15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2077

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

ovar
    Bijdrager
    Aantal berichten: 104

Spanning: 7 punten, omdat de twee verhaallijnen een continue spanning kennen

Plot: 8 punten, omdat het een onverwachte ontknoping heeft

Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal gemakkelijk leest

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het verhaal vlot leest, maar wel wat afstandelijk overkomt

Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal eigenlijk twee verhalen zijn die pas aan het eind van het verhaal bij elkaar komen

Psychologie: 6 punten, omdat de karakters weinig uitgewerkt zijn

Gemiddelde beoordeling: 6,83 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

Spanning:.5 punten, omdat vond dat door het zo gedetailleerd te schrijven dat daardoor de spanning weg viel.

Plot:. 8punten, omdat de twee verhaallijnen goed op elkaar volgen en het goed in elkaar zit

Leesplezier: 6 punten, omdat het boek had niet constant me volledige aandacht door het hierboven vermelde.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het door elkaar gebruiken van verschillende talen het leuk maakt om te lezen….

Originaliteit:..6 punten, omdat er nog boeken zijn met dit thema.

Psychologie:..7 punten, omdat door was de personages mee maken.

Gemiddelde beoordeling:.6,5. punten

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Spanning: 8 punten, omdat er zo’n goede opbouw in zat en m.n. het verhaal van Daniel die constant achtervolgd wordt heel spannend is.

Plot: 8 punten, omdat het een realistisch verhaal is met verhaallijnen die mooi ineen gemengd worden in de laatste hoofdstukken (ook letterlijk; niet langer aparte hoofdstukken)

Leesplezier: 8 punten, omdat ik merkte dat ik steeds door wilde lezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Meyer beeldend kan schrijven en ook een ingewikkeld plot goed over de bühne weet te krijgen.

Originaliteit: 8 punten, omdat het realistisch is

Psychologie: 6 punten, omdat dit beter had gekund. De karakters hadden meer verdieping mogen hebben.

Gemiddelde beoordeling: 7,67 punten

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Spanning: 6 punten, omdat het niet echt spannend was
    Plot: 9 punten, omdat het heel anders werd, (was) dan ik gedacht had
    Leesplezier: 8 punten, omdat het boek met erg veel plezier gelezen heb
    Schrijfstijl:9 punten, omdat ik het een origineel, humoren vlot te lezen schijfstijl vind
    Originaliteit: 8 punten, omdat het realistisch is
    Psychologie:7 punten, omdat er maar 1 persoon evolueerde.

Gemiddelde beoordeling: 7.8 punten

justine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 198

Spanning:7 punten, omdat ik wat spanning miste

Plot:8 punten, omdat dit heel bijzonder was

Leesplezier:8 punten, omdat het heerlijk weg leest

Schrijfstijl:8 punten, omdat het Engels en Zuid-Afrikaans samen zo leuk is

Originaliteit: 8 punten, omdat het echt zou kunnen gebeuren

Psychologie: 7 punten, omdat ik die niet echt heb gevonden

Gemiddelde beoordeling: 7.6 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

penningf
    Bijdrager
    Aantal berichten: 58

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal meer boeiend was dan spannend

Plot: 8 punten, omdat het verhaal gewoon goed in elkaar zat

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek maar moeilijk weg kon leggen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Deon Meyer altijd prettig leest

Originaliteit: 8 punten, omdat het realistisch overkomt en het verhaal een eigen Zuid Afrikaans sausje bevat

Psychologie: 8 punten, omdat je ook de onzekerheden van de hoofdpersonen goed mee krijgt.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Spanning:..7 punten, omdat ….ik het boek niet heel spannend vond

Plot:.8. punten, omdat ….goed verhaal met goed uitgewerkte plot

Leesplezier:..7 punten, omdat ….het boek vlot leest maar er niet veel diepgang zit in de personages

Schrijfstijl:.7. punten, omdat ….vlotte schrijfstijl die gemakkelijk leest

Originaliteit:.7. punten, omdat … ik het een origineel verhaal vond.

Psychologie:..7 punten, omdat …. ik die matig vond

Gemiddelde beoordeling:..42 punten = een zeven

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Aantal berichten: 86

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 8 punten, omdat ik niet nagelbijtend op het puntje van mijn stoel zat (hoeft van mij ook niet), maar natuurlijk wilde ik weten hoe net verder gaat.

Plot: 9 punten, omdat alles weer mooi samenkomt. Zoals ik al eerder schreef heeft Deon Meyer de gave om politiek, omgeving, misdaden, menselijk handelen en interactie te combineren tot een prachtig gerecht met een heerlijke saus. 😃

Leesplezier: 10 punten, omdat ik altijd geniet van zijn boeken en ik wil weten hoe het met Bennie gaat.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat de schrijver zijn gave om te spelen met woorden heel goed omzet in fijne boeken voor een breed publiek.

Originaliteit: 9 punten, omdat we vaker lezen over politieagenten met problemen, maar Bennie is zo menselijk neergezet, dat je zijn worsteling begrijpt. En hoe diep hij ook gezonken is, hij blijft een fantastische rechercheur.

Psychologie: 9 punten. Het boek is duidelijk geen psychologische thriller, maar de karakters worden allemaal op zo’n mooie manier beschreven, dat je op dat vlak ruimschoots aan je trekken komt (ik heb al meerdere boeken gelezen en ken de personages van De Valken al beter dan de lezer die voor het eerst een boek leest).

