Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 092: Salami Salami, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 80

De plot

Wat vind je van het plot?
    Tijdens het lezen heb ik me niet bezig gehouden met het plot.
    Het plot was uiteindelijk voor mij een beetje voorspelbaar.
    Naar het plot toe was er eindelijk een beetje spanning te bespeuren en heb ik het boek niet meer weg gelegd.
    Er mocht van mij echter gerust wat meer spanning en onverwachtsheden in voorkomen.
    Het plot zou iets beter uitgewerkt kunnen worden.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Spijtig genoeg moet ik toegeven dat ik meerdere keer het boek heb weg gelegd.
    Een echt spannend boek lees ik vaak in 2 tot 3 keer uit.
    Het meerdere maal verdwijnen van de salami begon me te storen.

Vind je de schrijfstijl van Rudy Soetewey prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik ben deze schrijfwijze van Rudy niet gewoon.
    Het is totaal iets anders dan zijn vorige boeken.
    Het is begrijpelijk geschreven, licht.
    Doch het mag niet gaan vervelen en dat was bij de zoveelste verdwijning van de salami bij mij wel het geval.

Vind je Salami meer een Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Salami kan je niet indelen onder ‘Vlaamse thriller’.
    Het is geen thriller, eerder een humoristisch geschreven boek dat vlot leesbaar is voor beginnende thrillerlezers.

Stel….Rudy Soetewey vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Humoristisch, ongeloofwaardig, origineel

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Dit boek van Rudy is inderdaad iets unieks.
    Hij hanteerde een heel andere schrijfstijl.
    Ik houd echter toch wel meer van zijn andere schrijfstijl waarin je moet nadenken, spanning niet moet zoeken maar je er in mee wordt gesleurd.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Rudy Soetewey mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Moeilijk hoor.
    Maar eerlijk gezegd: ga opnieuw naar je schrijfstijl waarin je je lezers in spanning houd.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.