Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 074: Pretty Boy Pretty Boy, Tijdens het lezen

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 409

De twee verhaallijnen geven het geheel inhoudelijk meer diepgang aan het personage Jack. Na de eerste hst gelezen te hebben had ik al een aardig idee van wat de connectie tussen de twee verhaallijnen moest zijn. En ja mijn vermoeden werd bevestigd en dit heeft absoluut geen invloed op mijn leesplezier gehad.

Ben wel benieuwd hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen en of de droom,nachtmerrie, die Jack heeft gehad ook werkelijk heid wordt.

Het boek leest als een trein. Wat heerlijk…is dit zeg.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

Normaal vallen de “kleine”foutjes niet op maar nu viel het me op dat op blz 145 dat de afscheidsdienst in het dorpshuis zal plaatsvinden.
    Op blz 148 gaan de deuren van het dorpshuis open en een stukje verder op dezelfd blz staat dat nadat de stoet helemaal binnen was werd de deur van het parochiehuis gesloten.

Parochiehuis moet dat ook dan niet gewoon dorpshuis zijn?

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 141

Mij was het leeftijdsfoutje (Hannah is eerst 5 jaar als zei j haar grootouders gaat wonen en later 7 jaar) ook opgevallen. Verder niks opvallends, boek leest makkelijk weg!

Those who don't believe in magic will never find it.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 62

Inmiddels bijna halverwege het boek. Het leest heerlijk weg! Intrigerend verhaal! Een echte psychologische thriller tot nu toe. Met Jack leef ik erg mee. Mooi gedaan het heden en verleden door elkaar geweven. Zo leer je achtergronden kennen en daardoor voel ik erg mee met Jack!

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 120

Ik heb deze link niet voorbij zien komen. Pretty Boy was voor mij prettig om te lezen. Wat een spannend boek. Ik heb wel enkele foutjes opgemerkt tijdens het lezen maar het stoorde me niet.

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 37

Zag er een beetje tegenop op aan het boek te beginnen. 400 pagina’s 🙂
    Toen ik eenmaal begon met lezen zat ik er echter direct in. Het boek begint met twee verhaallijnen, deze zijn echter direct al spannend en het is moeilijk om het boek weg te leggen.
    Ik ben nu halverwege het boek. Opmerkelijke citaten zijn mij nog niet opgevallen.
    De verhaallijn ontwikkeld zich goed. Het boek begint met het heden en verleden van de Pretty boy, wat je direct in het verhaal zuigt.

Het verhaal leest zo lekker weg, dat ik over de hierboven genoemde spelfoutjes gewoon heengelezen heb.

Hoop het boek deze week uit te kunnen lezen vind het een goed opgebouwd en spannend verhaal.

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Hoewel ik nieuwsgierig bleef naar de ontknoping vond ik het eerste deel (met het verleden) aangrijpend om te lezen. Het schrijven vanuit het perspectief van jonge jongen vond ik heel intens.
    Soepele schrijfstijl, leest makkelijk weg.
    In het hier en nu moet ik erg wennen.

maria
    Bijdrager
    Post count: 384

nu even de tijd om verder te reageren.
    mooie zin op blz 117 : je kunt wel vluchten voor het verleden maar niet voor jezelf.
    op blz 24 wordt gesproken over een eigenaardige naam van het dorp waar volgens mij alleen de titel van het hoofdstuk naar verwijst en uit de titel bleek niet dat het dorp zo genoemd wordt.
    blz 59 er was toch niet eerder verwezen naar Charlie al zijnde een pitbull (die laat je minder makkelijk bij kinderen in huis)
    nog een paar foutjes behalve die al aangegeven zijn door medelezers:
    blz 92 staat bedruk i.p.v bedrukt
    blz 95 staat pro Deoadvocaat is pro deo advocaat
    blz 158 de zwarte kat i.p.v de zwart kat.
    blz 170 dorpshuis maar 174 parochiehuis,daarna telkens dorpshuis maar denk meer dat het totaal een parochiehuis zal zijn i.v.m. de aanwezigheid van een kapel
    blz 205 Dolly?
    blz 250 zwarte periode na Sara (maar hij was toch ook na Max geboorte weg geweest?)
    blz 256 i.p.v. dat is Konijn van Tommie: dat is het konijn van Tommie
    blz 302 er gebeurde een poosje niets op het zware ademen na. Je moet toch bewusteloos geweest zijn om ergens anders te komen zonder dat je het in de gaten hebt? Dat wordt pas op blz 322 min of meer aangegeven maar klinkt op blz 302 minder logisch net als 303 er klonk een zwaar slepend geluid, ging toch om haar?
    blz 312 zakte door haar armen?? hoe lig je dan?
    blz 312 hij houdt zich vast aan de deurstijl i.p.v hij houdt zich vast zich aan de deurstijl
    blz 340 moet zwemmen , dan laat je je toch niet op de bodem zakken onder water om uit te rusten, of geef dat zo aan dat ze onder water verdwijnt. al voelt dat heel ongemakkelijk om dat bewust te doen!.
    blz 347 ja, Jack dronk te veel i.p.v ja, Jacks dronk te veel
    blz 372 kwam hij langs een boerderij i.p.v kwam hij lang een boerderij
    Daarnaast kwam ik een paar misschien niet al te logische bedenksels tegen die ik hier niet kan noemen om geen spoilers weg te geven maar wellicht wel in na het lezen aan bod kunnen komen.

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

Ik kende de auteur nog niet dus dan weet je niet wat je kan verwachten van haar schrijfstijl. Maar toen ik zag dat het twee verhaallijnen waren, hoopte ik wel dat ze duidelijk gesplitst zouden worden tijdens het lezen. Door tijdsaanduiding bijvoorbeeld. Gelukkig was dat ook zo. Korte hoofdstukken maakte het ook prettig lezen en vlotte schrijfstijl. Ook word er beeldend geschreven hier en daar. Daardoor bleef je het verhaal echt op de plaats delict.

In mijn beleving klopt volgens mij alleen niet de leeftijd van Hannah in de terugblikken . Eerst is ze 5 en dan is ze 7 nadat haar ouders net overleden zijn.
    Spelfouten lees ik gauw overheen helaas,dus kan ik niet zeggen.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.