Gemiddelde beoordeling: 9,2 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

marcel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Spanning: 7 punten, omdat het de vraag bleef wanneer se verhaallijnen elkaar gingen kruisen

Plot:7 punten, omdat het een verrassende wending nam. Het einde van het boek vond ik jammer omdat het erop leek dat diteen haastklus was

Leesplezier:8 punten, omdat het makkelijk weg leest

Schrijfstijl:7 punten, omdat zie boven

Originaliteit:8 punten, omdat het plot verrassend was

Psychologie:5 punten, omdat ik dieniet heb kunnen ontdekken

Gemiddelde beoordeling:7 punten

Erpi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Spanning:.7 punten, een erg mooi verhaal, maar niet super spannend.
    Plot:.8 punten, de verhaallijnen vloeien mooi samen bovendien best onverwacht
    Leesplezier:.9 punten,ik kan de boeken van Deon Meyer niet meer wegleggen zodra ik begonnen ben
    Schrijfstijl:.9 punten, leest heerlijk, vlot , uitnodigend
    Originaliteit:.8 punten, prachtig om te lezen hoe het Bennie maar ook Zuid-Afrika vergaat
    Psychologie:..8 punten, de personages zijn goed beschreven, alsof je ze kent.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Bedankt voor de herinneringsmail, Cees! Ik was helemaal in de veronderstelling dat ik dit onderdeel al klaar had, normaal doe ik deze altijd voor ik een recensie plaats.
    Edit: Vraagje: Ik zie helemaal geen recensies staan op de recensiepagina van het boek. Krijg deze melding: ‘Unable to get users reviews: Internal error’. Is de mijne wel aangekomen of moet ik ‘m opnieuw insturen?

Spanning: 5 punten, omdat de opbouw vrij traag was en er hierdoor teveel ruimte voor andere dingen dan spanning was. Het was heerlijk om te lezen, maar haalde wel de aandacht van de spanning weg.

Plot: 7 punten, omdat het goed in elkaar stak en de zijtakken ook netjes terug naar het hoofdverhaal kwamen. Toch zaten er ook een paar behoorlijke clichés in.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik van bijna elke lekker heb genoten. De Afrikaanse en Engelse woorden waren voor mij een pluspunt in het boek.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het erg fijn weglas, maar helaas soms toch iets te langdradig om mijn volledige aandacht vast te kunnen houden.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een verrassing was hoe alles uiteindelijk op zijn plek viel. Ook heb ik nooit eerder zo’n uitgesproken karakter (in positieve zin) meegemaakt als Cupido.

Psychologie: geen punten, omdat die laag in dit boek totaal niet aanwezig was. Voor dit verhaal absoluut geen gemis, want ik heb me goed vermaakt met andere aspecten. Ik zou het echter wel lullig vinden om het boek naar beneden te halen door iets wat niet voorkomt in het boek, vandaar dat ik er geen beoordeling aan geef.

Gemiddelde beoordeling: (36/5=) 7,2 punten – 3,5 ster.

BeJa
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Spanning:.. 8 punten, omdat er genoeg spanning in zat wat het boek boeiend hield

Plot:.. 9 punten, omdat ….het een onverwachte ontknoping heeft,wat ik niet had zien aankomen

Leesplezier:.. 9 punten, omdat ik genoten heb van het boek

Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat ik de schrijfstijl prettig vind om te lezen

Originaliteit:.8. punten, omdat ….er twee verhaallijnen zijn

Psychologie:..6 punten, omdat de karakters niet zo uitgediept zijn

Gemiddelde beoordeling:..8 punten

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

9. Spanning:..7 punten, omdat het verhaal wel boeiend is maar ook behoorlijk voorspelbaar. Ook ligt de snelheid niet erg hoog. Ik krijg er daarom geen rode oortjes van.
    10. Plot:.6. punten, Hoewel de verhaallijnen als een geoliede machine lopen heeft Prooi het nét niet. Dat heeft te maken met de voorspelbaarheid en waardoor de verrassing aan het einde uit de lucht geplukt lijkt. Dat doet een beetje geforceerd aan. Het lijkt alsof het boek eerder een aanklacht tegen de corruptie is maar dan verpakt in thrillervorm. Daardoor lijken de moordzaken ondergeschikt. Er lijkt geen goed evenwicht te zijn tussen het onderwerp corruptie en het thrillerelement. En dat is jammer .
    11. Leesplezier:.. 6 punten, omdat het minder spannend was dan ik verwachtte, meer voorspelbaar en ik een evenwicht miste tussen het onderwerp corruptie en de thrillerdelen….
    12. Schrijfstijl:..8 punten, omdat de schrijfstijl vloeiend is en er af toe hele mooie zinnen/metaforen instaan De Afrikaanse uitdrukkingen geven bijpassend sfeertje zodat je je makkelijk in de plek des onheils kunt inleven….
    13. Originaliteit:..6 punten, Hoewel ik niet eerder een thriller las die over corruptie en geheime diensten in Afrika ging, vond ik dit meer een spionagethriller. Maar daar zijn betere schrijvers in zoals bijvoorbeeld F. Forsyth, John Le Carré of Ludlum. Dit was meer de Agatha Christie versie ervan.
    14. Psychologie:.7. punten, omdat de hoofdpersoon voldoende uitgewerkt wordt en zich ontwikkeld. De overige karakters blijven een beetje beperkt.

Gemiddelde beoordeling:..6,7 punten

chantalvl
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Spanning: 7 punten, omdat spanning zat er wel in maar geen constante.
    Plot:8 punten, omdat verhalen vielen goed samen en de onverwachte twist op het eind.
    Leesplezier:8 punten, omdat is plezier om door gedachte van een ander het gevoel te hebben erbij te horen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat leest lekker weg.
    Originaliteit:6,5 punten, omdat zijn genoeg boeken over zelfde onderwerpen, misschien niet zo gekombineerd maar apart wel.
    Psychologie: 7,5 punten, omdat gedachten van Bennie en die van Daniel

Gemiddelde beoordeling:7,5 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.