15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1959
    #16431 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 347

Spanning:9 punten, omdat ik tot het einde met Elvira mee geleeft heb.

Plot:8 punten, omdat leuk dat goed en slecht met elkaar verbondzn werden.

Leesplezier:8,5punten, omdat heb er echt van genoten….

Schrijfstijl:8punten, omdat prachtige meeslepende schrijfstijl

Originaliteit: 8punten, omdat goed neergezet plot

Psychologie:9punten, omdat wat Elvira doormaakt is psychische heel zwaar en heel goed uitgewerkt..

Gemiddelde beoordeling:8,4punten

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 214

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 6 punten. Het boek had meerdere verhaallijnen, waardoor ik steeds moest switchen

Plot: 8 punten omdat deze onverwacht was en het verhaal mooi afsloot

Leesplezier: 7 punten , als lezer moest ik er oppassen dooraderd verschillende verhaallijnen

Schrijfstijl:8 punten

Originaliteit:8 punten , onderwerp was origineel

Psychologie: 6 punten , kwam wat onrealistisch over.

Gemiddeld 7 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

Spanning:.. 8 punten, omdat het een erg spannend verhaal was. Je wist nooit van tevoren wat er ging spelen.

Plot:.. 8 punten, omdat het verhaal héél goed opgebouwd is van begin naar het einde toe.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik er vele ontspannende en tevens inspannende leesuurtjes aan heb beleefd.

Schrijfstijl:.. 9 punten, omdat het een prettige schrijfstijl is om te lezen. Valt niet in herhaling en géén
    saaie stukken ertussen.

Originaliteit:.. 9 punten, omdat het heel origineel is dat een politieambtenaar de goede en de slechte kant bestrijd.

Psychologie:.. 7 punten, omdat Elvira veel door heeft gemaakt, maar niet altijd op de realiteit is afgestemd.

Mijn gemiddelde score is: 49:6 = 8.1

CarmenFerreira
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning 6 punten. Ik zat niet op het puntje van de stoel en kon het boek makkelijk wegleggen
    Plot 8 punten. Mooi nieuw verhaal van Nederlandse auteur
    Leesplezier 7 punten. Fijne niet te lange hoodstukken
    Schrijfstijl 8 punten. Helder geschreven
    Originaliteit 7 punten. Goed/slecht wordt tegenwoordig erg vaak belicht in de rechercheur. Is niet vernieuwend
    Psychologie 7 punten. Niet altijd even realistisch

Gemiddelde beoordeling: 7,1
    Voor een eerste boek een heel goed begin, waardoor je toch een volgende boek van haar gaat lezen!

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning: 7 punten, omdat er ook momenten waren zonder spanning, maar sprake was van een prettig verhaal.
    Plot: 6 punten, omdat ik vond dat de dood van Eduardo te weinig uitgelegd werd.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het boek voor een aantal aangename uren leesplezier heeft gezorgd.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat er nergens moeilijke woorden worden gebruikt, de hoofdstukken niet zo lang zijn en de Spaanse woorden niet storend waren, juist omdat ze altijd verklaard werden.
    Originaliteit: 8 punten, omdat op deze manier undercover werk nog niet vaak voorbij kwam in boeken.
    Psychologie: 6 punten, omdat de karakters redelijk vlak bleven en sommige scenes niet realistisch overkwamen.

gemiddelde cijfer 7

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 93

Spanning: 6 punten: Het boek had meerdere verhaallijnen, waardoor ik moeilijk in het verhaal geraakte. Ik heb geen uren aan een stuk gelezen, wat ik bij een spannend boek wel doe.
    Plot: 7 punten: De laatste hoofdstukken verduidelijken het verhaal, de vonst van een nichtje levert een extra punt op 🙂
    Leesplezier: 7 punten: Korte hoofdstukken, geen complexe schrijfstijl.
    Schrijfstijl: 8 punten: Er worden geen moeilijke woorden gebruikt, de hoofdstukken zijn kort en de Spaanse woorden storen niet.
    Originaliteit: 7 punten, omdat de combinatie rechercheur met een foute broer niet vaak voorkomt.
    Psychologie: 6 punten, niet al te realistische verhaallijn.

gemiddelde cijfer 6,8

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning: 6.5 punten, omdat het begin niet pakkend is.

