15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #16935 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 185

Spanning:.6. punten, omdat echte spanning ontbrak.

Plot:.6. punten, omdat het verhaal deels voorspelbaar was en beter uitgewerkt had kunnen zijn.

Leesplezier:.8. punten, omdat Salami lekker vlot las en leuke uitdrukkingen had. ….

Schrijfstijl:.8. punten, omdat ik de humor en ironie wel kon waarderen….

Originaliteit:.8. punten, omdat ik tot nu toe nog geen boek met een Salami als onderwerp heb gelezen….

Psychologie:..6 punten, omdat de karakters niet echt uitgewerkt waren….

Gemiddelde beoordeling:.7. punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 268

Spanning: 4 punten, omdat de echte spanning ontbrak.

Plot:8 punten, omdat het waarheden bevat ook al is het absurd dat het in een Salami verwerkt zou worden.

Leesplezier: 6 punten, omdat het komische maakte het leuk, maar toch niet echt een boek om in één ruk uit te lezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl is goed

Originaliteit: 9 punten, omdat je er maar moet opkomen om een verhaal volledig rond een salami te maken

Psychologie: 8.punten, omdat als je verder nadenkt er echt ee’ boodschap in verwerkt zit.

Gemiddeld: 7 punten

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 5 punten, omdat dit deels ontbrak.

Plot: 6 punten, omdat het erg voorspelbaar was

Leesplezier: 5 punten, omdat ik het niet uitdaagde om het verhaal aan een stuk uit te lezen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat geloofwaardig geschreven en goed is.

Originaliteit: 8 punten, omdat niet iedereen over salami schrijft.

Psychologie: 7 punten, omdat de personages geen diepgang bieden, maar ze geven wel samen een boodschap in dit verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 6,3 punten

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

Spanning:.4. punten, omdat ….4 punten voor het vleugje spanning aan het eind, maar voor de rest weinig.
    Plot:.6. punten, omdat ….Ja hier werd het boek aangenamer.
    Leesplezier:.6. punten, omdat ….dankzij de humor een 6 maar meer ook niet.
    Schrijfstijl:.5. punten, omdat ….Rommelig , verwarrend en gewoon niet mijn ding sorry.
    Originaliteit:.7. punten, omdat ….Ja absoluut wel origineel bedacht.
    Psychologie:.6. punten, omdat ….Stjaa. Een moeilijke. Wel veel psychologisch denkwerk erin maar wel allemaal voorspelbaar.

Gemiddelde beoordeling:.5,6. punten

bedankt voor het mogen deelnemen. Ik kan niet zeggen dat dit boek mij heel erg licht. Toch vind ik dit soort beoordelingen altijd het moeilijkste omdat elk boek van welk auteur dan ook heel wat werk en inzet heeft gevergd.
    Sorry daarvoor maar smaken verschillen.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 268

Kan het zijn dat de recensie nog niet geplaatst kan worden omdat het boek nog niet online staat?

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 134

Spanning: 4 punten, omdat er weinig tot geen spanning in zat.

Plot: 6 punten, omdat het enigszins voorspelbaar was

Leesplezier: 6 punten, omdat het wel humoristisch was maar soms net te veel van het goede.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het taalgebruik eenvoudig was en leuk dat er Vlaamse woorden doorheen geweven waren.

Originaliteit: 7 punten, omdat het onderwerp, een salami, een leuke vondst is.

Psychologie: 6 punten, omdat de karakters een beetje plat bleven (met uitzondering van Bart misschien..)

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Spanning:6 punten, omdat ik het niet als echt spannend ervaren heb

Plot: 7 punten, omdat het is origineel en goed oogebouwd

Leesplezier: 7 punten, omdat het makkelijk weg leest en leuke humor heeft

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot leest en begrijpelijk geschreven is

Originaliteit: 8 punten, omdat een salami als onderwerp zoiets ben ik nog niet tegengekomen

Psychologie: 6 punten, omdat de karakters redelijk oppervlakkig bleven

Gemiddelde beoordeling 6,8 punten

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Er is nog geen link naar het boek waar de recensie geplaatst kan worden? Ik krijg een fout melding

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

Spanning: 5 punten, ik miste spanning in het verhaal en vond sommige gedeeltes saai.

