Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 122: Retour Spitsbergen Retour Spitsbergen, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #22106 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 54

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik heb het ebook en moet uitgaan van het plaatje op deze site. Ik vind de open schaar zeer onheilspellend, geen idee wat dat van doen heeft met het verhaal, maar het triggerd me wel. Verder mooie kleurkeuze en goed verdeling van tekst en plaatje.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Voor mij is het een nieuwe auteur. Ik zag dat ze eerder romans schreef en nu haar eerste thriller. Op Hebban zijn de uitgever en de auteurs zelf, behoorlijk aanwezig net als op FB, dus ik was de aankondiging van dit boek al meerdere malen tegengekomen. En het werkt, want ik ben inmiddels flink nieuwschierig.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Spanning, niets is wat het lijkt en een hoop twists. Leuk dat het twee verhaallijnen heeft, ik ben benieuwd wat die uiteindelijk met elkaar te maken hebben.

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 60

Zonet het boek gedownload en ik moet zeggen dat ik heel benieuwd ben! De cover ziet er alvast veelbelovend uit, die schaar in combinatie met de rode kleur ziet er mooi uit als cover, maar voorspelt niet veel goeds. Ik vind het zelfs een beetje angstaanjagend.

Van Pepper Kay heb ik nog niks gelezen. Na wat opzoeking zag ik dat het een vrouw is, terwijl ik eerder een man verwachtte bij die naam. Niet dat dit een verschil uitmaakt hoor!

Toen ik de korte inhoud las had ik een dubbel gevoel bij het boek, langs de ene kant sprak het me wel aan, intrigeerde het mij, maar langs de andere kant vond ik het precies wat saai klinken. Na het lezen van de recensies was ik wel overtuigd. Ik verwacht dus een boek te lezen waar de spanning hoog zal oplopen en de angst voelbaar zal zijn.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 66

De cover heb ik hierboven even bekeken en ik vind hem erg apart. Of het iets met het verhaal van doen heeft is nog even afwachten.

Ik heb eerder begonnen in een boek van Pepper Kay, dit leek mij zo goed, dat ik het boek zelf gekocht heb. Ik heb echter nog niet de tijd gehad om dit boek ook echt uit te lezen, maar ik weet nog wel dat ik de manier van schrijven echt prettig vond. Dit ging om een science fiction boek en het bleek om een serie te gaan. Ik heb ze dus allemaal op de plank staan en moet ze nog lezen. Misschien dat ik na het lezen van dit boek, direct door ga met de serie.

Ik heb de flaptekst gelezen en het lijkt me echt een heel spannend boek, vandaar dat ik eerst dit boek maar ga lezen en het boek waar ik gisteren mee begonnen ben nog maar even aan de kant leg.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Ik vind de cover wel tot de verbeelding spreken. En mede door de kleuren zou ik het
    boek zeker oppakken in de boekhandel.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb totaal geen verwachtingen. Totaal onbekend voor mij.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek
    Een goed spannend verhaal wat ook nog eens goed is opgebouwd

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 34

De cover zegt mij niet zoveel. Ik vind hem niet passen bij de flaptekst. En op basis van de cover zou ik het boek niet kiezen. Ik ben benieuwd wat de cover uiteindelijk te maken heeft met de inhoud.

Van deze auteur heb ik niet eerder iets gelezen . Ik las dat ze normaal SF schrijft en dat is niet mijn genre. Ik ben benieuwd naar haar schrijfstijl

Ik verwacht een spannend verhaal. Een personage uit Moskou en een personage uit Amersfoort, wat hebben zij met elkaar te maken, hoe komen zij in contact. En bij beiden lopen de dingen anders dan verwacht. Ik ben nieuwsgierig naar dit verhaal!

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 213

De cover ziet er veelbelovend en spannend uit. Een boek wat ik zou oppakken in een boekwinkel.
    Ik ken de schrijfster niet en laat mij graag verrassen.
    Gezien haar eerdere boeken o.a SF ,verwacht ik een spannend boek met niet voor de hand liggende wendingen in een prettige schrijfstijl

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 243

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.Afgaande op het plaatje op thrillzone zie ik een (donker)bruin/rode cover, interpretatie dat er bloed zou vloeien? Verder een schaar die openstaat op de voorkant. Wat gaat er in tweeën geknipt worden. Om wiens leven gaat het bijvoorbeeld?