Plot:.7. punten, omdat …Spanje en Drugs spannende en frisse combinatie.

Leesplezier:7.. punten, omdat Elvira leuk is bij de politie haar streberigheid om alles te willen oplossen is ontzettend leuk om te lezen.

Schrijfstijl:.7 punten, omdat er potentie in Elvira zit ik zou graag meer van haar willen lezen.

Originaliteit:8 punten, omdat kinderroof, eigen rechter spelen heel erg verfrissend is om te lezen.

Psychologie:7 punten, omdat Elvira menselijk is ondanks dat ze heel streberig is.

Gemiddelde beoordeling:7 punten een debuut met veel potentie

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 181

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal me bleef boeien

Plot: 8 punten, omdat de verhaallijnen goed naar elkaar toe kwamen

Leesplezier: 9 punten, omdat het prettig las en het verhaal spannend was

Schrijfstijl: 8 punten, omdat deze duidelijk was

Originaliteit: 8 punten, omdat dit best wel een realistisch voorkomend onderwerp kan zijn

Psychologie: 8 punten, omdat er ontwikkelingen plaats vonden en er veel nagedacht moet worden omtrent aktie en reactie.

Gemiddelde beoordeling: 8.2 punten

yv87
    Bijdrager
    Post count: 147

Spanning: 7 punten, omdat het subtiel opgebouwd was maar het leven van de personages meer mijn interesse hadden.

Plot: 8 punten, omdat het origineel is en de interessante feitjes die verweven zijn met de verhaallijn

Leesplezier: 10 punten, omdat ik echt aan een stuk heb zitten genieten van het boek.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek heerlijk weg las. De afwisseling tussen de verschillende punten in het boek (actie, informatie, psychologie en spanning) werden op de goede momenten ingezet, waardoor het constant interessant bleef en ik door wilde blijven lezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat Soraya echt haar eigen stijl aan het boek heeft gegeven. Natuurlijk zijn er wel kleine dingetjes die niet geheel origineel zijn, maar gezien het aantal boeken dat er in omloop is, is daar niet aan te ontkomen. Ik vind het vooral erg knap dat ze met een debuut meteen zo’n eigen stempel heeft kunnen drukken.

Psychologie: 8 punten, omdat de manier van schrijven je in het leven van Elvira liet kijken. De sessies bij de psychiater waren een aangename bijkomstigheid, iets wat toch vaak alleen in sneltreintempo voorbij komt in boeken. De innerlijke strijd van Elvira tussen goed en kwaad was ook mooi en uitgebreid neergezet.

Gemiddelde beoordeling: (49/6=) 8,2 punten
    Recensie komt er deze week aan. Concept staat klaar, maar ben er nog niet helemaal tevreden over.

Lisette van Kasteren
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning: 6 punten, omdat de spanning tegen het einde toe, terwijl het ontknopende plot naderde minder werd. Juist hier moet er flinke opbouw in spanning zijn!

Plot:6 punten, omdat het onderwerp illegale adoptie er voor mijn gevoel ineens bijkwam. Werd veel uitgelegd en dat zorgde voor afnemende spanning. Verder was het plot wel verrassend en kwamen de lijnen samen. Toch voelde het een beetje vergezocht en maakte Elvira een keuze die ik niet echt bij haar vind passen.

Leesplezier:8 punten, omdat er mooie karakters inzitten die goed uitgediept zijn. Flashbacks zijn helder en goed geplaatst.

Schrijfstijl:9 punten, omdat ze een heldere, vlotte en begrijpelijke schrijfstijl heeft. Leest heerlijk weg. Pas op met herhalingen, elke keer schelden met ‘Joder’.

