3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 62

De karakters

De karakters evolueren zeker, vooral Jack (Billy). Je leert zijn achtergrond en denkwijze goed kennen. Hij is ook mijn favoriete personage. Ik voelde erg met hem mee, iets wat je hebt gedaan in je jeugd en niet vervelend bedoeld hebt, maar wel zo afliep en wat je achtervolgd. En waardoor je door je eigen moeder en de wereld bent uitgekotst. Dat raakte me. En je leest het meeste over zijn achtergrond en hoe hij nu denkt. Hannah leer je ook wel beter kennen en hoe ze denkt, maar toch is Jack mijn favoriete personage. Ik zou niks willen veranderen aan een personage, ik ben geen auteur en ik heb niks gemist.

De auteur

De schrijfstijl is vlot en prettig leesbaar. Het past absoluut bij dit verhaal, want je wilt maar verder lezen en dan moet je niet tegengehouden worden door gekunsteld taalgebruik. Met welke bekende auteur deze schrijfstijl is te vergelijken? Ik zou het zo niet weten.

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 37

1. Jack evolueert het meest in dit verhaal. Van gekwetste en verwaarloosde jongen, naar volwassen man met een behoorlijk zware rugzak. Door alles wat hij heeft meegemaakt, twijfelt hij aan zichzelf als de 2 jongens verdwijnen. Hij probeert zijn pijn te verzachten met drank. Gelukkig blijkt hij vanbinnen ook nog mooi te zijn en komt alles goed.

2. Ik vind Hannah een sterke vrouw. Ondanks haar ontdekkingen en twijfels over Jack blijft ze achter hem staan.

3. Ik zou niets veranderen. De personen en verhaallijn zijn goed.

4. De schrijfstijl past goed bij het verhaal. Het is vlot geschreven, geen overbodige woorden of ellenlange zinnen. Het is moeilijk om het boek weg te leggen.
    5. Ik heb geen idee met wie ik Ingrid kan vergelijken.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

De karakters

Jack is qua personage iemand die de grootste groei doormaakt. Je ziet van hem meerdere kanten en ook leer je hem kennen vanuit zijn jeugd. Hoe hij met wat er gebeurt is op latere leeftijd nog steeds mee worstelt . Een strijd die alleen hij met zichzelf kan voeren en zien te overwinnen.
    Hannah maakt een kleine groei door en worstelt ook met zich zelf. In eerste instantie wel wat naïef maar dat geeft zo’n personages ook wel weer iets heel eigens mee.
    De karakters zijn goed uitgewerkt en stuwen elkaar zelfs iets omhoog in hun rol.

De auteur

Absoluut en dit is mede te danken aan de vlotte schrijfstijl,korte hoofdstukken en dat het geheim een grote rol speelt dat steeds iets meer onthult waardoor je als lezer gefocust blijft. Want je wil maar 1 ding als je dit boek leest hoe loopt het af en hoe zit het in elkaar.
    Altijd lastig om schrijfstijlen van auteurs te vergelijken. Ik doe dit eigenlijk ook nooit zo en Ingrid heeft gewoon lekker haar eigen stijl en ik ben daar zeer tevreden over.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.