Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 02: Rode sneeuw ‘Rode sneeuw’, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #1347 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats ze dan in dit onderdeel.
    3. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Lilian
    Bijdrager
    Post count: 25

De eerste hoofdstukken zijn een feit en het smaakt naar meer! De hoofdstukken zijn niet te lang, waardoor het voor mij erg prettig weg leest.
    Als ik een bijzonder citaat tegen kom, zal ik het hier melden.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 161

Het eerste en op dit moment beste citaat staat op de voorkant: een klassieke politiethiller. Ik wil graag beginnen. Nog heel eventjes….

Alexandra
    Bijdrager
    Post count: 23

Ben er al in begonnen. Was wel blij met de introductie. Later meer…..

AT
    Bijdrager
    Post count: 112

Ik heb het boek bijna uit. Het leest ontzettend prettig omdat het allemaal korte hoofdstukjes zijn. Dus je kunt even snel een hoofdstuk lezen, dat schiet lekker op. Ik heb nog geen opvallende citaten of fouten gezien.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 97

ben gisteren in het boek begonnen. Nu aan hoofdstuk 10 leest lekker vlot.
    de spanning zit er al goed is. Ga vlug lezen nu.

AT
    Bijdrager
    Post count: 112

Inmiddels heb ik het boek uit. Best complex verhaal met ontzettend veel namen (zowel collega’s als verdachten) waardoor ik het wel nodig vond om snel door te lezen. Anders had ik echt een lijstje met namen aan moeten leggen. Dat gaat een eventuele volgende keer al gemakkelijker omdat je al wat meer personen kent.
    Ik vond de introductietekst aan het begin van het boek ook handig, al kwam een persoon helemaal niet meer terug: Audun Vetti; die had dus niet genoemd hoeven te worden.

Het boek vond ik zeer onderhoudend en spannend. Goed geschreven, goede twists, genoeg spannende momenten, goede ontknoping. Kortom: heerlijke thriller.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 394

Vanmiddag is gereserveerd voor RODE SNEEUW. Ben zeer benieuwd hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

“Een plaats delict is als een kunstwerk. Elk detail van een schilderij, van een afzonderlijke penseelstreek tot het voltooide werk, vertelde iets over wie de schilder was.”

Heerlijk, het verhaal grijpt je direct! ?

maryam
    Bijdrager
    Post count: 256

Ik ben bij hoofdstuk 8 en geniet erg van deze goed in elkaar zittende Scandinavische thriller.
    De proloog met de namen, beroepen en verleden/leven van de hoofdpersonen is goed bedacht, kun je snel terug kijken als je even niet meer weet wie,wat is.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 292

Het is inderdaad een boek dat vlot leest en ik zou ook moeite hebben met de namen van de personages moest er vooraan geen introductie staan van de schrijver. Ik heb nog geen speciaal citaat gevonden maar als ik er eentje zie plaats ik hem wel hier

Guiannit
    Bijdrager
    Post count: 33

Ik ben juist begonnen in ‘ RODE SNEEUW ‘.
    De ‘ INTRODUCTIE ‘ ( blz. 5 – 7 ) vind ik alvast interessant. Ik maak namelijk voor het eerst kennis met de auteur en zijn werk.
    Ik kijk uit om deze ‘ klassieke thriller ‘ van deze ‘ ervaringsdeskundige auteur ‘ te lezen.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

“Het doel van een verhoor was altijd hetzelfde. Nieuwe informatie verschaffen. Wisting beschouwde het vaak als een spel tussen twee personen die ieder met hun eigen kennis van de zaak zaten. De politieman moest leiden en de voorwaarden van het verhoor scheppen, terwijl de ander zijn informatie op tafel moest leggen. Soms was het zo dat de ondervraagde zo bekwaam in communiceren was dat hij de leiding tijdens het verhoor overnam, zodat de politieman informatie gaf in plaats van kreeg.”

Mooi verwoord! ?

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Vandaag ga ik beginnen, want ik had nog een lopend project. Ik ben benieuwd en heb alvast een schrijfblok gepakt voor de vele namen, zoals AT al aangaf.

Marjon
    Bijdrager
    Post count: 166

Opvallend citaat is reeds de eerste zin:
    “Rode sneeuw” is het zevende deel van de William Wisting-serie.

Dat ze toch niet eerder in NL zijn gekomen met deze serie van deze auteur.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.