Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 092: Salami Salami, Na het lezen #1

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 341

De karakters
    Bij Bart zie je tijdens het verloop van het verhaal een licht verandering optreden van denken maar vind dit niet echt een groei ,de overige personages groeien niet.

De rol van de personages past geheel in de stijl van het verhaal en zou dus aan hun rol/persoon niet gaan sleutelen. Doordat de personages niet groeien heb ik geen favoriet.

De auteur
    De schrijfstijl past perfect bij dit verhaal als je er iets aan de schrijfstijl zou veranderen klopt het verhaal niet meer.
    Doordat ik nog niets van hem heb gelezen kan ik ook geen vergelijking maken maar alleen afgaande van dit boek vind ik het dat de auteur een eigen stijl heeft.
    Als zijn vorige en nieuwe boeken mijn leespad kruisen het zal ik het zeker lezen.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De karakters zijn niet echt diepgaand uitgewerkt en evolueren eigenlijk niet tijdens het verhaal.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Bart is dan ongetwijfeld mijn favoriete personage.
    Hij lijkt te evolueren van totale nietsnut naar iemand die zich voor de leeuwen werpt.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Het is niet aan mij om iets te veranderen aan bepaalde personages.
    Het verhaal draait om lichtgelovigheid, naïviteit enz

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het is een schrijfstijl die ik absoluut nooit verwachte van Rudy.
    Ik heb al zijn boeken.
    Deze is toch wel de meest opmerkelijke ‘andere’.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rudy Soetewey vergelijkbaar?
    Niet te vergelijken met een andere schrijver.

Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen?
    Ik ben een trouwe lezer en zal ook zijn volgende boeken lezen.
    Al hoop ik toch dat hij zich opnieuw gaat bezig houden met literaire thrillers zoals ik van hem gewoon ben.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.