Plot: 5 punten, omdat het te voorspelbaar is.

Leesplezier: 6,5 punten, door de gebruikte humor in het verhaal

Schrijfstijl: 6,5 punten, Rudy heeft wel een makkelijke en prettige schrijfstijl.

Originaliteit: 8 punten, bedenk het maar een verhaal met een ‘Salami’ in de hoofdrol:-)

Psychologie: 6,5 punten, omdat de reacties / het handelen van de personages in situaties te voorspelbaar zijn

Gemiddelde beoordeling: 37,5 punten : 6 = 6,2 punten

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 61

Spanning: 5 punten, omdat de spanning moest wijken voor de humor
    Plot: 6,5 punten, omdat het plot toch goed in elkaar zat
    Leesplezier: 7 punten, omdat dit verhaal me heel dikwijls met een glimlach achterliet
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl vlot en aangenaam is
    Originaliteit: 8 punten, omdat een waarheidsserum verwerkt in een salami, de jacht op een salami tout court origineel is
    Psychologie: 7 punten, omdat het put dat de auteur wil aantonen, het dwangmatig liegen, in de aard van de mens ingebakken zit. Soms wel meer dan we willen toegeven.

Gemiddelde beoordeling: 41,5 punten -> 6,9 wat ik graag afrond naar een 7/10

maria
    Bijdrager
    Post count: 306

Spanning:6 punten, omdat het op het einde pas iets van spanning had.

Plot:6,5 punten, omdat het wel een beetje verwacht was.

Leesplezier:7,5 punten, omdat het lekker weg las, korte hoofdstukken, begrijpelijk.

Schrijfstijl:7,5 punten, omdat omdat er veel leuke opmerkingen in zaten en het ook humoristisch was ook al was het geen thriller.

Originaliteit:7,5 punten, omdat het verwerken in een salami nieuw is en origineel.

Psychologie:7 punten, omdat verliefdheid veel met mensen doet.Als de waarheid op het spel staat wordt er vaak gelogen!
    Gemiddelde een 7

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Spanning:.5 punten, omdat er niet zo erg veel spanning in zat, wel veel hilarische gebeurtenissen

Plot:.6,5 punten, omdat het ondanks de originele insteek, toch redelijk voorspelbaar was

Leesplezier:.7 punten, omdat het een vlot leesbaar boek was

Schrijfstijl:.6,5 punten, omdat dit soort humor toch niet echt aan mij besteed is. Het boek is wel in een vlotte stijl geschreven

Originaliteit: 8 punten, omdat het uitgangspunt best wel origineel is

Psychologie:.6,5 punten, omdat de karakters niet voldoende uitgediept waren, en het allemaal nogal voorspelbaar was

GEMIDDELD : 6,6 punten

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning: 4 punten, ik heb de spanning echt gemist en vond het zeer voorspelbaar

Plot: 4punten, te voorspelbaar

Leesplezier: 6, het was een beetje saai om te lezen, maar wel leuke humor er in verwerkt.

Schrijfstijl: 7, een prettige vlotte schrijfstijl

Originaliteit: 7. Hoe verzin je het, een verhaal omtrent een salami die bewerkt is

Psychologie: 6, wederom vanwege het voorspelbare karakter

Gemiddelde beoordeling: 5,6

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 123

Spanning: 5 punten, omdat ik wat meer spanning had verwacht.
    Plot: 6 punten, omdat het verhaal eigenlijk goed is, maar het had misschien wat verder uitgewerkt moeten worden.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het vlot te lezen was. Komisch.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een goede schrijfstijl is.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het boek toch origineel is door de Salami.
    Psychologie: 6 punten, omdat de personages wat meer uitgewerkt moeten worden, maar ze hadden wel een boodschap.
    Gemiddelde beoordeling: 6,3 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.