15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2077

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Een cover die prima past bij de eerdere delen in deze serie , maar dan in een wat saaiere grijze kleur. Eigenlijk verder niet zoveel te melden deze keer over de cover

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Mijn verwachtingen zijn hooggespannen, de vorige delen van de serie vond ik erg goed. Wel tamelijk traag geschreven, maar daar houd ik van en met veel psychologische diepgang, helemaal mijn ding.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend verhaal te gaan lezen met goed uitgewerkte personages en veel psychologische diepgang en natuurlijk een nieuwe kennismaking met Huldar en Freya, ik verheug me erop!

Kristel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 77

De cover is in de trend van de vorige boeken, haar achternaam is overschilderd en zogoed als onleesbaar.
    Ik verwacht weer apart bedachte moorden en een spannend verhaal. Een boek dat je in één ruk wilt uitlezen.
    Ik zal er eens in beginnen!
    Veel plezier iedereen.

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Cover: ik vind het altijd mooi als boeken in een serie een zelfde cover hebben en dat is bij de boeken van Sigurdardóttir ook het geval. Het boek heeft een literaire uitstraling door de sobere stijl. Ik vind het erg mooi en het maakt me extra nieuwsgierig naar dit boek.
    Ik heb alleen maar goede dingen over haar vorige boeken gelezen en heb dus hoge verwachtingen. Ik hoop dat het goed vertaald is en prettig leest.
    Ik heb heel veel zin in het boek en het verhaal klinkt meteen (o.b.v. de achterflap) vreselijk spannend. En als zelfs de Volkskrant over een thriller zo’n positieve aanbeveling doet, kan het toch niet slecht zijn?

Britt1989
    Bijdrager
    Aantal berichten: 94

Cover:
    De voorkant is als de andere boeken uit de serie. Wel mooi dat de hele serie hetzelfde eruit ziet, maar ik vind het grijs wat saai. Ik vraag mij af waarom wij haar achternaam niet mogen lezen.

Auteur: Ik hoop dat deze net zo indrukwekkend geschreven, is als de vorige. Dan heb ik hoge verwachtingen van de auteur.

Verwachting: Hoge verwachtingen, lijkt spannend na lezen achterkant.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek. Is in dezelfde stijf als het boek DNA, luguber en roept spanning op.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. De verwachting ligt hoog……ik heb verleden jaar een ander boek gelezen en die was erg spannend.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Spanning, gruwelijk, in 1 adem uitlezen!

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

De cover, zoals gezegd in stijl met de serie. Geeft mij wel het gevoel dat het een laatste deel kan zijn.
    De auteur: vorige boeken met veel plezier gelezen .
    Ik verwacht dan ook nu weer een spannend beklemmend en goed geschreven boek

carovu
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

De cover is speciaal je kan er niet veel uit afleiden . Met de doorhaling van de naam wil de auteur misschien meer aandacht leggen op de titel die dan wel kort maar krachtig is

Het is voor mij een eerste kennismaking dus ben zeer benieuwd.

Het verhaal lijkt zeer spannend te zijn en hoop dan ook dat het vlot geschreven is.

Rietje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 50

Cover: De Cover past mooi bij de vorige boeken, ik vind het een mooi geheel. De titel is kort maar krachtig en doet luguber aan.

Auteur: Ik heb hoge verwachtingen van dit boek. De vorige boeken heb ik ook gelezen dus ik hoop dat de auteur op dezelfde voet verdergaat.

Verwachting: Ik verwacht een spannend en origineel boek. Ben ook erg nieuwsgierig hoe de verhouding verloopt tussen Freyja en Huldar.

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Cover:
    De cover past perfect bij de voorgaande delen en dit maakt een plaatje in mijn kast. Zowel bij DNA als Vortex had de afbeelding een link met het verhaal, dus de zwarte strepen maken me erg nieuwsgierig. Wat is het precies? Inkt? Verf? Ik ben razend nieuwsgierig en ga er vanuit dat het boek me snel iets zal gaan vertellen.
    Het boek is lekker dik en daar word ik altijd wel blij van. Dat gaat me zeker een aantal uurtjes leesplezier opleveren!

Auteur:
    Door deze reeks ben ik in aanraking met Yrsa gekomen en ik ben er tot nu toe vol lof over. Heerlijke boeken waarin meer dan genoeg gebeurt, maar toch genoeg open laat om zelf mee te denken.

Verwachting:
    Ik hoop weer net zo’n boek te krijgen als de twee voorgangers. Een interessant verhaal waarin lugubere details over moorden worden blootgegeven en genoeg informatie over de hoofdpersonages om de band nog beter te kunnen maken.

