Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 092: Salami Salami, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #16937 |

Vragen ThrillZone leesclub Salami

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rudy Soetewey vergelijkbaar?
    3. Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen?

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Nee

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Vind meerdere personages passend in het verhaal en heb geen favoriet.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee is zo perfect

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik heb eerder geen boek van deze auteur gelezen dus kan het niet vergelijken.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rudy Soetewey vergelijkbaar?
    Nathalie Pagie

Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen?
    Nee op dit moment niet

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 185

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Bart wil eindelijk iets tot een goed eind brengen en ik krijg het gevoel dat hij af wil van twaalf ambachten, dertien ongelukken. Hij groeit dus in persoonlijkheid en kracht. Maar blijft misschien nog wel iets te licht gelovig. In het begin vertrouwt hij teveel op Lara en later neemt hij het heft zelf in handen.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee, een favoriet personage had ik niet.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, ik vond het goed zo.
    De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik vind de schrijfstijl wel bij het verhaal passen. Korte hoofdstukken en vlot geschreven, dit houdt de gang erin. En ook niet te vergeten de humor maakt het leuk.
    5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rudy Soetewey vergelijkbaar? Dit is iets wat ik altijd best lastig vind en zo een, twee, drie niet kan zeggen.
    6. Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen? Ja, ik heb hier goede berichten over gelezen op o.a. Hebban. Maar, gaat wel volgend jaar worden denk ik.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 268

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Bart evolueert van iemand die denkt dat hij niets tot een goed eind kan brengen, die geboren is om nooit echt iets in zijn leven te hebben waar hij goed in is naar iemand die echt zijn doel wil bereiken, die er volledig voor wil gaan om zijn opdracht tot een goed eind te brengen, ook al brengt dit de nodige hindernissen mee onderweg.

Mijn favoriet personage was Bart, zijn denkwijze, doorzettingsvermogen spreken me enorm aan.

Nee geen enkel personage zou ik willen veranderen.

De auteur

De humor en het absurde zijn de ingrediënten die ervoor zorgen dat het boek goed is. Het past er volledig in, net als de korte zinnen en hoofdstukken.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rudy Soetewey vergelijkbaar?

Geen enkele

Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen

Moet zeggen dat ik het boek echt niet aan één stuk kon doorlezen, moest het af en toe opzij leggen, maar eens het uit is en je hebt er over nagedacht want met dit boek deed ik dat om één of andere redenen heb je zoiets van oké de schrijver wil me ook een boodschap meegeven en dit is de reden waarom ik de andere boeken nog zou gaan lezen.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 134

De karakters

Bij Bart zie je de meeste ontwikkeling: van een onzeker persoon naar iemand die staat voor wat hij wil volbrengen.

Ik vind Lara een leuk personage omdat zij Bart haar helemaal kan laten vertrouwen maar dit in werkelijkheid niet echt is.

Bart niet zo onnozel maken.

De auteur

De schrijfstijl van Rudy Soetewey is doorspekt met humor en Belgische woorden en uitdrukkingen. Dat past goed bij het verhaal.

Dit vind ik altijd een moeilijke vraag. Als ik iemand zou noemen dat zou dit wellicht Anne Daniel zijn. (van het boek De gekuiste versie)

Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen?
    Zoals hier al meerdere keren verteld, is dit boek compleet anders dan zijn vorige boeken. Misschien…

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 61

De karakters
    De personages evolueren heel zeker in dit verhaal. Bart is bijna van een nobody geëvolueerd naar de persoon die de hele zaak oplost.
    Favoriet personage kan alleen maar Bart zijn. Hoe verder in het verhaal hoe meer sympathie dat je voor hem kan opbrengen.
    Ik zou geen enkel personage veranderen.

De auteur
    Schrijfstijl past volledig bij dit verhaal. Luchtig met de nodige dosis lichte spanning en humor.
    Ik zou het niet aandurven Rudy met een ander auteur te vergelijken. Hij heeft zo’n uitgesproken eigen stijl.
    Ik heb er al een aantal gelezen in het verleden en zal de rest zeker ook nog wel eens lezen. Zeker staat vast dat ik alle volgende boeken ook met plezier zal aanschaffen.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 60

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Bart komt in het begin over als een nietsnut, maar gaandeweg neemt hij goede beslissingen en lost hij de zaak op.

Bart, het is een doorzetter, geeft niet snel op.

Bart is te lichtgelovig.

De auteur

Ik heb eerder geen boek van deze auteur gelezen dus kan het niet vergelijken. Ik hou wel enorm van de korte, vlot leesbare hoofdstukken.

Geen, hij is uniek in zijn schrijfstijl.

Ja, ik heb enorm genoten van dit boek.

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Het hoofdpersonage Bart maakt wel een evolutie door. Waar hij in het begin overkomt als een beetje een nietsnut, een loser die geen invulling aan zijn leven kan geven, groeit hij in de loop van het verhaal en neemt hij meer initiatief. blijkbaar heeft hij toch een job gevonden die bij hem past.
    Uiteraard is Bart mijn favoriete personage. Hij toont in de loop van het verhaal meer en meer initiatief en zet door.
    Bart is een beetje naïef, lichtgelovig, maar dit past wel binnen het verhaal, dus ik zou het niet veranderen.