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik had nog nooit van Pepper Kay gehoord, maar ik denk dat dit thrillerdebuut van haar me wel gaat bevallen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Een verhaal dat zich deels op Spitsbergen afspeelt en deels elders. Verder verwacht ik de nodige spanning.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 127

De cover ziet er straks uit! Mooi die letters ook. Die schaar wekt spanning op.

Ik heb nog nooit iets gelezen van deze schrijfster, ben dus erg benieuwd.

Het boek wordt omschreven als thriller, dus ik verwacht een spannend boek.

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 52

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik heb even goed gekeken want het lijkt wel of ik een gezicht in de achtergrond zie, achter de schaar.
    Op het eerste gezicht deed de cover me niet zoveel maar nu ik denk dat er een is vind ik hem toch wel intrigerend.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken haar niet dus ik ga er blanco in.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend verhaal.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Ik vindt de cover mooi, ben wel benieuwd wat de schaar te maken heeft met het boek

Auteur: De auteur ken ik niet. Bij de naam had ik een man verwacht maar bij het opzoeken kom ik erachter dat het een vrouw is. Zij blijkt ook al meerdere boeken te hebben geschreven, maar dit is haar 1e thriller.

Verwachting: Ik hoop fat het een spannend verhaal is en dat deze mij vanaf het begin zal boeien.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 82

Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek?
    De cover vind ik intrigerend. Op mijn ereader zie ik het de kleuren van de omslag. Maar de schaar? En dat in combinatie met Spitsbergen. Een mysterie dat wacht om opgelost te worden. Verder niet teveel opsmuk. Niet teveel tekst, maar alleen titel, schrijver, uitgever en genre.

Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken naar alleen van naam. Ik heb nog geen boeken van haar gelezen. Weet wel dat ze fantasy en scifi schrijft. Ben zeer benieuwd.

Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een spannend verhaal met mooie driedimensionale karakters, een mysterie en een langzame ontknoping. Het mag ook zijn dat wij als lezer al meer weten dan de agent en dat hij er langzaam achterkomt.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 84

Cover: Ik kan alleen de voorzijde beoordelen. Eenvoudig, kleurbalans waar dreiging vanuit gaat. Paginagroot een schaar, verder geen opsmuk. Wat doet die schaar daar?
    Het nadeel van een ebok is dat ik het niet fysiek op kan pakken en de bladzijden door mijn vingers kan laten lopen, de bladspiegel bekijken, ergens halverwege een stukje lezen.

Auteur: Deze auteur is mij geheel onbekend, dus ik stap er blanco in.

Verwachting: Ik ben benieuwd hoe de auteur een Rus en een Nederlander, dus uit verschillende werelden, samenbrengt. Waar zitten de links? Is er een verband? Is het toeval?

Christy
    Bijdrager
    Post count: 68

De e-reader geeft de voorkant niet mooi weer dus ga ik af op de foto op internet. De kleur heeft iets onheilspellends. Ik ben heel benieuwd hoe ik de schaar kan gaan linken aan de titel.

Auteur: Ik ken de auteur helemaal niet, dus ik sta open voor verrassingen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Het lijken twee totaal verschillende verhaallijnen te zijn waarvan ik verwacht dat ze ergens in het boek bij elkaar zullen gaan komen. Ik hoop dat dit gaat met verrassende plotwendigen en onvoorspelbare spannende twists.

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 68

Cover:
    Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik de cover niet echt aantrekkelijk vind. De kniptang staat wel voor spanning denk ik maar kleuren zo donker. Ik lees het ebook dus heb wel het boek niet in het echt gezien wat heel anders kan zijn.

Auteur.
    Ik ken de auteur van naam maar denk niet dat ik al boeken las en hoor dat de thrillers goed zijn dus benieuwd naar deze ijzige thriller.

Verwachtingen
    Een spannend en onheilspellend verhaal op ijzig gebied en onderkoelde onverwachte wendingen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.