Monique276
    Bijdrager
    Aantal berichten: 69

Cover:
    De cover van deze reeks vind ik sowieso heel bijzonder. Zie je niet vaak. De voorgaande delen DNA en Vortex, bleek uiteindelijk dat de cover verband hield met de titel.
    Het grijs vind ik ietwat saai, heeft dit te maken met het verhaal? En wat zijn de zwarte strepen, verf, inkt etc. Het komt op mij over als mysterieus, luguber, spannend.

Auteur
    De andere delen heb ik ook van haar gelezen. Deze vond ik echt spannend en goed, ook met psychologische ontwikkelingen.

Verwachting:
    Ik ga altijd ‘open’ aan een boek beginnen. Haar voorgaande delen in deze serie waren erg goed geschreven en spannend. Ben heel benieuwd of zij dezelfde schrijfstijl weet vast te houden. Ook zeer benieuwd hoe het nu verder afloopt met Huldar en Freya.
    Kortom: ik heb er weer zin in. Veel leesplezier gewenst voor iedereen.

helderinge
    Bijdrager
    Aantal berichten: 247

Cover: Een hele mooie bijzondere cover die me meteen al aansprak. Ook omdat hij me enigszins bekend voorkwam. Ik wist bijna zeker dat ik eerder een cover als deze gezien had maar dit is wel een nieuw uitgegeven boek. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat het dus inderdaad een serie is en dat ik dus inderdaad de cover van het eerdere boek DNA in mijn hoofd had. Dat boek had ik al eens in mijn handen gehad en sprak me aan. Daarom had ik direct bij het zien van deze cover zoiets van , die moet ik lezen.

Auteur: Nou , de auteur ken ik dus niet maar ik houd wel van Ijslandse auteurs. Vaak schrijven die direct to the point en een beetje rauw ( hoe anders te omschrijven vind ik moeilijk ) En daar houd ik wel van.

Verwachting: Een serie dus, ik hoop dat de delen ook afzonderlijk prima te doen zijn want dit is de eerste die ik lees. Wel is al de achterflap spannend en nodigt uit. Ik ben erg benieuwd en de setting van moord,mysterie en recherche werk vind ik meestal aantrekkelijke elementen in een boek. Ik verwacht dan ook een super spannende page turner.

Linda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 115

Cover: Deze cover past mooi in het geheel van de serie, je voelt ook echt de zwarte strepen op de kaft liggen. De beschrijving op de achterzijde is duidelijk en uitnodigend om direct in het boek te starten.

Auteur: Ik heb niet eerder een thriller gelezen van een IJslandse auteur dus ben heel benieuwd of dit gaat bevallen!

Verwachting: Ik hoop dat ondanks dat dit het derde deel van een serie is, je deze thriller ook als standalone kunt lezen. En ik hoop in het boek iets van IJsland te herkennen, de kleine gemeenschap, de onvoorspelbare en ruige natuur, het weer dat opeens kan omslaan. En hoe verloopt de relatie tussen Huldar en Freyja?

ChantalH
    Bijdrager
    Aantal berichten: 68

Ik vind het een hele aparte cover. Alleen de voornaam van de auteur en de titel die ook nog eens erg kort is. Ik vind hem er niet zo aantrekkelijk uitzien. Hij past wel in het uiterlijk van de serie.

Ik heb nu verschillende boeken van haar gelezen en vind haar schrijfstijl erf fijn. Ze schrijft vlot en spannend. Dat verwacht in dit boek ook weer.

DNA, het eerste deel in de serie vond ik geweldig. Vortex vond ik wat minder. Ik hoop dus dat dit boek weer net zo goed en spannend is als DNA.

Wendy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 145

Cover: De cover is qua kleur was saai en weinig opvallend. Al is de doorgestreepte naam wel weer opvallend dus daarmee trekt het boek wel weer de aandacht. Hij past wel heel goed bij de andere boeken uit de serie en dat vind ik altijd fijn!

Auteur: ik heb de eerdere twee delen uit de serie ook gelezen dus ik ken de schrijver. Ik verwacht weer een goed verhaal, wel traag geschreven met veel uitweidingen en daardoor soms wat weinig spanning. Maar dat vind ik verder geen probleem. Ik houd wel van dit soort trillers.

Verwachting: ik verwacht weer een goed uitgedacht verhaal, met de vertrouwde personages (erg benieuwd hoe het daar verder mee gaat). En weer heel wat uurtjes leesplezier!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.