Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 122: Retour Spitsbergen Retour Spitsbergen, Na het lezen #2

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 56

De plot

Wat vind je van het plot?
    Door het begin waren bepaalde plot lijnen vrij voorspelbaar maar andere waren dan weer verrassend. Ik vond de plot opbouw goed doordacht en de puzzelstukjes vallen mooi samen.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Goed opgebouwd met actie onderweg op zoek naar de waarheid. Bepaalde zaken zoals de heisa rond Anwan waren inderdaad ongeloofwaardig maar mij stoort dit niet. Fictie mag zelfs absurd zijn zolang het past binnen het boek en deze thriller was vooral spannend en ook actueel ivm orgaanroof en de problemen rond klimaat en ecotoerisme.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Het einde was verrassend maar voor mij ook niet voldoende uitgewerkt. Het geeft mij het gevoel dat er wel een vervolg komt maar ik vond de rest van het boek beter afgewerkt. Het einde is zo snel afgeraffeld waardoor ik precies achtergrondinformatie mis en een beetje verbijsterd achterblijft. Wel is het einde een goede trigger naar een nieuw deel omdat je gewoon meer wil weten..
    Algemeen

Vond je Retour Spitsbergen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja ik was meegesleept door de locaties en de vreselijke avonturen van Jeremy.
    Vind je de schrijfstijl van Pepper Kay prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Nee het leest erg vlot en is spannend.
    Stel….Pepper Kay vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek is vanop een speciale locatie uitgedacht en heeft een actueel onderwerp en is spannend en beeldend. Soms is het realistisch en geloofwaardig maar soms ook niet. Het is een spannende actiethriller die stilaan opbouwt.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De locatie en de gedetailleerde atmosfeer.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pepper Kay mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Het einde zou ik meer uitwerken en de karakters zou ik wat meer diepgang geven maar het is een spannende en boeiende actiethriller. Je beeldende schrijfstijl trok me het boek in en maakt me nieuwsgierig naar meer dus deze moet je zeker behouden.. En misschien kan je ons ook totaal omver blazen met iets totaal anders???

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 74

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Uiteindelijk wat te voorspelbaar. Alleen agente Rachel kwam als een verrassing. Ook is het plot niet helemaal goed uitgewerkt en het eind van het verhaal voelt onaf.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Ik had het gevoel dat er wat zaken ontbraken. Van sommige mensen werd de geschiedenis maar half geschetst, waardoor de daden en motivaties van personages niet altijd goed te verklaren waren.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Het eind was erg abrupt en voelde niet echt af.

Algemeen
    4. Vond je Retour Spitsbergen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het was boeiend door de omgeving, maar wel wat voorspelbaar. Je hoopt op een plottwist, maar deze kwam niet echt.
    5. Vind je de schrijfstijl van Pepper Kay prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettig en begrijpelijk.
    6. Stel….Pepper Kay vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Vlotte thriller

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De locatie waar het verhaal zich afspeelt is bijzonder en uniek aan dit boek.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Pepper Kay mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Probeer de personages goed uit te diepen en alle benodigde achtergrondinformatie in het boek te verwerken.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.