15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1959
    #16437 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeel het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit?
    3. Vind je de schrijfstijl van Soraya Vink prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    4. Stel….Soraya Vink  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Personais de debuut-thriller van  Soraya Vink. Ga je na het lezen van  Persona, de volgende boeken van haar ook lezen?
    3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Soraya Vink  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 347

De plot

Wat vind je van het plot?

Heel goed uitgewerkt en origineel.
    Door de goede en slechte kant met eljaar in contact te brengen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

Heel goed opgebouwd. Alles volgt elkaar perfect op. Geen kritiek hier op te geven.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Had het niet zien aankomen. Het is vooral een open einde waardoor ik op een vervolg hoop.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Heel boeiend. Kon het moeilijk weg leggen. Heel blij dat ik de kans gekregen heb om hem te lezen.

Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeel het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit?

Dat is een moeilijke vraag. Hangt denk ik een beetje van haar zelf af en hoe zij zelf omgaat met kritiek en of ze Soraya de auteur kan scheiden van Soraya de recesent.
    Want staat uiteindelijk los van elkaar.

Vind je de schrijfstijl van Soraya Vink prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Het is prettig om te lezen, had geen enkele moeite om in het boek te komen.

Stel….Soraya Vink vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Je boek is heel geloofwaardig en realistisch neergezet. Voor een debuut wow.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Ik vind het uniek omdat het slecht en goed met elkaar in contact brengt.

Personais de debuut-thriller van Soraya Vink. Ga je na het lezen van Persona, de volgende boeken van haar ook lezen?

Wanneer komt het vervolg?!?

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Soraya Vink mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Twijfel zeker niet aan jezelf, je hebt een prachtige thriller neergezet. Ik ben alvast fan. En heb me exemplaar aan me zus geleend en ik denk dat zij ook fan zal zijn.

CarmenFerreira
    Bijdrager
    Post count: 12

De plot

Het leest als een echt nieuw verhaal en dat is goed, want er zijn al veel van hetzelfde boeken.

Mooie opbouw en terugblikken. Helder en duidelijk, ook al leg je het boek even weg.

Het eind van het boek had op meerdere manieren kunnen aflopen. Het siert de auteur dit op haar eigenzinnig eigen wijze anders in te vullen.

Algemeen

Het verhaal was makkelijk te volgen, ook na een dag niet gelezen te hebben.

Ik denk niet dat het wenselijk is dat haar directe colleg’s haar boeken recenseren. Het kan de objectiviteit zowel negatief als positief beinvloeden.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets unieks?
    Het boek heeft een verfissend verhaal, maar dat de rechercheur zo makkelijk van de ene in de andere rol stapt en dat de politie hierin meegaat en ook de criminelen er lang over doen om haar rollen te begrijpen, vind ik ietwat onrealistisch

Ik ga zeker een volgend boek van haar lezen. Mooi woordgebruik, opbouw en vlotte leesstijl. Niet zoals de gemiddelde Nederlandse auteur!

Advies aan de auteur?
    Maak het nog realistischer en houd het actueel, dan wordt een volgend boek nog mooier en boeiender.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 214

De plot
    Eigenlijk zijn het er twee, naar mijn idee. Als lezer wordt je ermee naar toe genomen gedurende het verhaal. Dus goed opgebouwd.
    Het einde en de wending die het heeft genomen, had ik zeker niet zien aankomen
    Algemeen

Ik vond het verhaal boeiend, maar had gedurende het hele verhaal wel vragen. Deze werden uiteindelijk wel beantwoord, maar ik had soms wat eerder al meer willen weten.

Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeel het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit?
    Als Soraya een goede resencent is kan zij dit scheiden en daar ga ik van uit. Elk boek is anders en heeft een eigen resencie. Wat is er mee Te winnen om een boek negatief te beoordelen. Dus nee, dat lijkt mij geen probleem.

Vind je de schrijfstijl van Soraya Vink prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is prettig . Knap ook hoe op een natuurlijke wijze en passend in het verhaal, de nodige uitleg wordt gegeven , zoals “Persona”.

Stel….Soraya Vink vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ik denk dat het boek qua onderwerp realistisch is. Echter de manier zoals Elvira werkt entotaal haar eigen weg gaat lijkt mij heel onrealistisch.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Uniek is denk het onderwerp. Het verhaal van een infiltrant , maar ook het verhaal van de geadopteerde kinderen.
    Personais de debuut-thriller van Soraya Vink. Ga je na het lezen van Persona, de volgende boeken van haar ook lezen?
    Jazeker, ik verwacht een volgende deel.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Soraya Vink mee willen geven? Hoe zou je advies luiden.
    Wat realistischer en wat eerder in het boek wat meer achtergrond.
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

De plot

Zit heel erg goed in elkaar. Overgang van het slechte naar het goede
    loopt goed in elkaar over. Ook heel origineel de ontwikkeling met alle
    slechte zaken.

