15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

Ben nu een 80 pagina’s ver, vind dat het verhaal heel gedetailleerd is geschreven.
    Hou daar wel van.

ovar
    Bijdrager
    Aantal berichten: 104

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Ik vind dit wel een mooie beschrijving:
    “Hij kijkt naar de stad. Die ligt weids en flonkerend beneden hem, magisch en mooi als de weerspiegeling van een speelse sterrenhemel op een zilveren meer. Er is iets onschuldigs aan het schouwspel denkt hij. Kaapstad midden in de nacht heeft de onschuld van een slapend kind. Zich niet bewust van het onheil, van de monsters die op de loer liggen.”

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik ben over de helft. Ik vond het wel moeilijk om in de twee verhalen te komen. Dit komt omdat ik de vorige delen in de serie niet heb gelezen. Ik had telkens het gevoel dat ik informatie miste, vooral in het geval van Daniel Darret.

Verder ben ik benieuwd wanneer de twee verhaallijnen bij elkaar komen, want er lijkt totaal gen verband tussen (misschien ook omdat ik de vorige delen niet heb gelezen).

Lizzie
    Bijdrager

@Ovar, heb ik ook wel een beetje dat ik het gevoel heb dat ik achtergrond informatie mis doordat ik de vorige delen niet gelezen heb. Maar toch zit ik wel in het verhaal, maar tot nu toe zie ik ook niet hoe de twee verhaallijnen tot één zullen komen, we zullen moeten afwachten.

Deze vond ik een mooie zin: Hoe hebben de raderen van de wet gedraaid om zijn verleden en Lonnie bij elkaar brengen? pg 74

Lizzie
    Bijdrager

Dit vind ik een leuke uitdrukking: De botten moeten op drie verschillende plekken worden gegooid voordat je de boodschap kunt accepteren. Pg 172

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

De schrijfstijl bevalt me wel.
    En wat ik vooral fijn vind is het lettertype, niet te klein gelukkig. En de niet te lange hoofdstukken.
    Fouten ben ik tot nu toe niet tegengekomen.

BeJa
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Prettige schrijfstijl,meteen boeiend,leest lekker weg.

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Ik ben nu bij hoofdstuk 21 (ik moest eerst nog even ‘Normal People’ van Sally Rooney uitlezen; aanrader!) en ik vind het nu nog heel bijzonder hoe de twee verhaallijnen zich ontwikkelen. Een in Frankrijk en een in Zuid-Afrika. Voor het eerst is er net een heel klein tipje van de sluier opgelicht over hoe die twee met elkaar verbonden zouden kunnen zijn. Ik vind de relatie tussen de twee politiemannen (Griesel en Cupido) heel leuk; mooi zo’n koppel wat al zo lang samen werkt. De zaak die opgelost moet worden is ook een interessante. Dus voorlopig heb ik zin om door te lezen; heerlijk!
    Het leest heerlijk en lijkt mij prima vertaald!

Lizzie
    Bijdrager

Ben nu bezig aan de laatste 100 pagina’s, maar zijn er nog mensen die vinden dat de spanning wat uitblijft? Vind dat het verhaal een beetje aanmoddert.

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Ik vind het juist heel spannend. Ik ben bij hoofdstuk 44; de laatste paar hoofdstukken speelden zich af in Bordeaux. Heel spannend gedeelte.

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Ik zit nu op ongeveer 1/3 (hoofdstuk 35), dus mooi moment om het boek even aan de kant te leggen en dit stukje van de leesclub te beantwoorden.

Het eerste wat me opviel tijdens het lezen, is de boekenlegger die eruit kwam vallen. Superleuk!!

Het is mijn eerste kennismaking met zowel Bennie Griessel als Deon Meyer. Deze kennismaking verliep eigenlijk erg gladjes. Ik heb nog nergens het idee dat ik iets heb gemist doordat ik geen eerdere boeken over Griessel heb gelezen. Er is waarschijnlijk veel meer gebeurd dan de flarden die we lezen, maar vooralsnog zijn die flarden genoeg.

De schrijfstijl is simpel, maar onderscheid zich door losse Afrikaanse en Engelstalige termen er doorheen te weven. Heerlijk, want zo kom ik zeker weer in de flow van het prachtige land. Mijn neef (woont in Jozi) doet niet anders, alhoewel zijn Afrikaans meer ‘Nederlands-proberen’ is. Daarom moest ik erg lachen om het stukje wat de 91-jarige vrouw zei over de misverstanden. (om even geen spoilers te geven, blijf ik opzettelijk zo vaag. Als je het al gelezen hebt, weet je waarschijnlijk wel op welk stuk ik doel 🙂 ).

Vooralsnog mis ik wel wat elementen waardoor ik meer in het land betrokken zou kunnen worden, zoals meer omschrijvingen van de omgevingen. In Frankrijk wordt dit meer gedaan dan in Zuid Afrika en dat vind ik persoonlijk jammer, omdat ik juist meer ZA had verwacht en zelf ook totaal geen connectie met Bordeaux heb :). Ook is er van spanning tot nu toe nog niet echt sprake. Wel een mate van nieuwsgierigheid. Maargoed, ik zit pas op 1/3, wie weet wat er nog komt.

Ik heb de link tussen Frankrijk en Zuid-Afrika nog niet gelegd, maar ben erg nieuwsgierig hoe dit samen gaat komen. Beide verhaallijnen zijn interessant en worden goed uitgewerkt. Zowel de situaties al de personages.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Erg leuk die talen door elkaar! Daardoor krijg je leuke uitdrukkingen, half Nedelands, Engels, Zuid Afrikaans.

Ik ben erg benieuwd hoe de 2 vehaallijnen straks bij elkaar komen. Voorlopig leest het lekker weg!

marcel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Leuke verhaallijnen, ben benieuwd wanneer ze samen komen. Ben nu zo’n 100 pagina’s ver en het boek leest lekker weg. Leuk ook de splitsing tussen Frankrijk en zuid Afrika.

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

De eerste zin in het boek viel me meteen op en trekt je het verhaal in.
    Eerste zinnen zijn vaak belangrijk.
    Ik had het wel leuk gevonden als het meer in Zuid Afrika had gespeeld.

Lizzie
    Bijdrager

Het boek is uit.

Vind het einde een beetje spijtig, van mij hadden dan gedurende het verhaal minder details van bepaalde dingen mogen weergegeven mogen worden, en wat meer details in het einde gestoken worden. Want zit nog met een aantal vragen. 🙂

Had ook wel graag nog wat meer samenhang tussen de twee delen gezien.

Deze vond ik nog leuke quotes in het boek:

– Al duizend kuiken die je wel hebt gered. Hoe zit het daarmee? Tellen die niet mee? Waren die het niet waard?
    – Ze zijn als een kankergezwel. Waren de woorden van Lonnie. Als je hier snijdt, steekt het daar de kop weer op Een hydra je kunt nooit alle koppen van de slang afsnijden. Ze zijn een machine met duizenden raderen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.