Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 74: Pretty Boy Pretty Boy, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1019
    #14088 |

Vragen ThrillZone leesclub Pretty Boy

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ingrid Oonincx vergelijkbaar?

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 73

De karakters

Een paar karakters evolueren. Zoals Jack, die langzaamaan steeds verder wegzakt door de drank, maar uiteindelijk toch weer de verantwoording voor zijn leven weer oppakt.
    Hannah blijft min of meer dezelfde al wordt er wel een geheim van haar onthuld.

De twee eerder genoemde hoofdpersonen spraken mij het meeste aan. Ze voeren allebei hun eigen strijd en je kunt meeleven met hun worsteling.

Ik zou aan niemand wat willen veranderen. Dit is toch zoals de auteur het bedoeld heeft.

De auteur

De schrijfstijl is prettig, je kunt je aandacht er goed bijhouden. Ook door de spanning in het verhaal blijf je geboeid en wil j doorlezen.

Ik vond deze schrijfstijl wel een beetje te vergelijken met Melissa Skaye en Isa Maron.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 77

1. Ik vind van wel. In het begin lijkt Jack een alcoholist die een zeer terug getrokken leven leidt en gaandeweg leren we hem kennen waarom hij zo is geworden en welke lessen hij leert uit hetgeen wat hem overkomt. Ook Hannah zien we veranderen van een toch wel volgzame vrouw tot iemand die zelf dingen gaat ontdekken.
    2. Mijn favoriet is toch wel Jack. Zoals ik in het begin echt medelijden had met Billy Jones en dat hij moest vluchten. Dat je dan ontdekt dat hij Jack is en hoe hij met het verleden en heden moet omgaan en zichzelf ter verantwoording roept
    3. Ik zou zelf niet echt snel een personage willen veranderen daar het mij precies goed lijkt hoe de personages beschreven zijn door Ingrid Oonincx zelf.
    4. De schrijfstijl past wel bij dit verhaal. Duidelijke taal, korte hoofdstukken, verschillende verhaallijnen. Ik houd daar wel van.
    5. Pffff ik vergelijk eigenlijk nooit auteurs. Ik laat hen graag in hun eigen waarde

Francina
    Bijdrager
    Post count: 16

1. Inderdaad Jack, die steeds verder afglijdt terwijl hij alleen indirect met de verdwijningen te maken heeft.
    2. Ik had toch het meest te doen met Jack. Voor wat hij gedaan had, was hij gestraft, maar het liep toch anders. Had toch wel medelijden met hem.
    3. Hannah had wat minder naïef moeten zijn en wat meer over haar echtgenoot te weten moeten komen voordat ze ermee trouwde.
    4. De schrijfstijl past zeker bij het verhaal, snel, korte hoofdstukken en verschillende verhaallijnen die aan het eind bij elkaar komen.
    5. Op deze vraag moet ik het antwoord schuldig blijven. Iedere auteur heeft zijn eigen schrijfstijl, zo ook Ingrid Oonincx en dat moet ze zeker zo houden!

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 37

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Jack vind ik evolueren in het verhaal.
    Hij drinkt te veel om maar niet herinnerd te worden aan het verleden.
    Als het hem ineens te veel wordt vlucht hij om de confrontatie met zichzelf en de personen uit het verleden aan te gaan. 2. Heb je een favoriete personage? Eigenlijk 2 personen: Hanna en Jack. Hanna heeft het zwaar met een man als Jack. Jack weet eigenlijk niet goed hoe hij zich moet gedragen in “huisje, boompje, beestje” leven. Toch houden ze zielsveel van elkaar.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee want dan zou het een ander verhaal worden.
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past? Ja, ik vind het prettig dat de hoofdstukken kort zijn dat leest fijn.
    5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ingrid Oonincx vergelijkbaar? Geen idee.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 37

Nog een aanvulling bij vraag 4: het boek is uit. Ik kon gisteravond niet meer stoppen en ik moest het uitlezen. #WOW