Luchtig, humoristisch…een schrijfstijl die ik niet gewend ben. Past wel bij het verhaal, want het is ook een zeer ongeloofwaardig scenario.

Geen, heb nog nooit een gelijksoortig boek gelezen.

Ook al vond ik het een vermakelijk boek, het is niet het genre boek waar ik spontaan naar zou grijpen, dus ik betwijfel of ik nog een boek van dezelfde auteur ga lezen.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

De karakters

De karakters zijn wel duidelijk maar niet echt diepgaand uitgewerkt. Ze evolueren dus niet

Bart is mijn favoriet. Een tikje naief en onnadenkend. Maar hij is een doorzetter en zet alles op alles om de salami te vinden.

De auteur

Het onderwerp salami is origineel en komisch. Het boek is doorweven met humor en dat maakt de schrijfstijl vlot en luchtig,

Ik zou het niet weten. Een boek als deze ben ik nog niet twgengekomen

Ik heb het boek met plezier gelezen. Ik heb het niet als spannend ervaren maar wel leuk en origineel. De hyumor die erin zit vind ik leuk. Ik ben een echte thriller liefhebber. Zo nu en dan vind ik dit soort boeken leuk en afwisselend. Ik ben best nieuwsgierig naar de andere boeken van deze auteur dus ja ik wil er best nog wel meer van lezen.

Leeuwin65
    Bijdrager
    Post count: 7

De karakters

Misschien Bart Colenbunders. Die wil af van zijn slapen imago.

Bart Collenbunders vindt hem nogal comisch.

De auteur
    Nee niet direct.

Kan ik nog niet echt genoeg beoordelen zit er net in.

Appie Baantjer misschien. Moet ik ook verder voor zijn.

Zeker maar heb er ook al gelezen.pretige auteur moet ik zeggen.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

De karakters

Ik heb het meeste dat gevoel bij Bart. Die leer je naarmate het boek meer en meer kennen en hij ontwikkelt. De rest van de karakters blijft naar mijn mening een beetje op de achtergrond.

Ja ook Bart . Het verhaal draait min of meer om hem. De andere karakters leer je niet genoeg kennen om doe als favoriet te bestempelen.

Meer diepgang in het algemeen denk ik.

De auteur
    Nee hier had ik grote moeite mee. Het is niet dat het verhaal niet leesbaar was en op zijn tijd niet vermakelijk. Maar op de cover werd het een thriller genoemd. Dat vond ik het dus absoluut niet. Ik had wat moeite het karakter van de schrijfstijl te ontdekken. Ik vond de schrijfstijl ook iets wat eenvoudig.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rudy Soetewey vergelijkbaar?
    Ik heb werkelijk nog nooit zoiets als dit gelezen. Ik heb geen idee.

Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen?
    Nee eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit niet helemaal mijn type boek met bijbehorende schrijfstijl was waar ik van houd. Ik denk dat ik het hier bji laat.

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Het karakter van Bart evolueert. Hij wordt gedurende het verhaal een wat krachtigere personage en pakt in sommige situaties de leiding.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee geen favoriete personage.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Bart komt in sommige situaties naïef over, zeker in een aantal met Lara.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Deze schrijfstijl past bij het verhaal, het leest prettig en makkelijk weg.

5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rudy Soetewey vergelijkbaar? Geen.

6. Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen? Nee het verhaal Salami is te voorspelbaar en overall is het verhaal niet spannend genoeg.

maria
    Bijdrager
    Post count: 306

De karakters evolueren niet echt.
    Lara wordt na het eten van de salami meer oprecht in haar relatie
    Bart durft veel meer omdat hij verliefd is, te goed van vertrouwen en is een doorzetter ondanks de tegenslag die hij van Lara had en later ook meer zelfreflectie had.

Lara wil het hoogst mogelijke bereiken maar hij is toch wel een knullige detective met wie je meeleeft al dacht ik wel waarom vertrouwt hij Lara zo maar ja verliefdheid maakt blind.

nee

De auteur

ja lekker humoristisch met korte hoofdstukken en makkelijk leesbaar.

heeft iets van het humoristische van Bols

Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen
    ja

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 130

De karakters

Niet echt, nu ja, Bart wel een beetje

Ik heb niet echt een favoriete personage.

Ik zou Bart wat minder naief laten overkomen.

De auteur

Jawel, het past bij het verhaal, vlot en het leest makkelijk weg.

Geen andere auteur.

Als dit mijn eerste boek zou zijn van hem, zou ik niet snel een ander boek van hem lezen.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 123

De karakters

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik heb wel het gevoel dat Bart geëvolueerd is.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Niet echt een favoriet personage.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou niets veranderen.

De auteur

4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vind het een leuke schrijfstijl. Korte hoofdstukken, vlot geschreven.

5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rudy Soetewey vergelijkbaar?
    Ik weet niet of hij te vergelijken is met iemand anders.

6.Is het lezen van Salami voor jou aanleiding om eerdere boeken van Rudy Soetewey alsnog te gaan lezen?
    Soms het boek even moeten aan de kant leggen, maar door er over na te denken zou ik misschien wel de andere boeken ook lezen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.