Prachtig opgebouwd en makkelijk leesbaar. Eventjes moeite gehad
    met de stukken waar men terug in de tijd ging, maar went snel.

Nee had geen idee wat het einde zou worden. Zelden een boek gehad
    waarin het einde zó onvoorspelbaar is. Super !!!

Algemeen

Jaaaa een héél erg boeiend verhaal dat constant mijn volle aandacht had.
    Zelfs zó dat ik het met véél moeite weg kon leggen.

Tja moeilijk te zeggen. Hoe gaat men hiermee om. Ik denk dat het voor Soraya geen bezwaar zal zijn. Ze zal het
    werk van collega-auteurs recenseren zoals het moet. Goed of slecht. Ze kan het los maken en zien van elkaar
    denk ik. Andersom moeilijk te zeggen.

Nee hoor het is een ontspannen schrijfstijl. Er gebeurt héél véél in het verhaal, maar begrijpelijk geschreven.

Ik vind het een aangrijpend boek. Zit wel een beetje tussen realistisch en geloofwaardig in totaal, maar
    erg spannend.

Dit boek

Dit boek is ergens wél uniek, om het zó te schrijven dat een politie-ambtenaar met veel goede maar
    ook slechte zaken te maken heeft. Soms dacht ik wel eens, dit gaat wel een beetje te ver maar in het echte
    leven kan het ook gebeuren.

Zéker zal ik de volgende boeken van haar gaan lezen. Sterk geschreven.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Soraya Vink mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Misschien niet alleen de hoofdpersoon helemaal uitwerken, maar ook wat bijrol personen meer uitwerken. Altijd
    interessant om te weten wat de achtergronden zijn.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 132

Plot zat goed in elkaar. Het kwade en het goede lopen mooi door elkaar.

Eigenlijk zijn er 3 eindes, de dood van haar broer, het vinden van de moordenaar van de verminkte lijken, maar ok het open einde met het vinden van haar nichtje.

Op deze manier had ik het einde niet verwacht.

Algemeen
    Het was een boeiend verhaal, leest als een trein. Zelfs het gebruik van Spaanse woorden was niet storend, omdat deze elke keer uitgelegd werden.

Dat denk ik niet, elk boek heeft toch zijn eigen verhaal en ik denk dat Soraya professioneel genoeg is om deze 2 zaken te scheiden.

De schrijfstel is boeiend, je wilt het boek niet wegleggen, juist omdat het wel makkelijk geschreven is.

Het verhaal op zich is wel geloofwaardig, ik denk wel dat under cover gaan veel van een integer iemand vraagt. Soms vond ik de uitwerking wat onrealistisch. Elvira ging wel erg solistisch te werk.

Dit boek
    Elk boek is uniek, heeft zijn eigen invalshoed en uitwerking. Uniek is in dit boek misschien dat haar broer zolang van de radar is en uiteindelijk vrouw en kind blijkt te hebben zonder dat Elvira dit wist.

Jazeker, ik hoop dat het open eind leidt tot een vervolg.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Soraya Vink mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Nee is heb geen raad, of het moet al zijn blijf vooral doorgaan met schrijven. Ik kan het niet, vind het altijd heel knap dat er mensen zijn die voor het vermaak van anderen zorgen.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 93

1. Wat vind je van het plot?
    Beide verhalen lopen mooi door mekaar.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Spannende opbouw en veel terugblikken. Met momenten was het voor mij niet meer evident om te volgen.
    De ontknoping was aangenaam, er is een open einde, maar dat stoort me niet.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik heb me door enkele hoofdstukken moeten worstelen, maar het einde van het boek heeft veel goedgemaakt. Er is veel uitgelegd. Het open einde (nichtje) stoort me niet. Deze ontwikkeling had ik niet zien aankomen, maar heeft een meerwaarde.

4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik lees ‘s avonds voor het slapen en moet zeggen dat ik het met momenten heel moeilijk had met het verspringen van verhaallijn en het verspringen naar het verleden. Ik heb soms een paar pagina’s over geslagen omdat ik het te langdradig vond. Daardoor was ik waarschijnlijk ook niet altijd mee met de verhaallijn.

5.Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeel het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit?
    Neen, dat denk ik niet. Ze zijn professioneel genoeg.

