Home Forums Leesclub 122: Retour Spitsbergen Retour Spitsbergen, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1408
    #22109 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 109

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Ik ben tot nu toe niet echt een opmerkelijk citaat tegen gekomen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik had niet echt een verwachting van dit boek, behalve dan dat het een thriller is en dat zou garant moeten staan voor spanning. Ik ben nu halverwege het boek en tot nu toe is het erg voor de hand liggend allemaal. Ik hoop dan ook dat er nog een wending in het verhaal zit, waardoor ik verrast word.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Tot nu toe niets bizonders tegen gekomen of er overheen gelezen.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 61

Vooralsnog ben ik geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    Het boek leest vlot, maar ik vind de schrijfstijl niet die van een thriller, er wordt geen spanning opgebouwd, het blijft wat vlak.
    Ik ben over de helft en hoewel de ontwikkelingen op zich wel spannend zijn, worden ze niet spannend beschreven, misschien door teveel persoonswisselingen.
    Maar ik ga vrolijk verder (kan je dat wel zeggen als je een thriller leest?😉) en hoop op nog wat verrassende ontwikkelingen.

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 40

Ik heb nog geen opnerkelijke citaten gelezen.
    Ik zit nu op 1/3 van het voek en vind het nog niet echt spannend.
    Het leest wel vlot maar tot nu toe is het redelijk voorspelbaar.
    Ik hoop dat de spanning zich nog gaat opbouwen.
    Ik lees meestal over de spelfouten heen tenzij ze echt erg opvallend zijn.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 182

“De muilen met ontblote tanden happen naar elkaar en de klauwen zoeken houvast om het vlees van de botten te scheuren”.
    Dit is gewoon een opmerkelijke zin, die op meerdere situaties in het verhaal van toepassing zou kunnen zijn.
    Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ja, grotendeels wel. Al vrij vroeg heb je een idee waar het verhaal naar toe gaat, maar uiteindelijk wordt je toch nog verrast!

Ik heb Retour Spitsbergen inmiddels uit en ervan genoten.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 25

1. Het boek leest erg vlot, maar nergens markeer ik zinnen. Het verhaal heeft het ook niet nodig.

2. De ontwikkeling van het verhaal heeft met wel een beetje verbaasd. Eerst de proloog, daarna een stukje Moskou en daarna het verhaal van Jeremy. Ik had veel meer wisseling verwacht in verhaallijnen tussen de Russen en Jeremy, maar het is hoofdzakelijk het verhaal van Jeremy. Wel weet de schrijfster me steeds te verrassen door het toevoegen van nieuwe personages.

3. Het boek is zorgvuldig bewerkt voor het is uitgegeven, ik ben geen gekke dingen tegen gekomen.

justine
    Bijdrager
    Post count: 119

Toen ik mij opgaf voor deze leesclup had ik wat twijfels, maar nog geen spijt van gehad.
    Heb geen idee hoe het zich gaat ontwikkelen, maar tot nog toe dik tevreden. Geen opvallende
    quotes, wel veel toevalligheden. Ik hou ervan.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 58

Geen opmerkelijke citaten. Het verhaal leest heerlijk snel. Ik heb het zojuist uitgelezen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het verhaal ontwikkelde zich wel zoals ik had verwacht. We kregen steeds kleine brokjes informatie. Langzaam werkend naar een climax. Het slot voelde net als een actiefilm. Snel en vol snelle tempowisselingen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Niets tegengekomen.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 15

Ik ben nu bij hoofdstuk 10, maar nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Ook geen spel- of taalfouten.

Ik ben aangenaam verrast over de schrijfstijl van Pepper Kay, het boek leest vlot.
    Ik vind het verhaal over Jeremy redelijk voorspelbaar (wb de personages). Althans dat denk ik, misschien krijgt het nog verrassende wendingen.
    Ik ben nog benieuwd hoe de verhaallijnen van Kirill en Jeremy samenkomen en wat de proloog ermee te maken heeft.

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 41

Ik ben nu iets over halfweg het boek en opmerkelijke citaten ben ik eerlijk gezegd nog niet tegengekomen, maar dat hoeft voor mij ook niet in een boek.
    Wel vond ik dat het boek spannend begon, maar het verhaal van Jeremy was voor mij op den duur ietwat langdradig en saai, de spanning viel een beetje weg. Maar eens aan pagina 100 komt de spanning volledig terug en kan ik het boek maar moeilijk aan de kant leggen. De puzzelstukjes vallen beetje per beetje samen of word ik gewoon op het verkeerde been gezet?

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 25

Het boek leest vlot maar kabbelt nog een beetje voorbij. Tot nu toe geen spannende dingen tegen gekomen. Eigenlijk heb ik al een idee waar het naar toe gaat en dat vind ik wel erg jammer. Ik hoop echt dat er nog wat spanning gaat komen en dat er een hele aparte plotwending gaat komen.

Spelfouten en niet goed lopende zinnen ben ik nog niet tegen gekomen, dus ik verwacht ook niet dat dit nu nog gaat komen.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 167

Het boek is een prettig geschreven en een vlot lezend boek. De verhaallijnen lijken enigszins voorspelbaar, maar de tijd zal uitwijzen of het echt zo is.
    Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    Wat in mijn gevoel niet klopt is het feit dat de kinderen 6 weken naar hun moeder in België gaan.Begin datum valt niet echt in de zomervakantie (eind juni) en er is ook nog zo iets als de leerplicht. Is weliswaar een detail maar toch….

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 41

Uit!! Ik vond het een mooi, leuk lezend boek met de nodige spanning en twisten. Nu werk maken van de recensie.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 61

Toch een typfout: op pag 106 staat bijbeen waar dijbeen bedoeld wordt.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 35

Ik ben 1 typefout tegengekomen op blz 107 bijbeen ipv dijbeen.
    De proloog is in Moskou daarna lees je daar niks meer over.
    Aan het begin had ik gelijk wel een idee hoe het verhaallijn zo lopen wat de rode draad is.
    Het einde vond ik wel verrassend.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.