15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1637
    #22111 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Christy
    Bijdrager
    Post count: 59

Ik geef Retour Spitsbergen een 7,5

Spanning: 7 punten, omdat het wel spannend is maar niet puntje van de stoel spannend.

Plot: 7 punten, omdat er leuke wendingen inzaten.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek snel en makkelijk leest.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het leest alsof je een film kijkt.

Originaliteit: 8 punten, omdat het verweven van deze verhaallijnen origineel zijn.

Psychologie: 7 punten, omdat de dubbele agenda’s zijn interessant maar niet heel diepgravend.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning:7 punten, omdat het een constante spanning had

Plot:8 punten, omdat het verhaal goed en verrassend in elkaar zit

Leesplezier:7 punten, omdat het fijn was om te lezen, maar de geloofwaardigheid niet altijd 100% was

Schrijfstijl:8 punten, omdat het gewoon goed geschreven is

Originaliteit: 8 punten, omdat de locatie van Spitzbergen en de zeilboot goed zijn bedacht

Psychologie: 5 punten, omdat het qua personages op de vlakte bleef en vooral Jeremy ondanks alle aanwijzingen, koppig bleef doorgaan met alles negeren.

Gemiddelde beoordeling: 7.1 punten

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 111

Spanning:6 punten, omdat ik het niet echt spannend vond

Plot:6 punten, omdat het naar mijn idee te snel naar het einde geschreven is

Leesplezier:6 punten, omdat ik het geheel niet geweldig vond

Schrijfstijl:7punten, omdat het wel lekker weg las

Originaliteit:7 punten, omdat de bizare kunst er in zat

Psychologie:6 punten, omdat ik de karacters niet echt vond evalueren

Gemiddelde beoordeling:.6.33 punten

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 44

De plot
    Ik had wel snel door welke kant het verhaal op zou gaan. In iedere geval dan de orgaanhandel.
    Er zitten wel verrassende complotten in maar voor mij hadden sommige nog meer uitgewerkt kunnen worden.
    Het einde was heel verrassend had ik niet aanzien komen.

Algemeen.
    Het is een boek die je snel leest zo is hij ook geschreven.
    Schrijfstijl is goed.
    Het boek zou ik omschrijven als filmisch en niet altijd geloofwaardig.

Dit boek.
    Vooral de locatie is speciaal.
    Ik miste een stuk diepgang verdere uitwerking van de plot.
    Mijn tip is dus voor Pepper kay werk sommige stukken in je boek nog verder uit.

Cijfer 6,5

justine
    Bijdrager
    Post count: 160

Spanning:8 punten, omdat het mooie spanning is
    Plot:7 punten, omdat toch wel voorspelbaar was
    Leesplezier: 7.5 punten, omdat het fijn lezen is.
    Schrijfstijl:7.5 punten, omdat die goed is, lekker snel.
    Originaliteit:8 punten, omdat ik heb nog niet zo vaak zoiets heb gelezen.
    Psychologie: 6.5 punten, omdat ik de meeste personen niet echt vooruitgang vond boeken.

Gemiddelde beoordeling:7.5 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 181

Spanning: 7 punten, Er gebeurde veel, maar bleef wat oppervlakkig

Plot: 8 punten, met name het einde, de Cliffhanger.

Leesplezier:7 punten omdat het wel wat ongeloofwaardig was

Schrijfstijl: 7 punten, makkelijke en vlotte stijl

Originaliteit: 7 punten, omdat het toch wat voorspelbaar was

Psychologie:.6 punten, omdat de karakters niet echt uitgewerkt zijn

7 punten

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 44

Spanning:6.5 punten, omdat het redelijk spannend was maar ook regelmatig ongeloofwaardig

Plot:7 punten, omdat het einde best verrassend was

Leesplezier:6.5 punten, omdat het erg vlot las maar de ongeloofwaardigheid haalt het cijfer naar beneden

Schrijfstijl:7 punten, omdat het vlot weg leest

Originaliteit:8 punten, omdat de orgaan handel, bizarre kunst en de locatie vrij uniek zijn

Psychologie: 7 punten, omdat de personages vrij naief overkomen maar veelal een dubbele agenda hebben

Eind oordeel:7

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 43

Spanning: 9 punten omdat de spanning voortdurend opgebouwd wordt en echt voelbaar is.

Plot: 8 punten, omdat ik het deels wel had zien aankomen, maar er toch ook veel verrassingen inzaten.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik als lezer voortdurend op het verkeerde been gezet werd. De hoofdstukken waren niet zo lang en eindigden telkens met een cliffhanger waardoor ik voortdurend wou voortlezen om te weten wat er precies aan de hand was.

