Home Forums Leesclub 150: RIP RIP, Beoordeling

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #26540 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

yv87
    Bijdrager
    Post count: 140

Spanning: 5 punten, omdat er in dit deel meer op andere dingen werd gefocust dan spanning.

Plot: 5 punten, omdat het nergens wist te vernieuwen.

Leesplezier: 7.5 punten, omdat het geheel toch erg fijn weg las.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de mix van de bouwstenen vlot wegleest en nieuwsgierigheid traag voedt.

Originaliteit: 4 punten, omdat er veelvoorkomende elementen zijn gebruikt en dus nergens verrassingen wist te geven.

Psychologie: 8 punten, omdat de effecten van pesten goed uitgediept werden.

Gemiddelde beoordeling: (37.5 / 6)= 6.25 punten
    Recensie moet ik nog even voor gaan zitten, komt er van het weekend aan.

ChantalH
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: 5,5 punten, omdat ik dit deel veel minder spannend vond dan deel 1. Het was wel weer beter dan deel 2.

Plot: 6 punten, omdat je toch wel het idee hebt waar het naartoe gaat, alleen zijn de details en wie het heeft gedaan verrassend.

Leesplezier: 7 punten, omdat het boek vlot leest en is geschreven vanuit een interessant thema: pesten..

Schrijfstijl: 7 punten, omdat Yrsa een heerlijke schrijfstijl heeft die vlot leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat het thema pesten heel goed verwerkt is in dit verhaal.

Psychologie: 8 punten, omdat er op een hele slimme manier gebruik wordt gemaakt van het thema pesten.

Gemiddelde beoordeling: (40,5/6) = 6,75 = 6,8 punten

AT
    Bijdrager
    Post count: 98

Spanning: 8 punten, omdat de doodsangst die de slachtoffers tijdens hun confrontatie met de dader echt heel eng zijn.

Plot: 6 punten, omdat het echt een iets te complex verhaal is met veel karakters die je niet echt goed leert kennen waardoor het moeilijk is om alle potentiële daders uit elkaar te houden.

Leesplezier: 7 punten, omdat m.n. de belangrijkste karakters wel heel interessant zijn.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ze vlot en gemakkelijk schrijft.

Originaliteit: 6 punten, omdat ik nu al weet dat dit verhaal me niet lang bij zal blijven.

Psychologie: 7 punten, omdat zeker uitgewerkt wordt waarom de misdaden gepleegd worden, maar tegelijkertijd is het boek er zo mee doorspekt, dat het na een tijdje zijn uitwerking mist.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 169

Spanning: ..7 punten, omdat ….er voldoende spanning is

Plot: .7. punten, omdat ….ik het einde toch verrassend vond

Leesplezier: .8. punten, omdat …ik houd van de schrijfstijl van Sigurdardottir, het boek leest daarom fijn.

Schrijfstijl: 8.. punten, omdat ….zoals hierboven: ik houd van de schrijfstijl van Sigurdardottir, het boek leest daarom fijn.

Originaliteit: .7. punten, omdat ….het een belangrijk thema is, goed dat dit thema gebruikt is

Psychologie: .8. punten, omdat ….de gevolgen van pesten heel goed beschreven zijn

Gemiddelde beoordeling: .45. punten 7.5

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning: 7 punten, omdat er een paar spannende scenes in het boek voorkwamen maar hadden er meer mogen zijn.

Plot: 7 punten, het verhaal is goed opgebouwd, had alleen iets vlotter gemogen.

Leesplezier: 7 punten, het leest heel prettig, alleen ging ik me irriteren aan het gekonkel binnen het team.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een vlot geschreven verhaal is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een goed thema is en op een originele manier verwerkt in het verhaal.

Psychologie: 8 punten, omdat gebeurtenissen uit hun jeugd mensen soms een heel leven blijven achtervolgen.

Totaal beoordeling 44 punten : 6 = 7,3

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 119

Spanning: 8 punten, omdat ik toch steeds de spanning voelde en door wilde lezen.

Plot: 6 punten, omdat ik het einde niet bevredigend vond.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik wel aardig wat tijd lekker gelezen heb en de spanning me vast hield.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het las lekker weg. Goede schrijfstijl, wat ook maakt dat je door wil lezen.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik wel vaker een boek over pesten heb gelezen, maar het blijft een actueel onderwerp.

Psychologie: 7 punten, omdat de personen evolueerden wel maar gek vond ik hoe men met elkaar omging wel. Zeker niet professioneel.
    44 punten. 7,3 gemiddeld

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 191

Spanning- 6 punten met name door de beschrijving van de slachtoffers

Plot 5 punten omdat ik dit wel zag aankomen

Leesplezier 6 punten toch ook omdat ik de nodige spanning miste

Schrijfstijl 6 punten Rustige en prettige schrijfstijl met wat weinig vaart.

Originaliteit 7 punten maar dan met name door het onderwerp.

Psychologie: 7 punten mede ook weer door de uitwerking van het onderwerp. De uitwerking van de hoofdpersonen vond ik minder.

Gemiddeld 6 punten.

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 70

Spanning 6 : Hier miste ik toch wel wat meer spanning
    Plot : 7 Was niet slecht, maar greep me niet bij de keel
    Leesplezier : 7 Het las heel vlot, en zette toch aan om verder te lezen.
    Schrijfstijl : 8 Nog steeds een zeer aangename stijl die uitnodigt om verder te lezen.
    Originaliteit : 6 Buiten het thema dat aangesneden is, vond ik de gebeurtenissen niet erg origineel.
    Psychologie : 8 omdat dit onderwerp aangekaart wordt.

7 punten.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 230

panning: 8.. punten, omdat …Je wist eigenlijk niet hoe het zou verlopen gedurende het hele boek.

Plot: .8. punten, omdat …Origineel en toch ook voorspelbaar in de lijn van het verhaal.

Leesplezier: .8. punten, omdat Ik heb lekker gelezen.….

Schrijfstijl: .8. punten, omdat Ik houd van de rauwe nietsverhullende schrijfstijl….

Originaliteit: .8. punten, omdat Originele elementen.….

Psychologie: .8. punten, omdat Goed doordacht en vooral het thema pesten is psychologisch goed bedacht.….

Gemiddelde is ook een 8.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.