15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #17505 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

marcel
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning:3.. punten, omdat er nauwelijks spanning was

Plot: 0punten, omdat er geen plot was

Leesplezier:5 punten, omdat het lekker wegleest

Schrijfstijl:4 punten, omdat het heel naïef geschreven is

Originaliteit:8 punten, omdat het boek uniek in zijn soort is.

Psychologie:4 punten, omdat niet aanwezig

Gemiddelde beoordeling: 4 punten

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 125

Spanning: 3 punten, omdat er af en toe leek of er iets spannends ging gebeuren.
    Plot:0 punten, omdat er geen plot is.
    Leesplezier: 6 punten, omdat er 2 redelijk aardige verhalen verteld werden.
    Schrijfstijl: 4 punten, omdat het soms leek of de schrijver dacht dat we simpel zijn.
    Originaliteit: 6 punten, omdat het idee goed is, alleen de uitwerking kan veel beter.
    Psychologie: 2 punten, omdat heel af en toe er iemand nadacht.

Totaal 21 : 6 = 3,5

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 325

Spanning: 3 punten, omdat er weinig spanning te vinden is in dit boek.

Plot: 1 punten, omdat ik de plot miste.

Leesplezier: 5 punten, omdat het boek vlot lees en er wel aardige stukjes in de verhaallijnen zitten.

Schrijfstijl: 4 punten, omdat het een beetje te makkelijk is en er veel te weinig spanning in zit.

Originaliteit: 7 punten, omdat er niet veel moeken zijn met dit thema.

Psychologie: 3 punten, omdat er slechts een klein beetje psychologie in zit.

Gemiddelde beoordeling: 3,75 punten

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 191

Spanning 3 punten . Slechts heel af en toe zat er wat spanning in.

Plot :2 punten . Er zat niet e het een plot in,hooguit de voorspelbaarheid dat de twee verhalen uiteindelijk bij elkaar zouden komen

Schrijfstijl : 4 punten. De schrijfstijl was eenvoudig, maar las uiteindelijk wel redelijk vlot.

Leesplezier: 5 punten Door de 2 verhaallijnen was het net boeiend genoeg om door te blijven lezen

Originaliteit: 5 punten omdat het onderwerp Formule 1 niet alledaags is.

Psychologie: 4 punten . Zat er slechts een heel klien Beetje in, met name in het eerste deel.
    Gemiddeld 4 punten

yv87
    Bijdrager
    Post count: 140

Spanning: 2 punten, omdat het nauwelijks aanwezig was.

Plot: 4 punten, omdat het niet fijn was uitgewerkt en er een aantal dingen misten in het verhaal. Dat er twee totaal verschillende verhaallijnen bij elkaar zijn geplakt was een goed idee dat helaas niet fijn heeft uitgepakt.

Leesplezier: 4 punten, omdat het verhaal me niet pakte en ik te snel door andere dingen kon worden afgeleid.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het fijn weg leest, maar verder nergens hoogstaand is en soms gewoon echt te simpel.

Originaliteit: 7 punten, omdat er zeker elementen inzitten die verrassend waren. Ook is het heel origineel om een verhaallijn zo abrupt te stoppen. Maar of dat positief was is een andere vraag…

Psychologie: 1 punt, omdat de karakters onvoldoende zijn uitgewerkt en er absoluut nergens dieper op dingen werd ingegaan.

Gemiddelde beoordeling: (24/6=) 4 punten
    Ai :(.

Recensie komt eraan!

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning: 2 punten, omdat ik het boek helemaal niet spannend vond.

Plot: 3 punten, omdat het meer leest als een filmscript dan een heel spannend verhaal. Het ontbrak aan samenhang tussen de delen over Janet en Joe.

Leesplezier: 4 punten, omdat ik de hele tijd een onbevredigend gevoel had bij het lezen. Ik had niks met de personages en werd niet het verhaal ingezogen, waardoor ik met plezier verder las.

Schrijfstijl: 4 punten, omdat de karakters veel te plat zijn. Meer uitdieping is nodig en tevens miste ik de spanning. De schrijfstijl is simpel. Misschien te simpel voor dit genre.

Originaliteit: 4 punten, omdat het me deed denken aan de film The Fast and the Furious, maar dan niet op een goede manier.

Psychologie: 3 punten, omdat de personages niet worden uitgediept. Ik kon geen verbinding maken met de mensen in het verhaal. Misschien alleen met Liam. Maar de rest begreep ik niet. En mijn tegenzin om verder te lezen groeide steeds meer.

Totaal: 3,3 punten helaas.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning:.. punten, omdat ….
    1) De spanning krijgt van mij 2 punten. Ik heb de spanning niet gevoeld in het verhaal.