Schrijfstijl: 8 punten, de korte hoofdstukken, de lugubere details en de beeldende beschrijvingen van de omgeving zorgden voor een gemakkelijk te lezen boek.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik nog nooit een boek over orgaanroof en dergelijke kunst voorbij heb zien komen, maar langs de andere kant wel ineenzat als de meeste thrillers (wat ik wel niet slecht vind)

Psychologie: 8 punten, omdat Pepper Kay met het verhaal voortdurend mijn aandacht kon vasthouden, ik ontzettend benieuwd was naar het verdere verloop en het einde niet helemaal correct voorspeld had.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 7 punten, omdat ik het zeker spannend vond, alleen het gedeelte op het schip vond ik wat chaotisch

Plot: 8 punten, omdat ik het een interessant thema vind, wat goed is uitgewerkt

Leesplezier: 7,5 punten, omdat ik het met plezier heb gelezen, ik vond het nergens vervelend of langdradig, ik ergerde me alleen aan de naïviteit van Jeremy

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik het een prettige stijl vond, geen moeilijke woorden en zinnen

Originaliteit: 8 punten, omdat orgaanhandel en de bizarre kunst een origineel thema’s zijn

Psychologie: 6 punten, omdat de karakters weinig diepgang hadden

Gemiddelde beoordeling: 7,4 punten

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning:.. 6 punten, ik vond het boek niet echt heel spannend. Wel goed, maar niet echt spannend.

Plot:.. 5 punten, het plot zag ik na hoofdstuk 1 al aankomen en de afloop vond ik eigenlijk erg flauw. Meer iets van een poging om er toch maar een onverwacht eind aan te knopen.

Leesplezier:.. 8 punten, omdat ik toch wel houd van dit soort boeken en ik heb wel genoten van het lezen.

Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat ik de schrijfstijl van Pepper Kay toch heel erg prettig vind.

Originaliteit:.. 5 punten, ja, erg origineel is het boek niet.

Psychologie:.. 5 punten, omdat ik de karakters van de personen erg vlak vond.

Gemiddelde beoordeling:.. punten

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 201

Spanning:.7. punten, omdat in de proloog al snel duidelijk werd dat een van de thema’s orgaanhandel was, maar gaandeweg kwamen er de nodige ontwikkelingen.….

Plot:.7. punten, omdat het af en toe rommelig was en niet helemaal geloofwaardig….

Leesplezier:.8. punten, omdat het heerlijk leest en begrijpelijk….

Schrijfstijl:.8. punten, omdat ….deze toegankelijk is en vlot leest.

Originaliteit:.8. punten, omdat de setting Spitsbergen bijzonder is en de beschermde ijsbeer erin voorkomt.

Psychologie:..7 punten, omdat Pepper Kay je in het hoofd van Annet laat kijken en de toevloed van het toerisme op Spitsbergen erin betrekt..

Gemiddelde beoordeling:.7,5. punten

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning: 8 punten, omdat deze goed werd opgebouwd (soms wat te snel) door brokjes informatie prijs te geven.
    Plot: 7 punten, omdat het voor mij afgeraffeld was. Ik had graag nog wat meer uitdieping in de personages gezien. Nog meer ‘echte’ mensen. En ik vond het soms wat vergezocht, orgaanhandel, kunsthandel. Iedereen met een dubbele agenda. Dat maakte wel dat de mensen niet echt gingen leven voor mij. Spitsbergen is een mooie locatie voor dit verhaal.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het lekker vlot las, maar er voor mij meer ingezeten had.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het fijn geschreven is. Niet te lange beschrijvingen. Snelle ontwikkelingen. Dit houdt de vaart erin. Maar ik miste uitdieping.
    Originaliteit: 7 punten, omdat alle verhaallijnen origineel waren (niet persé geloofwaardig)
    Psychologie: 7 punten, omdat ik miste de verdieping in de karakters. Bijna iedereen had een dubbele agenda. Het leek soms wel Jekyll en Hyde. Dat vond ik jammer.

Gemiddelde beoordeling: 7,1 punten

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning: 5 punten, ik zat nergens op het puntje van mijn stoel

Plot: 6 punten, goed thema, maar minder goed uitgewerkt

Leesplezier: 8 punten, het boek las lekker en had veel vaart

Schrijfstijl: 7 punten, deze past niet bij een thriller

Originaliteit: 8 punten, deze insteek had ik zelden gezien

Psychologie: 5 punten, de personages blijven vlak

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning:..7.5 punten, omdat …dreiging voortdurend voelbaar is.

Plot:..7.5 punten, omdat soms wat voorspelbaar en einde zo abrupt was maar anders ook wel verrassend en goed opgebouwd verhaal heeft.

Leesplezier:.8. punten, omdat vlot leesbaar en boeiend verhaal is.

Schrijfstijl:.8. punten, omdat …beeldend,fimisch is en ik het voor me zag afspelen.

Originaliteit:..7.5 punten, omdat Spitsbergen tot leven kwam door de sfeer en beschrijving, de bizarre kunst als curieus thema en het actueel thema van orgaanhandel gebruikt werd. Geen 8 omdat ik het soms ook wat te voorspelbaar vond.

Psychologie:..7 punten, omdat er evolutie was in de personages maar ik graag nog meer van hun gedrag en motieven had leren kennen.

Gemiddelde beoordeling:.. 7.5 geen uitschieter maar gewoon een goede ecothriller. Misschien had het gevaar van het ecotoerisme nog meer mogen in de verf gezet worden maar vond het interessante aanvulling nu.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.