2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 409

Spanning: 8 punten, omdat de spanning goed voelbaar aanwezig is

Plot: 9 punten, zit sterk in elkaar met een verrassend eind

Leesplezier: 9 punten, het verhaal kende voor mij geen inzak moment .

Schrijfstijl: 9 punten, prettig,vlot geschreven in een makkelijke begrijpbare taal

Originaliteit: 8 punten, Het thema is in goed hedendaags jasje stoken

Psychologie: 8 punten, De worsteling van het heden en verleden die de personages moeten doorstaan laat de kwetsbaarheid van de persoon goed uitkomen.

puntentotaal: 51 :6 = 8,5

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 9 punten, omdat er meteen in het eerste hoofdstuk spanning is en het een constante factor in het boek blijft.

Plot: 9 punten, omdat je steeds op het verkeerde werd gezet en uiteindelijk verrast word met de echte dader.De auteur weet de nodige vertwijfeling te zaaien tijdens het lezen van de twee verhaallijnen, om ons pas vlak aan het einde deelgenoot te maken van een schitterend plot met onverwachte wendingen.

Leesplezier: 9 punten, omdat je meegezogen wordt en niet wilt stoppen met lezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de korte hoofdstukken en vlotte schrijfstijl lekker weg lezen. Door de korte hoofdstukken en de tijdsaanduiding boven ieder hoofdstuk en omdat er eigenlijk maar een paar hoofdpersonen in de verhaallijn zitten is het goed te volgen en uiteen te houden. De twee verhaallijnen zijn duidelijk apart, maar komen vlak aan het einde bijeen in een goed uitgewerkt plot.

Originaliteit: 8 punten, omdat dit thema wel vaker in boeken voorkomt. En niet totaal uniek is. Wel complimenten voor de plot wending en toch een eigen schrijfstijl.

Psychologie: 8,5 punten, omdat je als lezer constant bespeeld wordt. Je zit aan iedere pagina vast, zoekend naar een oplossing om de pijn, van wie dan ook op dat moment, te verzachten. Als lezer word je geduld danig op de proef gesteld wanneer een hoofdstuk eindigt met een plotseling spannend moment in het heden om weer eerst verder te moeten lezen in het verleden. Er wordt zeer beeldend geschreven, je ziet de slachtoffers, je bevind je echt op de diverse locaties, voelt de spanning alsof je zelf een van de slachtoffers bent. Ook de psychische nood van de hoofdpersonen zijn goed voelbaar en goed uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Echt een goed boek, dit staat nu bij een van mijn favorieten. Ik hoop dat er weer een volgend boek komt.

Mijn recensie staat op http://www.thrillzone, op mijn facebook, en op samenlezenisleuker, thrillers and more, Bol, Bruna, Hebban, Goodreads en mijn eigen blog: https://wp.me/p8EW8m-9P

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.