Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 089: Persona Persona, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1959
    #16429 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilerszijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 347

Het was in het begin even wennen aan de verschillende verhaallijnen en aan het tempo van het boek, maar eens je er in zit, neemt het verhaal je gewoon mee, je vergeet de tijd rond je .

Niet onmiddellijk opmerkelijke citaten tegen gekomen.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 147

Gisteravond een beginnetje gemaakt en het leest echt heel fijn weg. Vind Elvira echt een heel leuk personage, ben erg nieuwsgierig wat we nog allemaal over haar te weten gaan komen.

Qua citaten vond ik de uitleg van de titel wel erg fijn.
    Verder (nog) geen bijzonderheden tegengekomen.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 181

Ik ben er gisteren in begonnen en het leest als een trein. De spanning is heerlijk opbouwend en ik heb een vermoeden wie die persoon is die haar wil treffen en de moorden pleegt. Wat ook grappig was, dat gisteren een programma op tv was waar het woord persona in voorkwam en ik had toevallig net de uitleg daarvan gelezen.
    Ik ga weer snel verder in het boek, vandaag heerlijk de tijd om te lezen!

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Het begin was een beetje verwarrend met al de verschillende verhaallijnen uit het verleden en het heden.
    Momenteel zit ik bijna halverwege het boek, en de spanning stijgt.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 100

Zaterdag stukje onderweg op mijn telefoon gelezen, leest op zich lekker, maar eerst het boek waar ik in bezig ben uit.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

Ben er net in begonnen dus nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.
    Ook al ben ik nog niet erg ver, de spanning zit er echt al in en heel
    erg fijne schrijfstijl. Super om te lezen. Als ik er wat meer van kan
    vertellen kom ik terug. Ik verwacht een heel spannende thriller nu ik
    aan het lezen ben. Had er nog geen verwachtingen van omdat ik niet wist
    wat ik kon verwachten, maar nu is mijn verwachting hoog gespannen.

Leeuwin65
    Bijdrager
    Post count: 7

Ben nu bij hoofdstuk 14. De verhaallijn loopt wat door elkaar. Wat betekend dat je hoofd er goed bij moet houden. Zeker ook dat sommige personages meer dan een naam hebben.
    Schijfstyl op zich vind ik wel prettig. Gaandeweg wordt je nieuwsgierigheid naar meer sterk opgewekt.

Weer gauw lekker verder lezen!

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 132

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben geen opmerkelijke citaten tegen gekomen. Het boek leest lekker weg. Geen storende buitenlandse woorden, want ze worden direct herhaald in het Nederlands.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Er zijn meerdere verhaallijnen, maar doordat er goed zichtbaar is wie wanneer de hoofdpersoon is, is dit geen probleem.
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Geen spellingsfouten of andere ergernissen tegen gekomen.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 203

Ook ik ben begonnen in het boek. De proloog is meteen pakkend en ik wil dan ook meteen doorlezen. Wel was het even wennen door de verschillende verhaallijnen. De schrijfstijl vind ik prettig met mooie vloeiende zinnen.

Citaten ben ik nog niet echt tegen gekomen

CarmenFerreira
    Bijdrager
    Post count: 12

Mooie opbouw van het verhaal. Je blijft doorlezen, omdat je wilt weten of ze haar broer terug vindt en hoe.

Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    Het leest nog niet als een thriller, maar wie weet komt dit nog…

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 214

Ook ik ben begonnen. Inderdaad even goed opletten met de verhaallijnen. Het verhaal leest vlot en is beeldend geschreven. Geen opmerkelijke citaten of spelfouten gevonden.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 93

Het is een boek waar je je aandacht bij moet houden. De verhaallijnen lopen door mekaar, dus voor mij wordt dit een moeilijke :).
    Zeer vlotte en duidelijke schrijfstijl.

Lisette van Kasteren
    Bijdrager
    Post count: 25

Opmerkelijke citaten:
    Blz. 57 ‘vanaf dat moment leefde ze volgens haar eigen acht regels, regels die het verschil tussen het leven en de dood konden betekenen.’ voelt vreemd dat de lidwoorden bij leven en dood erbij staan. Maakt het te netjes voor wat ze eigenlijk wil zeggen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja en nee. De verhaallijn van Elvira is opgebouwd zoals ik had verwacht. Ik dacht alleen dat we ook vanuit haar broer zouden gaan lezen. Dit is echter niet het geval.

Spellingfouten en zinsopbouw:
    Erg weinig spellingfouten en de schrijfwijze leest heerlijk weg.
    Alleen op pagina 93 wat verwisseld: ‘Dan ze ziet haar eigen strenge blik.’

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 35

1. Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen, wel een paar woorden die ik niet zo vaak in boeken zie. Volgens mij meanderen en vossende oid. Heb een e reader, dus kan niet zo makkelijk terugbladeren.

2. De verhaallijn is heel spannend. Het duurde ongeveer 40 bladzijdes en toen zat ik goed in het verhaal. Is in het begin wel wennen tussen heden en verleden. Het leest lekker weg de spanning wordt goed opgebouwd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.