6.Vind je de schrijfstijl van Soraya Vink prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het boek is makkelijk en vlot geschreven.

7.Stel….Soraya Vink vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Het onderwerp is realistisch, maar de manier waarop Elvira te werk gaat is onrealistisch.

8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het boek heeft een uniek onderwerp. Een familie met een rechercheur en een crimineel in hetzelfde gezin.

9. Persona is de debuut-thriller van Soraya Vink. Ga je na het lezen van Persona, de volgende boeken van haar ook lezen?
    Ik twijfel. De schrijfstijl was heel vlot, ook eenvoudige woorden, maar het verspringen in de tijd was voor mij een afknapper.

10. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Soraya Vink mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Dit is een goed debuut, u kan alleen maar groeien als schrijfster.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 147

De plot
    Erg interessant! Het constante innerlijke conflict wat Elvira met zichzelf had, was heel realistisch en hierdoor wekte het affectie op. Ik hoopte constant dat ergens de knoop doorgehakt zou worden en dat het goed met haar zou komen.

Prima. Leuke personages die langzaamaan opener worden, interessante feitjes en een plot waar de spanning prima in is opgebouwd.

Ergens had ik wel verwacht dat haar broer een kind zou hebben en zij er dus achter zou komen dat ze tante was. Ik had echter niet verwacht dat ze zich in de schaduw zou blijven opstellen, dus in dat opzicht ben ik alsnog verrast.

Algemeen
    Absoluut!

Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeeld het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit?
    Nee, ik denk dat het geen probleem moet vormen. Ze is al een tijdlang recensent en hiermee voldoende professioneel gebleken. Wel kan ze haar ervaringen en recensies gebruiken in een eventueel volgend boek.

Erg fijn, ik vloog echt letterlijk door het boek heen!

Dit boek
    De kleine beetjes geschiedenis geven het boek natuurlijk een uniek randje, evenals de innerlijke strijd die Elvira met zichzelf levert door als goed of slecht door te gaan. Toch vind ik het jammer dat Elvira ook een personage is dat vooral voor zichzelf werkt. Dat is iets wat we veel vaker in politiethrillers zien en dat vind ik jammer. Ik ben voor teamwork. Al hangt Elvira wel op het randje, omdat ze zich duidelijk wel om haar collega’s bekommert.

Persona is de debuut-thriller van Soraya Vink. Ga je na het lezen van Persona, de volgende boeken van haar ook lezen?
    Absoluut!

Blijf vooral zo doorgaan. Je hebt echt je stempel op Persona gezet en dat vind ik heel erg knap.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

De plot
    1.Wat vind je van het plot?Goed zeker het stuk met Elvira, het begin vond ik rommelig en niet pakkend
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Die kun je in 2 stukken hakken de onderwereld is hard, drugs en wapens en macht. De bovenwereld is goed geschreven schokkend door de kinderroof maar ontzettend spannend om te lezen dat maakte het voor mij wel goed. Dat harde en grove hoeft voor mij niet zo nodig maar maakte het verhaal wel indrukwekkender om te lezen.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het eind niet zo verwacht maar ik weet ook niet zo goed wat ik wel had verwacht.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het tweede deel wel, de eerste 100 bladzijdes vond ik een crime had ik het bij de bieb geleend was ik al gestopt.
    5.Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeel het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit? Geen idee, maar vind ik zelf niet zo belangrijk, ik denk eerder dat het beperkend werkt voor haar als schrijfster.
    6.Vind je de schrijfstijl van Soraya Vink prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? haar schrijfstijl is boeiend maar ze moet niet teveel willen in een boek, maar als ze beter kan doseren dan kan ze een prima thrillerauteur worden/zijn.
    7.Stel….Soraya Vink vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?Het undercovergedeelte was wel geloofwaardig maar erg hard en was ik niet erg blij mee, maar met Elvira daarentegen wel dus van mij mag Soraya van Elvira wel een soort Baantjer maken.

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Voor mij is het boek uniek en dat komt omdat Elvira naar Spanje gaat, drugs is meestal in Scandinavie en niet in Spanje en doe daar een stukje spaanse geschiedenis bij en je hebt een prachtig uniek verhaal.
    9.Personais de debuut-thriller van Soraya Vink. Ga je na het lezen van Persona, de volgende boeken van haar ook lezen? Ja
    10.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Soraya Vink mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?Ik vind je boek in het begin erg verwarrend, doordat je teveel wilde(voor mijn gevoel) en te snel maakte het voor mij als lezer dat ik niet in het verhaal kom. Voor mij mag je wat gedoseerder starten en dan pas de vele informatie gaan delen zodat je het boek in een keer wil lezen, ik heb het nu heel veel weggelegd omdat het teveel van de bovenwereld naar de onderwereld ging.