Originaliteit:7 punten, omdat de basis van het verhaal al veelvuldig voorkomt in allerlei thrillers. Vrouwelijke beschadigde rechercheur die een team aanstuurt op ‘haar manier’. Wel origineel in haar alias en undercover praktijken, dit nog niet eerder ergens gelezen. Vond deze kant van haar dan ook het meest interessant.

Psychologie:8 punten, omdat je in het hoofd van Elvira kan kijken en hierdoor meegesleurd wordt in de keuzes die zij ‘moet’ maken. Door de manier waarop de personages zijn neergezet, krijg je met iedereen een band.

Gemiddelde beoordeling: 7.3 punten

Jolfri
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 7 punten, omdat ik er eerst niet zo goed in kon komen. En door de verschillende verhaallijnen.
    Plot:8 punten, omdat die verrassend was.
    Leesplezier: 7,5 punten, omdat het lekker wegleest, maar niet zo dat ik het niet weg kon leggen
    Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat het helder geschreven is, maar soms ook wat verwarrend.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het zeker voor een 1e boek origineel bedacht is.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 203

Spanning:.6. punten, omdat ….de spanningsboog niet altijd aanwezig was

Plot:.8. punten, omdat deze mee toch verraste….

Leesplezier:.7. punten, omdat ….de persoages me te oppervlakkig bleven

Schrijfstijl:.7. punten, omdat …ik vooral op het begin heel erg moest wennen.

Originaliteit:..8 punten, omdat …het een thema heeft waar i niet vaak over lees.

Psychologie:..6 punten, omdat …het af en toe wat ongeloofwaardig was en omdat de personages heel oppervlakkig bleven.

Totaal 7 punten

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 35

spanning: 7 het boek was wat verdeeld, het was niet continu spannend.

Plot: 7 verrassend plot, de verhaallijnen kwamen samen. Had niet de illegale adoptie erbij verwacht maar meer actie/spanning vanuit het Kartel op het einde.

leesplezier: 7 Ik had zelf af en toe wat moeite met de verhaallijn en de wisseling tussen heden en verleden. Als ik het boek had weggelegd en weer verder ging lezen, moest ik er weer even in komen.

Schrijfstijl: 8 Het boek leest lekker weg, helder taalgebruik.

Originaliteit: 7 Ken wel boeken met een vrouwelijke rechercheur als hoofdpersoon, maar deze was net weer anders. Mooi hoe Elvira in tweestrijd zit tussen goed/kwaad en heden/verleden.

psychologie: 8 je leest mee hoe Elvira zich ontwikkelt van undercover agente tot eigen rechter. De scheidslijn tussen goed/kwaad is erg dun.

Gemiddeld een 7.3

Voor een debuut zeker niet slecht. Soraya, ga zeker door met schrijven. Ik wil een volgende boek van je ook lezen.

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Spanning:.7 punten, omdat de spanning niet continue even groot was

Plot: 6 punten, omdat ik het een wat te snel einde vond dat me eigenlijk met te veel vragen liet zitten.

Leesplezier:.7 punten, omdat ik in het begin wat moeite had de verschillende verhaallijnen uit mekaar te houden

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot en makkelijk leesbaar is. Het Spaans was niet al te storend op het woord 3joder” na.

Originaliteit:.8 punten, omdat het uitgangspunt van een vrouwelijke undercover agente een leuke afwisseling is op de standaard vrouwelijke rechercheur “met bagage”

Psychologie:.8 punten, omdat het hoofdpersonage Elvira/Alba een erg pittig doch tamelijk gesloten karakter is, altijd op haar hoede voor gevaar en extreem observerend. De kleinste details worden door haar opgemerkt. Je krijgt als lezer veel informatie over het hoofdpersonage, over wie ze is en waarom ze doet wat doet. Ze doet haar uiterste best om haar twee werelden (rechercheur Elvira, en kartellid Alba) volledig gescheiden te houden, lukt haar dit niet helemaal.

Gemiddeld 7,2 Een top debuut van Soraya Vink.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.