Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 122: Retour Spitsbergen Retour Spitsbergen, Na het lezen #1

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De karakters evolueren wel, met name Jeremy, Annet en Rachel. Je komt steeds meer over ze te weten en komt deels te weten wat hun drijfveren zijn. Toch hadden de personages nog wel meer uitgediept kunnen worden. Nu zijn achtergronden wel deels verteld, maar blijf je met een hoop vragen achter.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Jeremy, hij komt erachter dat de mensen om hem heen niet te vertrouwen zijn en toont daadkracht als hij gewond raakt en toch een tocht bij Spitsbergen maakt.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik had van alle personages iets meer willen weten, dit had voor mij het verhaal completer gemaakt, nu blijven de personages wat oppervlakkig.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is toegankelijk en vlot en past bij deze thriller.
    5. Kun je de schrijfstijl van Pepper Kay specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    filmisch
    6. Ga je na het lezen van Retour Spitsbergen de volgende boeken van Pepper Kay ook lezen?
    Weet ik niet, de schrijfstijl is aansprekend en het verhaalidee ook, maar ik mis de verdieping van de personages en vind het eind te abrupt en daardoor voelt het verhaal nog niet af.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.