Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 092: Salami Salami, Tijdens het lezen

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 130

@sunnie031 ben blij dat ik niet alleen ben. Normaal zou ik het al uit hebben, maar kan het boek gwn niet lang na elkaar lezen. Er zijn inderdaad heel veel toevalligheden, en weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Nog zestig pagina’s en dan even laten bezinken.

Gelukkig dat jij hier ook zo over denkt. Ik heb het boek nu uit en ik moet zeggen dat het met wat moeite is gegaan. Echt negatief ben ik niet vanwege de vele humor die tussen de regels door zat. Maar qua thriller niveau? Nee, zou dan niet nog een boek lezen van hem. Ik lees dan liever zijn andere genre.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 268

@sunnie031 ben blij dat ik niet alleen ben. Normaal zou ik het al uit hebben, maar kan het boek gwn niet lang na elkaar lezen. Er zijn inderdaad heel veel toevalligheden, en weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Nog zestig pagina’s en dan even laten bezinken.

Gelukkig dat jij hier ook zo over denkt. Ik heb het boek nu uit en ik moet zeggen dat het met wat moeite is gegaan. Echt negatief ben ik niet vanwege de vele humor die tussen de regels door zat. Maar qua thriller niveau? Nee, zou dan niet nog een boek lezen van hem. Ik lees dan liever zijn andere genre.

Na het wat te laten bezinken hebben vind ik het geen slecht boek, maar ook geen hoogvlieger, de humor en de achterliggende boodschap maken veel goed.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Haha nu kom ik een citaat tegen die ik wel leuk vind: Een aap heeft ook liever een gestolen banaan. Smaakt altijd beter dan een gekregen exemplaar.
    Ik moest meteen aan bonobo apen denken, die willen juist een banaan aan elkaar aanbieden om liefde van de ander te krijgen 😉

maria
    Bijdrager
    Post count: 306

het begint gelukkig spannender te worden. Hoe eindigt dit..

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

Opmerkelijke dingen – Ik zou zeggen, ik vind het hele boek opmerkelijk.

Ik vind het vooral in het begin best humoristisch. naarmate ik over de helft ben gaat ht eerlijk gezegd een beetje vervelen. Weer iedere keer achter de salami aan die wederom op een andere wijze weer zoekraakt..

Behoorlijk ongeloofwaardig en totaal geen thriller naar mijn idee. Het verhaal ontwikkelt zich dus ook niet naar verwachting. Ik had een spannend boek verwacht maar dat is dit totaal niet. Meer een slapstick.

Het leest wel vlot maar er zit geen spanning in.

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.
    Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Wel Vlaamse woorden die ik niet ken, waren makkelijk uitlegbaar en heb ik absoluut niet als storend heb ervaren.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik ben het boek zonder verwachtingen gaan lezen. Het is een leuk verhaal met af en toe leuke humor, in het begin niet echt spannend, later voorspelbare situaties met toch nog redelijk spannend einde.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Geen

maria
    Bijdrager
    Post count: 306

een humoristisch boek waarbij het laatste gedeelte na blz 191 wat spannender werd.Doordat het een beetje absurd is kan er ook van alles gebeuren. Wie vertrouw je in het verhaal.Mijn ebook had (misschien door verkeerde instellingen wel gekke afbrekingen van woorden)

Leuke opmerkingen naast hetgeen al door mijn vorige meelezers is aangegeven:
    blz 6 : met het zakeninstinct van een hamburger
    blz 7 een poging om mijn haar tot een kapsel te bewegen (verwacht je niet bij een man)
    blz 19: zelfs een noot kraken vind ik al …een harde noot om te kraken
    blz 43: met een lach die even echt was als Chinese bordeauxwijn
    blz 103 : De chihuahua veranderde prompt in een forse Duitse Herder, die echter zijn best moest doen om z’n verlegenheid te verbergen.
    blz 104: een kamerbrede glimlach
    blz 158: een aap heeft ook liever een gestolen banaan. Smaakt altijd beter dan een gekregen exemplaar
    blz 206: wraak is een drank die koud moet worden gedronken.. De rekening blijft openstaan.
    blz 206 wij mannen eerder porseleinen prutsers
    blz 236 een pop up tent met twee grote luchtbedden in het donker manoeuvreren ik geef het je te doen
    blz 276 drie planten waren veranderd in houten miniaturen
    blz 293 je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken
    blz 331 …een vuurgevecht ontstond, veranderde ik in een kegel op een bowlingbaan
    blz 353 je kunt de wereld niet boetseren maar je eigen wensen. (zouden veel mensen wel willen)
    blz 355 de waarheid maakt alles kapot (kan)
    blz 361 we beslissen op gevoel en gebruiken daarna ons verstand om de beslissing te verantwoorden. Nooit andersom
    blz 397 drijf mee op de stroom of je verzuipt

