Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 074: Pretty Boy Pretty Boy, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #14081 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 181

Ai, ik wilde tijdens het lezen hier iets noteren maar had geen mogelijkheid tot de pc. Ik ben door gaan lezen en heb het boek inmiddels ook al uit. Tijdens het lezen viel me al op dat de schrijfstijl weer heel prettig was, heerlijke korte duidelijke hoofdstukken en in het begin dacht ik nog, waar gaan deze verhaallijnen heen. Maar gaandeweg werd het duidelijk en ontstond er weer een verhaallijn. Super!

Francina
    Bijdrager
    Post count: 16

Tijdens het lezen kwam ik haast niet aan toe, ik wilde doorlezen. Wat een prettig en spannend boek om te lezen. Het boek bestaat uit twee verhaallijen en die lezen prettig weg. Ik had het boek in 2 dagen uit, dat zegt genoeg!

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 352

Gisteren even tijd gehad om te beginnen met het boek. Eerste 126 pagina’s gelezen.
    Ik had al een vermoeden hoe het verhaal zich ontwikkelde maar wat een heerlijk boek.
    Verder nog geen foutjes e.d.opgevallen.

Dini57
    Bijdrager

De verhaallijn in Amerika vond ik echt goed, deed mij een beetje denken aan de boeken van Anita Terpstra die ik las en ook zo goed vond.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Op blz 185: overkookte hersenen. Die uitdrukking had ik nog nooit gehoord.

Het verhaal ontwikkelt zich zoals ik verwacht had, maar er zitten wel wat verrassende wendingen in.

Taalfouten: op blz 54: Misschien is het het beste als u uw zoon erop voorbereid…. het laatste woord moet met dt geschreven worden.
    Op blz 68: …een bedruk gezicht… Dit moet zijn: bedrukt.

Dini57
    Bijdrager

Wat een spannend boek zeg. Ik denk dat ik wel een inhoudelijk foutje heb ontdekt.
    Op pagina 127( papieren exemplaar) staat dat Hannah 5 was toen ze bij haar grootouders ging wonen.
    Op pagina 150 dat ze 7 was toen ze samen met haar grootouders de begrafenis bijwoonde van haar ouders.

Dini57
    Bijdrager

Klopt van die taalfouten.

Dini57
    Bijdrager

En al uitgelezen.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 256

Net begonnen, en twee jaren, bijzondere vergelijking, net Gespleten van Karin Slaughter gelezen, 1988 en 2018…. En Amerika.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 92

Zalige, vlotte schrijfstijl. Ik had redelijk snel door hoe de twee verhaallijnen in elkaar gingen vloeien en toch bleef ik nieuwsgierig !

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 68

Het leest als een trein tot nu toe, inhoudelijk vind ik het niet super sterk.
    Het is een vermakelijk boek wat prettig leest, ik ben nu over de helft, ga hem vanavond uitlezen denk ik.
    Ben wel wat spelfouten en schrijffouten tegengekomen in het e-book maar had geen kladpapier bij de hand, dacht dat ik ze wel zo onthouden maar dat is niet gelukt.
    Ik was de eerder genoemde foutjes ook tegengekomen in ieder geval.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 155

Wat een heerlijk boek. Leest vlot weg en leuk dat er twee verhaallijnen zijn.

Nog twee foutjes ontdekt buiten de hierboven geschreven fouten. Op blz. 32 (papieren exemplaar) loopt de zin op de 6e regel niet: Misschien hebben ze iets te maken hebben ….
    Op blz. 117 3e regel van onder: jij ben i.p.v. jij bent.

maria
    Bijdrager
    Post count: 372

leest lekker makkelijk. In hoeverre word je op het verkeerde been gezet door de subtitel en de samenvatting van het boek? wel taalfoutjes tegen gekomen

maria
    Bijdrager
    Post count: 372

overigens bijna uit

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.