ava wordt sterker doorheen het boek en ook ondernemender en ook de andere personages zoals de dokter, komen meer en meer op de voorgrond.

2.Ava natuurlijk als hoofdpersonage, maar kreeg meer en meer sympathie voor Ned Haskell. Een attente, gereserveerde man met een geheimzinnige achtergrond

3. op zich zou ik de personages zo laat, vond het goed

4. heel leuke en vlotte schrijfstijl, past perfect want het boek leest wel vlot

5. Heel filmisch geschreven, de mooie beschrijvingen van de omgeving, de lekkere geuren uit de keuken en soms tot in detail uitgewerkt, waardoor je alles zo voor je ziet

6. Heb al heel wat boeken gelezen, en er zullen er zeker nog meer volgen, maar hoop alleen dat de spanning van de vorige boeken meer naar boven komt

ranata
    Bijdrager
    Post count: 38

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ava groeit ze loopt eerst wel een beetje weg voor haarzelf, maar gaandeweg gaat ze ook aan zichzelf werken, ze wordt sterker en wordt meer haarzelf denk, ze twijfelt minder aan zichzelf

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Moeilijk, had eigenlijk niet echt een favoriet personage tijdens het lezen, vond Ava maar een beetje apart, Ned vond ik wel heel leuk, leek mij een goede aardige man, maar die was niet zo heel erg aanwezig. Het was vooral Ava.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee zou niks veranderen, ze waren goed zoals ze waren.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja want het leest wel heel vlot, wel had ik soms mijn twijfels over wat voor boek ik aan het lezen was. Maar later werd het wel echt een thriller, fijne manier van schrijven.
    Kun je de schrijfstijl van Tess Gerritsen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Filmisch want je ziet wat je leest wel gewoon voor je! Ik zou nu haast Kreeft proberen, want die kwam lekker over vanuit het boek!
    Ga je na het lezen van Schaduw van de nacht de eerdere en volgende boeken van Tess Gerritsen ook lezen? Ja zeker haar vorige boeken, die ik nog niet allemaal gelezen heb, en degene die nog uitkomen als ze mij aanspreken zeker!

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 50

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren.
    Hoofdpersoon is Ava Collette. Ze is een kookboekauteur die met een schrijversblok zit, waarschijnlijk als gevolg van een geheim dat ze met zich mee draagt. Tijdens het verhaal wordt steeds duidelijker dat ze een een kwetsbaar karakter heeft. Ze verliest zich in de drank, iets wat haar niet sympathieker maakt.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    In feite is er maar één hoofdpersoon waarom alles draait. Ze vertelt in de eerste persoon haar verhaal, maar dit maakt haar niet altijd sympathiek. Van Ned weet de lezer minder, maar genoeg om hem tot mijn favoriete personage te maken. Hij is heel behulpzaam.

Nee, de personages en vooral de hoofdpersoon komen helemaal uit de verf.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, de schrijfstijl is helemaal gericht op het verhaal dat door Ava wordt verteld. Haar emoties zijn goed voelbaar, haar droefheid over en haar schuld aan het gebeurde.

Kun je de schrijfstijl van Tess Gerritsen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend!

Ga je na het lezen van Schaduw van de nacht de eerdere en volgende boeken van Tess Gerritsen ook lezen?
    Ik heb al veel boeken van Tess Gerritsen gelezen, en met veel plezier. Haar boeken blijven dus zeker op mijn lijstje van ‘Te lezen boeken’ staan.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 47

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    ja, vooral Ava,zij wordt veel sterker en zelfverzekerder.

Ned spreekt mij het meest aan,ook omdat hij sympathiek overkomt.

Nee het is goed zoals het is.

aangename schrijfstijl, die goed bij het verhaal past en vlot leest.

Kun je de schrijfstijl van Tess Gerritsen specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Filmisch,je ziet veel dingen voor je tijdens het lezen.

Ga je na het lezen van Schaduw van de nacht de eerdere en volgende boeken van Tess Gerritsen ook lezen?
    Ik heb al eerder boeken van Tess Gerritsen gelezen, o.a. alle delen met Rizzoli & Isles. Erg mooi vond ik die boeken, dus ik moest wel erg wennen aan dit boek,want het is heel anders. Als er een nieuw boek komt ga ik het zeker lezen.

