15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #13329 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

Spanning: 8 punten, omdat de ontknoping wel veel spanning opriep en de scenes daarvoor rondom Chico ook.

Plot: 8 punten, omdat alles wel goed opbouwt naar het vinden en bevrijden van Diego en naar het opdoeken van de criminele bende.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik genoten heb van dit boek, de verhalen en de beschrijvingen van Mexico.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig leesbaar is geschreven, met voldoende afwisseling en geen moeilijk woordgebruik/zinsbouw.

Originaliteit: 8 punten, omdat er al veel thrillers geschreven worden die zich in vakantielanden afspelen, maar de combi met een roadtrip in Mexico en de criminaliteit daar wel origineel verbonden worden.

Psychologie: 7 punten, omdat de personages weinig ontwikkeling doormaken, maar de achtergrond van Alberto en Chico wel goed doorspelen in hun uiteindelijke acties.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten = 4 sterren

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

Kan Rio Grande op Thrillzone niet vinden, dus recensie lukt nog niet…….

dikkiedik
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 8 punten, omdat de vaart er goed in zat en er veel spannende momenten in het boek verwerkt werden.

Plot: 7 punten, omdat ik het toch wel te toevallig vond dat Diego in het hoofdkamp gevangen werd gehouden. de ontknoping daarentegen was weer wel heel goed.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik in het verhaal werd gezogen, het boek ging nergens vervelen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik de schrijfstijl heel prettig vind, Nathalie Pagie vertelt geen overbodige details maar houdt de spanning er wel goed in.

Originaliteit: 8 punten, omdat het geen doorsnee verhaal is en de verhaallijnen uiteindelijk goed bij elkaar kwamen.

Psychologie: 8 punten, omdat het personage Tara veel beter werd uitgewerkt dan in de eerste twee boeken.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten = 4 sterren.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal van begin tot en met het eind spannend is.
    Plot: 8 punten, omdat het plot goed opgebouwd is en het eind, de allerlaatste actie van Jay, totaal onverwachts is.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek echt niet weg kon leggen. Het moest gewoon uit.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal heerlijk gelezen kan worden, een vlotte schrijfstijl.

Originaliteit: 8 punten, omdat het voor mij de eerste gelezen thriller is die zich in Mexico afspeelt met daarin een gevaarlijke motorbende verwerkt.

Psychologie: 8 punten, omdat Diego op zoek is naar zichzelf, wil hij nog met Yvonne verder of niet? Tara knokt ervoor om haar geliefde ex-collega te hervinden. Tara voelt zich eenzaam, Carlo vult haar spaarzame vrije tijd wel op, maar toch kan hij haar leegte niet opvullen.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 243

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .8. punten, omdat het weliswaar een beetje voorspelbaar was, maar de spanning goed opgebouwd werd, ondanks de toevalligheden, zoals het vinden van Diego en zijn ontsnapping.
    Leesplezier: ..8 punten, omdat ik ervan genoten heb.

Schrijfstijl: ..8 punten, omdat er geen moeilijke woorden in stonden en lekker ontspannend was.

Originaliteit: 8.. punten, omdat mexico en drugs daarom bekend staan en aan de grens veel gesmokkeld wordt. Dit verwerkt met wat cultuur en een motorbende is origineel.

Psychologie: .8. punten, omdat …de karakters goed uitgewerkt zijn.

Gemiddelde beoordeling: .8. punten

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 78

Spanning: 9 punten, omdat de schrijfster gedurende het hele verhaal de spanning er in weet te houden.

Plot: 9 punten, omdat het tot het einde spannend blijft en dan toch verrassend eindigt.

Leesplezier: 8 punten, omdat een heerlijk leesbaar boek is, maar ik moest WD wel even in komen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker wegpest en de schrijfster een makkelijke schrijfstijl hanteert.

Originaliteit: 8 punten, omdat Mexico mooi wordt beschreven maar ook de problematiek rond motorbendes en drugs.

Psychologie: 8 punten, personages zijn mooi beschreven!

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 184

Spanning: ..7 punten, omdat ….

Plot: ..7 punten, omdat …. Een beetje voorspelbaar is maar toch spannend was

Leesplezier: .. 7punten, omdat ….het vlot weg las

Schrijfstijl: ..7 punten, omdat …. Niet te veel details waren

Originaliteit: .. 7punten, omdat ….het afspeelt in Mexico. Komt niet vaak voor in thillers

Psychologie: .. 7punten, omdat …. Beetje misleidend in het verhaal

Gemiddelde beoordeling: .. 7punten

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 7, omdat er wel een constante spanningsboog aanwezig is in het boek. Vaart in het verhaal zit maar niet angstaanjagend spannend is of iets dergelijks.

Plot: 7, omdat die voor mij enigszins voorspelbaar was maar zeker wel passend in het verhaal en “vermakelijk” voor mij als lezer. Niet geheel passend woord maar kan even geen ander passender woord bedenken.

Leesplezier: 8, omdat ik de gehele (weliswaar vrij korte) leestijd genoten heb van het verhaal.

