2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 37

Ik vond het plot verrassend. Het is mooi beschreven dat Jack aan zichzelf twijfelt, en denkt dat de Mexicaanse drugsmaffia erachter zit. Verrassende dader.

De structuur van het plot is goed opgebouwd. Er wordt goed naartoe gewerkt.
    Dit einde had ik niet verwacht en ook niet zien aankomen. Het is mooi hoe het heden en verleden van Jack samenkomen.
    Ik vond het een boeiend verhaal en leefde direct met Billy mee.
    De schrijfstijl van Ingrid is er prettig. Mooie zinsopbouw, hoofdstukken niet te lang. Spannend om door te blijven lezen.
    Ik vind het geen typisch Nederlandse thriller. Het is een mooie mix van 2 werelden. (USA/NL, Goed/Kwaad, Heden/Verleden)

Het boek zou ik typeren als een pshychologische thriller. Je denkt dat Jack aan zichzelf twijfelt en dat het kwade in hem de overhand krijgt, terwijl er al die tijd een derde in het spel is die zorgt dat hij zich onterecht zorgen over zichzelf maakt. Door het drankgebruik en het verleden van Jack geloof je dat hij het idd gedaan kan hebben.

Ingrid, Welkom bij de Crime Compagnie. Pretty Boy is het eerste boek dat ik van je gelezen heb, dus ik heb geen idee of je iets gewijzigd hebt aan je manier van schrijven. Ben wel benieuwd naar je andere boeken, die wil ik ook graag gaan lezen. (Heerlijk straks mnee op vakantie 😉

Ik vind het een uniek boek. Ik leefde direct vanaf het begin met Billy mee. Voor het lezen vroeg ik me af hoe de verhaallijn zou gaan lopen en hoe het heden en verleden samen zouden komen. Dit vind ik heel goed gedaan in het boek.

Ingrid, ga zo door met schrijven. Je hebt er een fan bij.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

De plot

De verhaallijnen heden en verleden werken goed samen en dit heeft als uitwerking dat het een zeer goed in elkaar stekend plot is geworden dat met een zeer verrassend wending heeft die zorgt voor een goede ontknoping. Verschillende eind scenarios speelde er door mijn hoofd tijdens het lezen maar deze zat er niet bij.

Algemeen

Het verhaal heeft mij geen minuut verveeld en heeft mijn volledige aandacht kunnen behouden tijdens het lezen.
    De makkelijke begrijpbare taal die Ingrid gebruikt in haar korte hoofdstukken en de verhaallijnen van het heden en verleden zorgen ervoor dat het leest als een trein.
    Het verhaal speelt zich af in twee totaal verschillende werelden/landen en Ingrid heeft toch het stukje Nederlandse nuchterheid goed in het verhaal weten te weven.
    Wat mij op viel bij de boeken van Ingrid is dat haar boeken steeds scherper worden en direct to the point.

Dit boek
    De worsteling die personages met zichzelf hebben is niet uniek maar in deze setting heeft het wat mij betreft iets heel eigens in zich.
    Ingrid verras me weer met een goed boek..

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.