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

1.De persoon die het meeste ontwikkeld door het boek heen is Jack. De andere personen blijven een beetje hetzelfde al leer je wel steeds meer over hun achtergronden.
    2. Jack heeft me het meest geraakt maar in de eerste helft van het boek raakte Bird mij ook enorm. Ik vond het erg goed overtuigend zoals de schrijfster het verhaal van de jonge jongetjes heeft opgeschreven.
    3. De personages pasten wel binnen het verhaal, ik zou er niet direct iets aan willen veranderen.
    4. De korte hoofdstukken geven het boek de dynamiek die bij het boek past. Het leest soepel en je wilt doorlezen. Het helpt ook bij de spanningsopbouw. Het viel me wel op dat de eerste helft van het verhaal intenser was en dat op het moment dat het verleden en heden bij elkaar kwamen er een sprong in de tijd plaats vond. Daarna vond ik de afstand waarmee het verhaal geschreven werd wat groter.
    5.Het boek ademt iets internationaal. Omdat het boek deels in Amerika plaatsvindt en ik de eerste helft van het boek (verleden) zeer overtuigend en intens geschreven vond.

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 67

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Evolueren vind ik een groot woord, ze ontwikkelen zich, ze passen zich steeds aan aan de nieuwe situatie.
    Ik vind Hannah wel sterk worden en Jack uiteindelijk ook.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb geen favoriet personage, ik vind alle karakters leuk, maar ik zou best vriendinnen kunnen worden met Hannah en Laura denk ik.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik wil niks veranderen aan de personages, ik heb wel een hekel aan mensen die teveel drinken, aan alcoholisten. Maar dat is een persoonlijk dingetje.
    Oh, de moeder van Billy, die zou ik wel een schop onder haar kont willen geven, de manier waarop zij haar kinderen behandeld heeft vind ik niet kunnen. Maar aan de andere kant, als je zo diep gezonken bent dan kan je ook niet anders meer dan zo doen. Maar dan had de kinderbescherming in moeten grijpen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Het is een hele vlotte schrijfstijl, het leest makkelijk weg. Het is een eenvoudig te lezen boek. Het is erg vermakelijk, en toch ook goed spannend.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ingrid Oonincx vergelijkbaar?
    Ik denk toch met Suzanne Vermeer of inderdaad Isa Maron

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 235

De karakters.

Ik denk met name Jack,waar we ook langzamerhand meer over te weten komen.
    Hannah misschien ook iets, die vond ik wel vrij naïef om pas na drie kinderen en jaren getrouwd op zoek te gaan naar de achtergrond van haar man.
    Maar ja, dat is in de meeste fictie verhalen zo.

Voor mij was mijn favoriete personage Billy, dus toen Jack nog Billy was.
    Ik had medelijden met hem,als oudste verantwoordelijk voor zijn broertje en eigenlijk ook zijn moeder.
    En te streng gestraft. Eigenlijk had die moeder ook een straf verdiend.

Ik zou niets veranderen aan de personages.

De auteur

De schrijfstijl, vlot en makkelijk pas zeker bij dit verhaal.
    Ik las Medicijn van Ingrid, maar vond haar stijl in dit boek beter nog.
    Door die Amerikaanse verhaallijn en het Amerikaanse sfeertje deed het mij aan de boeken Anders en Samen denken van Anita Terpstra. Toppers deze boeken.

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 85

De karakters

Ik vind Jack in het begin een beetje een watje maar als je meer over hem te weten komt vind ik hem toch sterker dan ik verwacht had. Ook over de rest kom je steeds meer te weten maar om nou te zeggen dat ze evolueren.
    Jack springt er voor mij het meeste uit, ik hoe hij omgaat met wat hem gebeurd is maakt dat ik hem het intressants vind.
    Ik zou niks veranderen.

De auteur

Het boek leest makkelijk weg, is spannend genoeg om te blijven lezen en zet je afen toe op het verkeerde been, daar houd ik van!
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ingrid Oonincx vergelijkbaar?
    Ik kan zo niemand bedenken waar ik het mee kan vergelijken.