MarjanD
    Bijdrager
    Post count: 8

De karakters
    Door het verhaal heen krijg je steeds meer beeld van de karakters. Maar vooral Ava is een die ontwikkeling laat zien. Je komt meer te weten over haar geheim. Ze wordt ook sterker in het maken van keuzes die klein beginnen en steeds meer kracht laten zien.

Ik vind Ned overkomen als een oudere man met de beste bedoelingen. Iemand met veel levenservaring en kalm en beheerst.
    Een soort rustpunt.

Ik zou Ben meer aanwezig laten zijn in de rol van goede dorpsdokter. Hem wat meer in het verhaal voor laten komen.

De auteur
    De schrijfstijl past prima bij het verhaal. Het leest vloeiend weg. Ik mis alleen de opbouw van spanning. Die is wel aanwezig, maar in hele lichte mate. Dit mag van mij veel meer aanwezig zijn om het predicaat thriller te kunnen krijgen.

In dit boek zou ik gaan voor een filmische schrijfstijl. De manier van schrijven roept wel beelden op en de manier waarop de personages beschreven worden kun je ze ook echt voor je zien.

Als dit mijn eerste boek zou zijn wat ik van haar lees en ik zou echt op zoek zijn naar een thriller zou deze me niet uitnodigen om andere boeken van haar te lezen. Het verhaal greep me niet en deed me meer denken aan een roman die soepel weg leest, maar waar je niet echt je aandacht bij hoeft te hebben.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 39

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ik heb dit alleen met Ava. Zij groeit door het verhaal heen van een vrouw met een heel laag zelfbeeld in een sterkere vrouw die beseft dat ze haar problemen helemaal verkeerd heeft willen oplossen.

Andere personages werden niet echt uitgelicht, maar ik vond Ned en zijn helper Billy erg sympathiek.

Nee, ik vind de karakters erg goed en vind niet dat ik iets zou moeten wijzigen aan een karakter wat een auteur heeft geschreven. Dan zou ik mijzelf beter vinden als de auteur en aangezien Tess Gerritsen heel wat meer boeken heeft verkocht dan ik (LOL) denk ik dat zij er meer verstand van heeft.

De auteur

De schrijfstijl vond ik erg prettig lezen. Of dat ook bij het soort verhaal past weet ik niet.

Het eerste wat in mij op komt is meeslepend. Ik kan niet echt zeggen waarom maar zo heb ik het boek ervaren.

Ik heb alle vertaalde boeken van Tess Gerritsen al gelezen en ook de volgende boeken van Tess Gerritsen die worden vertaald zal ik zeer zeker lezen. Het is dus aan de uitgever of die nog weer boeken gaat vertalen.

Ruby
    Bijdrager
    Post count: 18

De karakters

Ik had niet zozeer het gevoel dat de karakters evolueren.
    Ik had met geen enkele personage uit het boek een “band”. Als ik toch moet kiezen dan ga ik voor Maeve omdat het een behulpzaam iemand is die voor iedereen goed wil doen.
    Ava stoorde me enorm door haar naïviteit en alcoholisme. Ze leek me zwaar getraumatiseerd en was iemand die haar leven precies niet op plooi kreeg.

De auteur

De schrijfstijl is heel vlot, dit ben ik wel van haar gewend. Het soort verhaal is een genre die me niet direct aanspreekt. Het is dus ook niets wat ik veel lees en ik weet dus niet als het bij zo’n verhaal past. Ik was wel blij met de vlotte schrijfstijl omdat ik het boek snel uit had (en daar stiekem een beetje blij voor was)
    Zeer vlot. Opbouwende, beschrijvende zinnen waardoor je een zeer beeldend verhaal leest. Ik zag de hele omgeving precies voor me.
    Ik heb alle eerdere boeken gelezen van Tess en ga haar ook blijven lezen nadien. Ben wel zeer teleurgesteld in dit verhaal, maar dit houdt me zeker niet tegen om verdere boeken te lezen. Hoop alleen dat ze terug de weg inslaat van echte deftige thrillers.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.