Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 092: Salami Salami, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #16933 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilerszijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 268

Zit nu op een 80 pagina’s, dit weekend gestart in het boek.

Vind het ook vooral grappig met de Salami. Je moet er maar op komen 🙂 .

Wat me wel opvalt zijn de korte zinnen.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 185

Ik ben inmiddels halverwege Salami en geniet met volle teugen van de humor. Tot nu toe verloopt het verhaal zoals verwacht. Ik zit steeds te denken wat Lara haar rol nu is en hoe het verder gaat.
    Opmerkelijke zinnen:
    “Mijn dertiende stiel schoot na mijn twaalfde ongeluk ook niet meteen als een sneltrein uit de startblokken.” Dit klinkt zoveel leuker dan het Nederlandse twaalf ambachten, dertien ongelukken.
    “Zijn neus wees als een kromzwaard in mijn richting.” Echt ik zie de grote gok voor me!

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

Heb nu een paar hoofdstukken gelezen en vind het een heel leuk verhaal! Ik ben nog geen fouten en opmerkelijke citaten tegengekomen. De verhaallijn ontwikkelt zich zoals verwacht.

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Ben er net in begonnen. Heerlijk dat sappige Vlaamse taaltje. Leest heel anders vind ik.
    Morgen zal ik er wel wat meer over kunnen schrijven.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 134

Wat een heerlijke schrijfstijl, doorspekt met humor en typische Belgische uitdrukkingen. Ik geniet volop.
    Wat betreft mijn verwachting:ik ben er blanco ingegaan en laat me verrassen. (lukt tot nu toe aardig :))
    Leuk om steeds de wendingen in het verhaal te volgen.
    Spellingfouten heb ik nog niet gezien maar eerlijk gezegd ‘pakt’ het verhaal me zo dat ik daar niet op let.

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Ik heb het boek uit. Een bizar verhaal met onverwachte wendingen, die ongeloofwaardig overkomen. Ik vind het een perfect boek om verfilmd te worden, met John Cleese dan in de hoofdrol. Over the top, grappig. Een apart boek.
    Ik had totaal geen idee hoe de verhaallijn zich zou ontwikkelen, en liet me dan ook gewoon verrassen.
    Spellingsfouten ben ik niet echt tegen gekomen.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 61

Ik heb ondertussen het boek ook uit. Een totaal nieuwe stijl dat we van Rudy niet gewend zijn maar dat hem toch wel typeert.
    De verhaallijn heeft zich grotendeels ontwikkeld zoals ik had gedacht.

Geen opmerkelijke grammaticale fouten of verkeerdelijke interpuncties ontdekt.

Lizzie
    Bijdrager

Ik merk wel dat het een boek is dat ik niet heel lang na elkaar kan lezen. Heb dat niet veel.
    vind het verhaal ook absurd, het is echt als een komedie en heb soms echt iets wanneer mensen ervan willen eten NEEEEE die salami heeft al overal gezeten.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 134

Het verhaal is grappig maar niet echt een thriller. Er gebeuren wel steeds absurde zaken. Boek heb ik nog niet uit maar ben al over de helft.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 130

Ik ben nu over de helft en ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Het is schitterend humoristisch geschreven met Vlaamse uitdrukkingen. Tot nog toe niet bepaald een thriller maar meer een soort van toneelstuk met teveel toevalligheden. De rode draad er doorheen doet me wel denken aan een voorspelbare plot, maar dat ga ik nog bemerken. Het is geen vervelend boek om te lezen, maar het trekt me niet zoals zijn andere boeken, die kon ik niet wegleggen. Deze moet ik me af en toe dwingen om verder te gaan lezen.

Lizzie
    Bijdrager

@sunnie031 ben blij dat ik niet alleen ben. Normaal zou ik het al uit hebben, maar kan het boek gwn niet lang na elkaar lezen. Er zijn inderdaad heel veel toevalligheden, en weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Nog zestig pagina’s en dan even laten bezinken.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 60

Ik ben gisterenavond gestart met lezen en heb meteen 50 pagina’s gelezen.
    De zinnen zijn kort, goed geschreven en dus vlot leesbaar. Het boek leest zeer vlot. Het weet me te boeien.
    Heel veel humor, toffee schrijfstijl.
    De opmerkelijkste zin: “Mijn dertiende stiel schoot na mijn twaalfde ongeluk ook niet meteen als een sneltrein uit de startblokken.”

Lizzie
    Bijdrager

Het boek is uit. Even laten bezinken en dan de recensie schrijven.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Citaten: echt citaten ben ik niet tegengekomen. Wel andere woorden, vlaamse woorden die ik nog niet kende. Dit is geen probleem, het verhaal en de zinnen waar het in staat maken duidelijk wat er bedoeld wordt.
    De verhaallijn vind ik origineel. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten rondom de worst, ja dat er iets in de worst terecht kwam natuurlijk wel dus dat stukje was voorspelbaar. Het is wel een boek met humor en leest vlot weg.
    Spelfouten ben ik nog niet tegengekomen. Wel voor mij vreemde vlaamse woorden zoals hierboven vermeld.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.