Those who don't believe in magic will never find it.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 67

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik denk dan voornamelijk aan Jack. De pit die hij in zich had in zijn jeugdjaren kwam terug tijdens het verdere verloop van het verhaal. Hij zwoor plots drank af en zette alles op alles om zijn gezin in veiligheid te brengen.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik hield wel van het personage van Billy. Zijn zware leven, maar ondanks alles toch de zorg opnemen voor zijn broertje en goede punten scoren op school. De episodes uit zijn verleden hadden best meer uitvergroot mogen worden.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou niet direct weten wat.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ooninckx kent een zeer vlotte schrijfstijl. Het begint spannend, maar je hebt redelijk snel door hoe de twee verhaallijnen in elkaar gaan vloeien. Ondanks dat, blijf je toch verder lezen en is er geen enkel vervelend moment geweest. De auteur wist mijn nieuwsgierigheid toch steeds aan te wakkeren.
    5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ingrid Oonincx vergelijkbaar?
    Niet direct een naam die me te binnen schiet.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 221

De karakters

Eigenlijk heb ik dat gevoel niet. Er is een aantal verhaallijnen van Jack van toen en nu. Of hij daarin is verander, nee hij was al een goede jongen toch wel, dood van zijn broertje was geen opzet. De andere personen zijn wie ze zijn.

Billy sprak mij aan, vanaf het begin.

Nee, ze zijn wie ze zijn.

De auteur

Ja hoor, het is een psychologische thriller.
    Ik verglijk niet zo graag, dus nu ook niet.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 86

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ik vind dat Jack goed evolueert. Je komt steeds meer over hem te weten en hij laat zijn kwetsbare kant zien. Hannah komt steeds meer over Jack te weten maar ondanks alles blijft ze van hem houden.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Jack is mijn favoriet ook al vind ik zijn daden natuurlijk niet goed. Soms krijg ik zelfs medelijden met hem. Hij heeft ook iets goeds in zich om er alles aan te doen om Tommie te vinden en om Hannah te redden.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Carol komt maar een klein deel van het boek terug maar ik zou wel meer over haar willen weten.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Er zaten veel spannende momenten in het verhaal en was goed passend.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ingrid Oonincx vergelijkbaar? Ik vind Ingrid Oonincx vergelijkbaar met Isa Maron.

maria
    Bijdrager
    Post count: 174

De karakters

Hannah wordt milder tegen Laura omdat ze zelf ook “fout”is geweest en ook milder t.o.v Jack waar ze meer bewust van wordt te houden ondanks zijn verleden
    Jack accepteert steeds meer zijn verleden en merkt eveneens heel veel van Hannah te houden. Jammer dat de drank bij hem een uitvlucht is en Hannah dus te weinig met hem gepraat heeft, of te weinig toegang tot hem had om meer over zijn verleden te horen. Gelukkig komt Jack terug om zijn verantwoordelijkheid als vader en man te nemen.

Jack ofwel Billy die toch wel met een enorme last door het leven ging en de angst om ontdekt te worden.

nee (misschien iets eerder en meer over Carol)
    De auteur

heel prettig leesbaar en leuk die twee verhaallijnen

Heb ik niet echt

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

Jack en Billy evalueren het meest . Billy die ongewild slachtoffer wordt in zijn jeugd maar toch probeert te vechten om daaruit te komen. Jack heeft een verleden, maar probeert daar in het heden mee te dealen. Langzaam maar zeker probeert hij daar mee af te rekenen. Iedere keer denkt hij een oplossing te vinden, maar hij zakt steeds verder in het diepe, toch blijft hij volhouden. Dan is er ook nog Hannah, die ongewild wordt meegesleept en ook niet anders kan dan op onderzoek uit en probeert eveneens alles te redden op haar manier. En onvoorwaardelijk blijft geloven in een goede afloop.jack en Hannah vechten zich er ieder op hun eigen manier doorheen.

Eigenlijk toch wel Billy of Jack, hij maakt veel mee al sinds hij ongeveer op de wereld kwam. Bijna heel zijn leven staat hij al in de overlevingsmotus. Je voelt zijn pijn, het wekt je medeleven op.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik geloof het niet. Ze passen goed in het verhaal waar nodig is en in de hoedanigheid wie ze zijn. De hoofdpersonen overtuigd aanwezig, de bijrollen waar het nodig is.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja vind ik wel, 2 verhalen , duidelijk apart tot zover het nodig is waar de puzzelstukjes in elkaar vallen. Korte hoofdstukken , vlotte leesstijl.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ingrid Oonincx vergelijkbaar? naar mijn mening is dat Isa Maron, veel herkenning in de zelfde stijl, maar wel met een persoonlijke touch.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.