15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2077

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

Eerlijk is eerlijk de cover zelf spreekt mij niet aan. Vind het er persoonlijk nogal goedkoop uitzien. Maar eens je de achterflaptekst gelezen hebt wekt het wel me nieuwsgierigheid, ik wil weten of het lukt om de aanslag te voorkomen, ik wil me gaan inleven in het verhaal…

Mijn verwachtingen een spannende thriller met de nodige actie. Het is me eerste boek van deze schrijver en ben benieuwd of ik fan word.

ovar
    Bijdrager
    Aantal berichten: 104

Cover: De cover komt nogal rommelig op mij over. Als ik in de winkel sta, kijk ik vluchtig naar de voorkaft. Ik krijg er geen duidelijke indruk van. Als ik er beter naar kijk, omdat het mij hier gevraagd wordt, zie ik vier landschappen en een ring. Het zou een reisboek kunnen zijn. Er staat ook een trein op. Dit blijkt relevant te zijn, blijkt pas als ik de achterflap lees.
    Overigens is de tekst op de cover wel heel duidelijk, vooral de naam van de auteur. Voor mij is dit belangrijker dan de plaatjes eromheen.

Auteur: De naam van de auteur is mij bekend. Hij is thrillerschrijver, maar ik heb nog nooit een boek van hem gelezen. Ik weet dus niet waar ik hem moet plaatsen. Ben dus wel heel benieuwd.

Verwachting: Ik moet op de tekst van de achterkant van het boek afgaan. Heel duidelijk wordt het mij niet. Dit komt waarschijnlijk omdat ik geen van de voorgaande delen gelezen heb. Ik weet dus niet wat de Valken en de Saps zijn. Het intrigeert mij wel. Ik verwacht de nodige actie en de nodige spanning.

chantalvl
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Was even zoeken naar de achterflap tekst, maar gevonden. Cover sluit netjes aan bij de laatste boeken van de serie en het boekenweekgeschenk. Of het mooi is nou niet echt vindt ik.
    Maar herkenbaar als je in de winkel staat. Ik heb geleerd een boek niet op zijn cover te beoordelen dus ga ik maar op mijn gevoel en eerdere ervaringen af met deze schrijver.

Heb al wel wat van deze schrijver gelezen en ben benieuwd wat de stappen in het leven van de hoofdfiguren zijn, wat ze gaan beleven en of de spanning er weer lekker inzit.

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Het boek ligt lekker zwaar in de hand en de voorkant ziet er nogal druk uit met vier fotootjes. Het bovenste fotootje lijkt wel van een Europese stad te zijn, met die grote kerk langs de rivier. De foto rechtsboven kan overal zo’n beetje zijn. De twee foto’s aan de onderkant laten een landschap zien dat je eerder in Zuid Afrika verwacht aan te treffen. De foto’s lijken op een behangetje te zijn geplakt met tape.
    En voor de foto’s uit zweeft een ring met een groene steen. Wat is er met die ring?
    Het verhaaltje op de achterkant laat zien dat het verhaal zich zowel in Frankrijk als in Zuid Afika afspeelt. Tot zover klopt de cover. De schrijver is blijkbaar belangrijker dan de titel want de letters Meyer zijn zo groot dat ik even moest checken of het niet om een wasmiddel ging. ( 😉 ) Maar nee, zelfs Tess Gerritsen prijst Meyer aan. De naam staat garant voor een topthriller.
    Dat belooft wat.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb niet eerder iets van hem gelezen maar wel al veel loftuigingen gehoord. En de cover schept ook torenhoge verwachtingen. Ik hoop dat de schrijver deze verwachtingen kan waarmaken.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik heb inmiddels ook torenhoge verwachtingen. Ik hoop op een interessante en spannende thriller.

justine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 198

Die vind ik redelijk. De foto’s van Afrika vind ik echt mooi, met sfeer.
    Maar dan die witte band erover met de titel en schrijver…nee
    niet echt mooi. Maar mss een andere uitgever, want die doen dat.

Geen idee wat ik verwachten moet. Heb van hem gehoord maar
    het is een kennismaking

Hoop mooi spannend, mooi opgebouwd..

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

penningf
    Bijdrager
    Aantal berichten: 58

Het is een echte Deon Meyer cover. Ik vind de verzameling plaatjes/foto’s wel iets hebben.
    Ik heb behoorlijk hoge verwachtingen van Deon Meyer, omdat bijna al zijn boeken tot nu toe van hoog niveau waren en boeiend geschreven waren. Ook het taalgebruik, met daarin veel Zuid Afrikaanse woorden spreekt mij wel aan.
    Als ik de achterkant van de cover goed beoordeel dan gaat het een thriller worden waarin twee verhaallijnen langzaam bij elkaar gaan komen. Ik ben benieuwd. Ik verwacht er wel wat van.