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 181

De plot

Het is prachtig tot elkaar gekomen, helemaal goed dus

Goed opbouwend en sluit perfect aan elkaar.

Ik had dit niet helemaal aan zien komen. Had toch een iets ander eind verwacht (vooral omtrent haar broer)

Algemeen

Het verhaal was absoluut boeiend en mijn aandacht was er volledig bij.

Ik vermoed dat zij dit keurig los kan laten. Ze was al langer bezig met schrijven met dit boek, dus dan zou het ondertussen ook merkbaar moeten zijn tijdens het recenseren.

Deze is echt prettig, niks aan veranderen

Ik zou zeggen, psycisch en aangrijpend

Dit boek

Naar mijn idee wel uniek, een verhaal vanuit een undercover en hoe te handhaven erna. Wat is de grens van de bovenwereld en onderwereld.

Ik zal zeker meer van haar gaan lezen als zij meer gaat schrijven.

Mogelijk doorgaan in het schrijven van personages op de grens van bovenwereld/ onderwereld. Maar dat zal beslist moeilijk zijn. Hoe dan ook, ik heb enorm genoten van dit boek!

Lisette van Kasteren
    Bijdrager
    Post count: 25

De plot
    Voor mij voelde het een beetje als een anti-climax. Werd een ander thema tegen het einde van het verhaal bijgehaald waar het uiteindelijke plot op gebaseerd is. Natuurlijk ook zodat er ruimte is voor een vervolg.

In de opbouw naar het plot zat naar mijn mening niet genoeg spanning. Het kabbelde daar een beetje voort. De spanning zat meer in de verhaallijn van de alias van Elvira, had gehoopt dat het plot daar flink mee in botsing zou komen.

Ik had dit einde niet zien aankomen, dus wat dat betreft heeft ze me verrast. Het is niet het geijkte plot van soortgelijke thrillers.

Algemeen
    Over het algemeen wel, toen later het onderwerp van de illegale adoptie erbij kwam zakte mijn aandacht in. Had gehoopt dat ze meer met haar broer in contact zou zijn gedurende het hele verhaal.

Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeeld het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit?
    Nu zij zelf auteur is, weet ze nog beter waar ze op kan letten bij het recenseren van ander werk. Ik denk dus juist dat dit haar een sterkere recensent zal maken.

Leest prettig weg en is begrijpelijk geschreven. Stoorde mij alleen aan het terugkomende vloekwoord ‘Joder’.

Stel….Soraya Vink vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn
    Geloofwaardig en met aandacht voor de menselijke psyche.

Dit boek
    In het eerste deel leek het op een zoveelste thriller met een vrouwelijke rechercheur die de nodige dingen heeft meegemaakt en hierdoor getekend is. Gaandeweg komen er aspecten bij die niet in dit ‘standaard’ politie verhaal passen. Dit heeft voornamelijk te maken met de keuzes die Elvira maakt en de hierdoor onverwachte wending in het plot.

Persona is de debuut-thriller van Soraya Vink. Ga je na het lezen van Persona, de volgende boeken van haar ook lezen?
    Ik zou zeker volgende boeken van Soraya gaan lezen. Het verhaal zit goed in elkaar en haar schrijfstijl leest lekker weg.

Zorg voor nog meer confrontaties en botsingen in het verhaal. Vooral naar het einde toe. Ik had juist het idee dat de spanning daar minder werd en er veel uitleg kwam over illegale adopties.

Jolfri
    Bijdrager
    Post count: 20

e plot
    Het is een goed uitgewerkt plot, eigenlijk meerdere plots.
    In het begin kon ik er moeilijk in komen, maar het is voor mij ook voor het eerst dat ik een e-book lees (op een tablet) en dat ga ik dus ook niet meer doen. Niet mijn ding ‘s avonds in bed. Liever een boek op schoot in de bank 😉
    Het was een onverwachts einde.

Algemeen
    In het begin had het niet mijn volle aandacht, later wel. Het was niet altijd even boeiend, maar over het algemeen wel.

Ik vind het inderdaad wel een rare werkcombinatie zo. Zelf een boek schrijven en andere boeken recenseren.

Het is prettig lezen. Hoewel de verspringing in tijdslijn soms lastig is.

Eigenlijk ben ik niet zo van het typeren. Elk boek is anders.