2) Het plot geef ik 2 punten. Er was geen plot in het verhaal. Voor mijn gevoel miste er een hoofdstuk. 0 punten vind ik sneu daarom de 2 punten.

3) Het leesplezier gevoel heb ik niet ervaren en daarom geef ik 2 punten.

4) De schrijfstijl vond ik daarentegen wel goed. voor mij 6 punten.

5) Het was zeker een origineel verhaal zonder plot en zonder diepgang. 3 punten

6) Psychologisch zit het verhaal raar in elkaar. De personen blijven oppervlakkig en nietszeggend. 2 punten

Beoordeling 17 punten totaal is gemiddeld 2.8

karanina
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 2 punten, omdat er geen spanning in het verhaal zit

Plot: 1 punten, omdat er helemaal geen plot is.

Leesplezier: 3 punten, omdat het vlot wel las, maar ik als lezer niet werd geprikkeld om mee te denken

Schrijfstijl: 3 punten, omdat het zo simpel is geschreven

Originaliteit: 4 punten, omdat het onderwerp wel origineel is, maar helaas de uitwerking ontbreekt.

Psychologie: 2 punten, omdat er geen boeiende personages zijn en het verhaal blijft steken in twee niet afgemaakte verhaallijnen.

Helaas komt dit verhaal niet verder dan 15 punten / gemiddeld 2,5 punten

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning:2 punten, omdat er heel af en toe iets leef te gebeuren ….
    Plot:1 punt, omdat ik verrast werd dat de karakters elkaar pas aan het einde van het boek ontmoetten ….
    Leesplezier:4 punten, omdat het boek te eenvoudig is ….
    Schrijfstijl:5 punten, omdat het boek leest vlot ….
    Originaliteit:6 punten, omdat het een interessant onderwerp is dat heel mooi uitgewerkt had kunnen worden ….
    Psychologie:2 punten, omdat de karakters zeer oppervlakkig blijven
    Totaal: 3.33 punten.

Renate
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 4 punten, omdat het eerste deel wel spannend was

Plot: 3, omdat ik het idee wel goed vind, maar te weinig uitgewerkt. Samenhang tussen beide delen ontbreekt in dit boek.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik het toch wel leuk vond om door te lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik dit wel prettig vond aan dit boek. Het filmische omschrijven maakte dat ik er midden in zat!

Originaliteit: 7 punten, omdat het het basisgegeven van het verhaal wel goed gevonden vind. Had veel hoger kunnen zijn als dit dan beter uitgewerkt was.

Psychologie: 5 punten, omdat ik vind dat Janet wel goed uitgewerkt is, maar bij de andere personen zie ik weining diepgang.

Gemiddelde beoordeling: 33 punten. Gemiddelde cijfer : 5,5.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 323

Spanning:2 punten, omdat omdat er niet echt geen spanning was

Plot:.1 punten, omdat plot????

Leesplezier: 3 punten, omdat het eerste deel nog cava was, maar diepgang miste.

Schrijfstijl: 3 punten, omdat het is een simpele schrijfstijl maar het leest vlot….

Originaliteit:4. punten, omdat er zijn niet veel boeken rond dit thema, maar het had veel beter uitgewerkt kunnen worden.

Psychologie:.2 punten, omdat alles heel oppervlakkig Blijft.

Gemiddelde beoordeling:2,5punten😟 jammer. Nog nooit een boek zo’n slechte beoordeling gegeven.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning:..3 punten, omdat ….deze niet tot weinig aanwezig was en ik dit wel had verwacht

Plot:.2 . punten, omdat …er niet echt een plot was en je het ook al aan zag komen.

Leesplezier:..6 punten, omdat het verhaal toch veel miste las het boek wel snel weg ….

Schrijfstijl:..6 punten, omdat …. het een eenvoudige en prettige manier van schrijven is

Originaliteit:..7 punten, omdat …het racen en het idee van de ontvoering wel erg origineel is maar helaas niet goed heeft uitgepakt.

Psychologie:.. 3punten, omdat er weinig diepgang in zat….

27 punten totaal is een gemiddelde van 4,5

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 101

Nog een kleine aanvulling geven bij mijn beoordeling.
    Ik zag dat de meeste beoordelingen erg laag zijn.
    Ook die van mij.
    Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Erg sneu voor de auteur.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 71

@Omaatjuh, ja, dat viel mij ook op. Zeker sneu, omdat je toch trots bent op je werk en je hoopt dat het een groot publiek bereikt en het met plezier leest. Nu hebben wij allemaal niet een hoge beoordeling. Ik heb het idee dat we allemaal zoiets hadden van: er had veel meer in gezeten.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.