11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Ben bijna op de helft,en vind het weer een prachtig boek net zoals voorgaande boeken van Deon Meyer
    Leuk ook twee verhaallijnen en talen door elkaar

penningf
    Bijdrager
    Aantal berichten: 58

Het boek bestaat dus inderdaad uit twee verhaallijnen, die elkaar ongetwijfeld aan het eind van het boek gaan kruisen. Maar ik ben pas net over de helft van het boek, dus ik ga het zien. Beide verhaallijnen zijn goed opgebouwd en boeiend tot nu toe. In de verhaallijn met Bennie zit meer humor verpakt, zoals ik eigenlijk ook gewend ben van deze auteur.
    Ik ben zeer benieuwd hoe het verder gaat aflopen.

Erpi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Weer een heerlijk boek!
    Het leest heel vlot, de beschrijvingen zijn mooi, erg leuk om oude bekenden weer te ‘ontmoeten’.
    Ben wel benieuwd hoe de verhalen samenkomen…

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik houd van de schrijfstijl van Deon Meyer. Zijn prachtige beschrijvingenn (gelukkig niet te lamg) van het landschap en de plaatsen in Zuid-Afrika. Ik pak vaak Google Maps erbij om mezelf daar te wanen. Te denken dat ik daar loop in Matjiesfontein en op de trein stap. Dus voor mij gaat het echt om de hele sfeer in het boek, zijn taalgebruik (niet te lange zinnen, klare taal, maar ook prachtige beschrijvingen van de omgeving en de personages) en zijn vaardigheid om alles langzaam te spinnen tot een verhaal waarin alles samenkomt.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    De verhaallijn ontwikkelt zich zoals verwacht voor mij. Langzaam neemt de schrijver ons bij de hand en voert ons kleine brokjes informatie. Zo kan onze verbeelding nog even met ons aan de haal. Waarna we op een prachtige manier getuige zijn van het plot dat zich voor onze ogen ontvouwt.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

@Ovar en @Lizzie, ik kan me voorstellen dat als je nog niets van deze schrijver hebt gelezen en de hoofdpersonen niet kent, je soms toch wat informatie mist over hun achtergrond. Ik raad jullie dan ook aan om meer van zijn boeken te lezen. Ik vind ze echt aanraders.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

chantalvl
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Dit vind ik een leuke uitdrukking: De botten moeten op drie verschillende plekken worden gegooid voordat je de boodschap kunt accepteren. Pg 172

Die vond ik ook goed.

chantalvl
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Ben nu op ongeveer de helft. Het boek heeft me nu gepakt en ik wil verder lezen.
    Duurde even voordat ik er inzat maar dat lag meer aan mij dan het boek.

Schrijfstijl is weer lekker en relatie tussen Griessel en Cupido weer als vanouds.

Mooie zin op blz. 17 => Het beroepsleven van een politieman of -vrouw draait om een map met drie flappen die je om kunt vouwen tot precies twee centimeter breder en langer dan een A4’tje.
    Het legendarische docket.

Ook mooi blz. 54 => ‘Het enige wat ik van dit land heb geleerd, Vaughn…’ zegt Griessel. ‘Het gaat nooit zo slecht als je denkt dat het zal gaan. En het gaat nooit zo goed als je zou willen dat het ging.

Blz. 146 => ‘“Hoe meer je leest, hoe meer je weet. Hoe meer je leert, hoe verder je komt.”

Julia23
    Bijdrager
    Aantal berichten: 48

Ik ben nu op pagina 130.
    Ik ben benieuwd hoe de twee verhalen bij elkaar komen.
    Ik moet wel even wennen aan alle rare namen.

blz. 45 Iets anders had het humeurgeweer van zijn collega geladen.
    Leuk woord!

blz. En Bennie Griessel heeft een klap van alle vier de wieken van de angstmolen meegekregen.
    Ook een leuk woord.

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

Opvallend: ‘En hij wordt verliefd op de methode Lefèvre, om kapotte dingen heel te maken. Dit vond ik heel mooi geschreven, het is ook duidelijk dat hij hier zichzelf ook door heel maakt.

”Je bent nu zo mager, je bent bijna onzichtbaar, een mens zou nog over je struikelen. / Dit is heerlijke humor die vervolgens nog een alineaatje of twee wordt voortgezet.

Het is wel even wennen aan de Zuid-Afrikaanse woorden waar bijvoorbeeld hoofden niet verbrijzeld maar gebrijzeld worden.

k ben nu op pagina 120 , ik lees voor het eerst Deon Meyer en het bevalt me heel goed. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Tot nu toe is alles wel een beetje voorspelbaar, met uitzondering van de Russen en de opdracht om de president uit te schakelen. Er zijn tot nu toe twee verhaallijnen en ik verwacht dat ze op enig moment bij elkaar komen.

justine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 198

Ik vind de schrijfstijl heel mooi, ook over de setting, maar ook
    de twee talen door elkaar heen. Heel leuk.
    Geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Julia23
    Bijdrager
    Aantal berichten: 48

nog 2 mooie zinnen gevonden.

blz. 196 Hij slaagt er maar ten dele in, het blijft als lood op de bodem van zijn ziel liggen.

blz. 318 Sommige vrouwen vrezen het vuur. Andere vrouwen worden het.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.