Dit boek
    Het is niet zoals er al zoveel zijn, ze heeft wel iets anders neergezet dan gemiddeld.

Ja hoor, ik ben wel benieuwd naar het vervolg als die komt.

In het begin van het verhaal meer achtergrond; en ook andere personages mogen wat mij betreft wat uitgediept worden.

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 35

Het plot van de beide verhaallijnen is verrassend en had ik niet aan zien komen.

Een beetje dubbel. Ik vond het jammer dat haar broer vermoord werd, net nu ze hem weer gevonden had, maar het past wel goed in het verhaal.

Deze eindes had ik niet verwacht. Ik had meer actie vanuit het kartel verwacht.

Algemeen
    het verhaal had niet steeds mijn aandacht. Ik had het boek weggelegd en moest me er een beetje toe zetten om weer verder te lezen. Het is een goed en spannend verhaal, maar het was voor mij niet een boek waarin ik opgezogen werd. Soms kun je een boek echt niet wegleggen en moet je het in een keer uitlezen, bij Persona had ik dit niet.

Volgens mij kan Soraya prima beide werkzaamheden blijven doen. Ze weet nu immers zelf ook wat er bij het schrijven van een boek komt kijken. Ik denk dat het juist een aanvulling kan zijn.

De schrijfstijl is prettig en het verhaal leest lekker weg.

Dit boek vind ik aangrijpend en spannend.

Het boek is verrassend, omdat de motieven van de moordenaar dieper gaan dan alleen de lust om te moorden. Je krijgt een mooie kijk in het leven van de rechercheur, maar ook in dat van de moordenaar. Het komt op het einde allemaal samen.

Ja, ik denk wel dat ik nog een boek van Soraya ga lezen. Als dit ook een literaire thriller wordt dan graag.

Ga zo door! Ik denk dat Elvira Selas nog wel meer spannend rechercheer werk kan doen, daar komt vast nog wel een boek van.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 203

Wat vind je van het plot? Toch wel verrassend
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Echt spannend vond ik het niet
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Er zat voor mij wel een verrassende wending die ik niet had verwacht
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Op het begin had ik de grootste moeite met het boek en heb het ook even opzij gelegd. Halverwege het verhaal kwam ik er pas goed in
    Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeeld het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit? Dit zou geen probleem moeten zijn
    Vind je de schrijfstijl van Soraya Vink prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? op het begin moest ik me echt concentreren en ook het vloeken hoeft voor mij niet
    Dit boek is een psychologische thriller

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Vind het geen thriller zoals andere boeken. Ze heeft er wel iets eigens van gemaakt
    Personais de debuut-thriller van Soraya Vink. Ga je na het lezen van Persona, de volgende boeken van haar ook lezen? Ben wel erg benieuwd
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Soraya Vink mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Probeer niet te veel in een boek te stoppen

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Er waren een aantal onverwachte plotwendingen, doch het verhaal bereikt geen echte climax op het einde. Het voelt een beetje weinig uitgewerkt aan en verloopt ook wat te snel. Wat mij betreft mocht er wat meer in detail worden getreden. Ook had ik graag meer gelezen over haar broer, want baserend op de flaptekst vermoedde ik dat een groot deel van het boek over haar zoektocht naar hem zou gaan, over zijn leefwereld en zijn motieven om aan de verkeerde kant van de wet te functioneren.

Ja ik vond het boeiend. Het begin vond ik even doorworstelen voordat ik er echt inzat, maar daarna las het vlot weg, zodat ik het ook op een paar dagen uitgelezen had.

Nu Soraya ook auteur is, zal dit volgens jou niet conflicteren met bijvoorbeel het recenseren van werk van collega-auteurs, b.v. in het kader van de objectiviteit? Ik denk niet dat dit een probleem oplevert, tenzij er boeken gerecenseerd worden van auteurs waar ze een persoonlijke band mee heeft.W aarschijnlijk is het beter als ze zich vanaf nu beperkt tot het recenseren van buitenlandse auteurs, om belangenvermenging te voorkomen.

Makkelijk te lezen. Wel wordt er af en toe gevloekt in het Spaans, wat ik een beetje storen vond. De Spaanse woorden die in de tekst voorkomen worden ofwel vertaald, ofwel is hun betekenis duidelijk. dus ze stoorden hoegenaamd niet.

Redelijk geloofwaardig.

De invalshoek van het verhaal is origineel, uniek.

Het boek was aangenaam om te lezen en spannend genoeg om eventuele verdere boeken van deze auteur te willen lezen. Ja dus.

De karakters nog wat meer uitdiepen, en het einde wat meer uitwerken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.