typisch vlaams: blz 13:een pak eenvoudiger
    blz 77 :verdoken oorlogen
    blz 78 hoe is het dan zo of hoe heeft het zo…
    blz 109: de man was er het hart van in
    blz 117 op café een volwassen fles whisky aanviel.
    blz 203 is er al iets geweten over ..
    blz 242 maak alles al klaar (maak alles maar klaar in het Nederlands)
    blz 289 ik gleed aan een rotvaart in een diepe depressie?Gleed aan?
    blz 350 was er plots te veel aan
    blz 364 dan zijn we nog verder van kant
    blz 397 naar voor (naar voren)

opvallend: blz 14: zou ik u even kunnen spreken: een detective die zo opereert? en apart dat hij de naam Gotwyn zegt. ,klinkt als een knullige detective. En zo ook op blz 68 dat hij niet snapt waarom zij die gênante vragen stelt en hoe hij met de salami omgaat en zijn oplossing op blz 112 niet erg nagedacht. Blz 177 nooit goed geweest in puzzelen en deze ervaring zou dat niet verbeteren.

apart op blz 20 de deur kan toch niet zijn hoofd raken, eerder je rug zie blz 22, de deur werd opengedaan.
    blz 34 zal haar vader niet blij zijn met het woord “kutwijf”want ze zei dat ze zijn naam niet te grabbel zou gooien.
    blz 74 na een middag al ja zeggen was wel heel snel maar begreep het later wel
    blz 154 mevrouw Van Acker is het niet? dus ze kwam er vaker? en op blz 158 schudde ze het hoofd (ontkenning)
    blz 163 iets interessants had gehoord. Datgene was toch nog niet bekend?
    blz 331 en 332 hoe kan het zonder dat ze het merkten achter hun iemand staan (een oudere man..)
    blz 349 als Lara net bij het toilet kan dan klopt blz 358..niet dat het droog was
    blz 372 en 273 ze zegt “ja dat doe ik ja” maar is niet logisch dat antwoord op welke vraag?
    blz 396 waar komt het schijfje weer vandaan

Misschien fout geschreven:
    blz 55 blootje i.p.v blotje?
    blz 55: altijd “een” klacht indienen ip.v altijd klacht indienen
    blz 126 : afkorting UZA(antwerpen) niet uitgelegd?
    blz 127 : ik moet haar nog vijftig euro…denk ik “geven”?
    blz 154 achteraan “in” een smalle gang
    blz 204: je wilt i.p.v je wil.
    blz 254 ooit tv journalist “had” kunnen worden i.p.v “was” kunnen worden?
    blz 319 ik deed teken of ik deed(gaf)”een” teken
    blz 328 misschien hadden we beter eerst alle buitendeuren “kunnen controleren” i.p.v gecontroleerd zo ook bij gelokaliseerd.
    blz 334 ze had er moeten voor vechten of ze had er voor moeten vechten
    blz 345 is volstaat i.p.v volstaan (iemand )
    blz 371 we kunnen best naar of we kunnen “het” best naar..
    blz 390 staat benjispringen en ik denk dat het moet zijn “bijna “springen

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 123

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Hier en daar enkele opmerkelijke citaten, een leuke schrijfstijl!

2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    De verhaallijn ontwikkelt zich zoals verwacht.

3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Niet echt iets gezien.

Leeuwin65
    Bijdrager
    Post count: 7

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Zo ie z o opmerkelijke citaten het is Vlaams.

Kan ik nog niet echt over oordelen. Zit op hoofdstuk 10. Te vroeg nog. Maar al dol komisch.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilerszijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Nog geen ontdekt masrclees daar gauw over heen al het verhaal goed is. Dan is de ergenis vaak minder erg

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 341

Inmiddels is het boek uit en heb enorm genoten van dit verhaal.

Het taalgebruik in de zinnen is kort maar krachtig zodat het verhaal vlot als een geoliede machine loopt.

Tijdens het lezen heb ik zitten genieten van het taalgebruik/uitdrukkingen, het was net of ik in een komische slaptick film zat. Heel beeldend allemaal.

Het verhaal verloopt van de ene bizarre toevalligheid in de andere en dat maakt het zo heerlijk luchtig.

Jammer is dat er op de cover Thriller staat en dat is het totaal niet.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

Er zijn enorm veel opmerkelijke citaten die leuk zijn om te lezen.
    Je staat er niet meteen bij stil, ze vallen niet op.
    Enkel als je er echt een tweede keer overleest, vallen ze op
    Bvb het zakeninstinct van een hamburger, een aap heeft ook liever een gestolen banaan. Smaakt altijd beter dan een gekregen exemplaar

Voor mij verdwijnt de salami iets te vaak in weer andermans handen.
    Het werd naar mijn gevoel soms irritant en ik legde bij de zoveelste keer dan ook telkens het boek weg.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Buiten een kleine dt fout en een foutief geschreven woord, zijn er geen dingen die echt ergeren.
    Zulke dingen kunnen gebeuren

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.