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Cover:
    Ik vind de cover prachtig, van de hele reeks overigens. Simpel, maar ze hebben allemaal een link naar het prachtige Zuid Afrika. De ring wekt nieuwsgierigheid op, want ik gok dat het iets met het verhaal te maken zal hebben. Maar wat..?!

Auteur:
    Ik heb nog niet eerder iets van Deon Meyer gelezen, maar wat ik van vrienden hoor is dat hij fijne boeken schrijft die helemaal in mijn straatje schijnen te liggen. Ik ben zó ontzettend benieuwd!

Verwachting:
    Ik verwacht een spannende misdaadroman waarin Zuid Afrikaanse invloeden te vinden zijn.

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

De cover lijkt op de eerdere boeken van Deon Meyer, heb ik opgezocht.
    Ik vind hem niet echt lelijk, intrigerend wel eigenlijk. Ben benieuwd waar de afbeeldingen voor staan. In elk geval ook voor Zuid Afrika, mooi!
    En zeker ook de ring met de groene steen.

Van deze auteur heb ik nog niet eerder iets gelezen , maar er wel veel goeds over gehoord.
    De boeken worden vertaald in 27 talen, dat moet toch iets zeggen en maakt me heel nieuwsgierig.

Ik verwacht een spannend en misschien ook een beetje maatschappijkritisch boek te gaan lezen.

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Cover
    Ik vind het op zich niet zo’n opvallende cover, maar omdat hij uit een serie komt vind ik het toch weer heel herkenbaar en duidelijk een Deon Meyer boek. De tekst op de achterkant vind ik meteen heel complex, maar dat betekent alleen maar dat ik zin heb om er in te beginnen.

Auteur
    Deon Meyer is natuurlijk een grote naam en daarom zijn mijn verwachtingen hoog gespannen. Ik heb alleen zijn geschenk van de Spannende Boekenweek in 2017 gelezen en dat vond ik een knap geconstrueerd verhaal.

Verwachting
    Ik verwacht een complexe thriller en detective die zich afspeelt in Afrika, wat natuurlijk ook al heel bijzonder is. Al heb ik op de achterflap gelezen dat er ook een connectie met Bordeaux is. Ik heb er heel veel zin in.

marcel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Cover: de Cover nodigt uit tot lezen, de plaatjes scheppen verwachtingenover de plaatsen die een rol spelen in het boek. Wat ik van de ring moet vinden weet ik nog niet daar hoop ik gedurende het verhaal achter te komen.

De Auteur: ik heb pas een eerder boek van deze auteur gelezen en aangezien ik het boek niet meer in mijn bezit heb vermoed ik dat ik er niet zo van genoten heb, maar ik laat me verrassen.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek met de nodige plotwendingen . De achterflap doet vermoeden dat er diverse verhaallijnen samen gaan vallen.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Ik heb al een boek gelezen van deze schrijver en ik vind de omslag heel herkenbaar. Met dezelfde type omslag zie je gelijk ok dit is weer een boek van Deon.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Het vorige boek vond ik erg fijn lezen en een goed opgebouwd verhaal, dus já dat verwacht ik nu eigenlijk weer.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Zie hierboven en tja hopelijk dus weer weer een gewelidig boek. En kan hij zich overtreffen!

BeJa
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Cover : Ik vind het een mooie intrigerende cover,en je herken meteen dat het een boek van Deon Meyer is
    Auteur : Meerdere boeken van deze auteur gelezen,en altijd met veel plezier
    Verwachting,ik verwacht gewoon weer een goed boek,zoals de vorige boeken van deze auteur

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

De cover vind ik weer mooi. De 4 foto’s zijn in de lijn met de covers van de vorige boeken. Ik heb ook een vraag aan de schrijver gesteld wat hij zelf van de covers vindt en of hij nog inspraak heeft gehad bij dit ontwerp. Ik zie nl. dat er 2 foto’s van hemzelf zijn gebruikt.

Ik heb al meerdere boeken van hem gelezen. Meerdere over Bennie Griessel, maar ook andere. Ik verwacht dat hij ons weer meeneemt op een prachtige reis door het hoofd van Bennie en het prachtige land Zuid-Afrika.

Een zeer spannend verhaal waarin de schrijver ons weer meer inzicht geeft in onze protagonist en een fantastisch mysterie wordt opgelost en de dader(s) gepakt.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Erpi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

De cover oogt eenvoudig , met de diverse foto’s als collage op een whiteboard geplakt..
    Maar de foto’s zijn duidelijk aanwijzingen voor het verhaal: Zuid-Afrika, de trein, en een Europese stad, Bordeaux?
    Wat is de betekenis van de ring?

Ik heb , bijna, alle boeken van Deon Meyer gelezen. Ik heb dan ook weer hoge verwachtingen. Mooie beschrijvingen van landschap en de mensen. Hoe gaat het verder met Benny?
    Ik verwacht een spannend, ingenieus opgebouwd verhaal!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.