Schrijfstijl: 7, passend bij de vaart in het verhaal. Gemakkelijk te lezen. Bewoording niet te moeilijk en ook niet te simpel. Gewoon fijn leesvoer.

Originaliteit: 8, vooral door de gekozen locatie(s) kreeg het verhaal voor mij een origineel kantje 🙂

Psychologie: 6,5, personages had ik nog beter willen leren kennen qua achtergrond. Maar wellicht komt dit helemaal goed door de eerdere boeken te lezen over Tara & Diego.

Gemiddelde beoordeling 7,3 (4 sterren)

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 87

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal sterk is opgebouwd en je steeds nieuwsgierig bent naar wat het vervolg is

Plot: 8 punten, omdat ik het niet helemaal zag aankomen. Zeker niet dat Jay zou sterven.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek heel prettig leest

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Nathalie Pagie een heel fijne schrijfstijl heeft die heerlijk ontspannend leest

Originaliteit: 8 punten, omdat het een heel verrassend verhaal is om het zo in Mexico te laten afspelen met praktisch alleen maar Nederlandse karakters

Psychologie: 7 punten, omdat er wat mij betreft 2 psychologische punten erg sterk zijn. Diego verslaaft aan de drugs en de invloed van een motorclub op mensen

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 82

Spanning: 8 punten, omdat Nathalie er goed de vaart in houdt. De hoofdstukken zijn niet te lang, waardoor het perspectief snel wisselt en het verhaal veel snelheid heeft.

Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit. Alle verhaallijnen komen samen en vormen zo een afgerond geheel. Dat is prettig om te lezen.

Leesplezier: 8 punten, omdat door de snelheid van het verhaal je snel dichterbij het eind komt. Je wilt weten hoe, wat, wie en waar.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Nathalie een mooie stijl heeft. Korte hoofdstukken, niet teveel personages, waardoor het overzichtelijk blijft en lekker wegleest.

Originaliteit: 7 punten, omdat eigenlijk alles ooit al eens geschreven is. Maar Nathalie heeft er haar eigen draai aan en heeft haar eigen stijl. Een hele mooie toevoeging aan de groep Nederlandse schrijvers.

Psychologie: 8 punten, omdat je ziet dat alle karakters hun eigen ontwikkeling doormaken. En vooral de relatie tussen Tara en Diego steeds verder groeit (als je alle 3 de boeken hebt gelezen, merk je hoe ze veranderen in hun relatie naar elkaar). Alle karakters zijn volledig met goede en slechte eigenschappen. Dat maakt ze menselijk.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 213

Spanning: 9 punten, er Veel vaart in het verhaal. Blijft boeiend

Plot: 8 punten, verhaal zat goed in elkaar. Dat Diego gevonden werd was wel te verwachten. Het einde van Jay niet

Leesplezier: 9 punten. Verhaal vol vaart , met veel plezier gelezen

Schrijfstijl : 8 punten, een vlotte schrijfstijl, korte hoofdstukken en hoewel derde deel ook als los deel te leen

Originaliteit: 8 punten, zowel door onderwerp als lan (motorbendes en Mexico

Psychologie 7 punten, karakters maken niet zoveel ontwikkeling door, maar is dat nodig in een thriller.

8 punten

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 94

Spanning 9 punten ik vond het verhaal heel spannend.
    Plot 8 punten het einde met Jay had ik niet verwacht.
    Leesplezier 9 Door de kleine hoofdstukken ging het lezen eigenlijk vanzelf.
    Schrijfstijl 9 Duidelijk en heel begrijpelijke schrijfstijl.
    Originaliteit 8 Valt niet mee om iets te schrijven wat helemaal nieuw is maar dit verhaal was toch van deze tijd’
    Psychologie 7 Vond het verhaal spannend maar was geen thriller.

Beoordeling een dikke 8

Linda
    Bijdrager
    Post count: 107

Spanning: 8 punten, omdat je graag wilt doorlezen of Tara op tijd Diego vindt en ze haar zoektocht kan combineren met het assisteren van Jay.

Plot: 8 punten, omdat ik eigenlijk had verwacht dat Jay het wel zou overleven!

Leesplezier: 8 punten, omdat de omgeving erg goed beschreven wordt, je waant je echt in stoffig Mexico, het leest erg makkelijk weg!

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk weg leest, de schrijfster legt duidelijk uit hoe een motorbende is opgebouwd en hoe de rollen hierin zijn verdeeld.

Originaliteit: 8 punten, omdat je echt wel in Mexico waant en de motorbendes en smokkelroutes ook vandaag de dag nog actuele problemen zijn in Mexico.

Psychologie: 7 punten, omdat sommige acties van Tara een beetje ongeloofwaardig zijn, al zou het in een filmscript wel erg stoer zijn!

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal blijft je vast houden tot het einde.
    Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit.
    Leesplezier: 8 punten, omdat leest lekker vlot en er gebeurt veel in het verhaal.
    Schrijfstijl: 8punten, omdat makkelijke en goed leesbaar.
    Originaliteit: 6 punten, omdat het verhaal redelijk voorspelbaar was.
    Psychologie: 7 punten, omdat er zit een duidelijke ontwikkeling in de hoofdpersonen.

Gemiddelde beoordeling: 7.3 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.