Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #Z-1 Leesclub 34: Over elk vergeten heen Over elk vergeten heen, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052
    #6796 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 164

De vragen beantwoorden voor ik met het boek begin, kan niet meer. Ben er vanmiddag al mee begonnen 😉

Over de cover kan ik weinig zeggen, omdat ik een e-book heb. Het boek wel even opgezocht, maar het plaatje is tamelijk klein. Oude gebouw en een beeld van een man. Allebei met veel mos. Verder kan ik er niets uit opmaken.

Ik heb nog niet eerder iets van Jo Claes gelezen, maar wel van anderen gehoord dat hij goed schrijft. Ik laat me dus graag verrassen. Het begin bevalt me al prima, fijne schrijfstijl.

Ik verwacht een spannend verhaal, met onverwachte wendingen.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: De cover oogt wat saai, waardoor het mij wel erg nieuwsgierig maakt naar het verhaal. Hij is niet opvallend maar veel dezelfde kleur en tinten.

Auteur: Ik ben niet bekend met de auteur dus weinig verwachtingen.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek, het is niet voor niks een thriller.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 115

De cover kan ik slecht beoordelen omdat ik een e-book heb. Maar wat ik op het plaatje zie doet het me een beetje aan de klassieke oudheid denken. Beelden, kerken dat soort dingen.

Ik heb nog nooit wat van Jo Claes geschreven en laat me dus verrassen.

Ik verwacht een spannend boek, met raadsels/puzzels zoals in de boeken van Dan Brown. Ben benieuwd. Lekker weekje vrij, lekker lezen dus.

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

De cover sluit goed aan bij de tekst op de achterflap en de titel. De verweerdheid van zowel het beeld als het gebouw duidt op iets dat lang geleden gebeurd is maar nu nog zijn invloed heeft. Het beeld waar het over gaat is in bros en vandaar misschien ook de kleur van de cover? Ook de herfstkleuren sluiten hier goed bij aan.

Ik ken de auteur enkel van naam. Ik las nooit een werk van hem, maar ik verwacht een spannend boek in een omgeving die ik misschien deels ga herkennen.

Ik verwacht een mix van een lang vervlogen liefdesverhaal met een goede dosis suspense

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 210

Cover: Het is niet meteen een boek dat ik zou opnemen moest ik het zien. Het ziet er meer een boek uit die veel over geschiedenis schrijft en niet meteen een thriller

Auteur: Ik ken hem totaal niet dus ik ga het boek lezen onbevooroordeeld

Verwachting: Ik verwacht een spannende thriller met hopelijk niet teveel geschiedkundige details

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 78

Cover:

Mooie cover, geeft aan dat het over iets gaat wat lang geleden is gebeurd. Wat blijkbaar nu nog speelt of weer terugkomt.

Schrijver:

Nooit iets van Jo Claes gelezen.

Verwachting:

Een spannend verhaal, wat lijkt verweven met allerlei liefdesperikelen, maar waarschijnlijk heel anders afloopt!

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 75

Cover:

De kleuren zien er net zo mooi uit als de afbeelding dat ik had gezien op de site. Mooi warme herfstkleuren.Als ik de beknopte omschrijving van het verhaal lees speelt mythologie en een oude beeld een rol.Daarop afgaande past de foto er goed bij.

Auteur:

De naam heb ik waarschijnlijk wel eens gehoord of gelezen, want het komt me vaag bekend voor. Een boek van Jo Claes heb ik niet eerder gelezen. Een (vergelijking en/of herkenning) verwachting met betrekking op een eerder gelezen boek van deze schrijver heb ik niet.

Verwachting: Een boeiend mysterieus thriller.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 110

Cover: Je ziet een beeld op de cover, wat refereert naar de tekst op de achterflap. De keuren zijn herfsttinten, en je ziet ook gevallen bladeren. Ik vind het wel passen, het ziet er wat mysterieus uit.

Auteur: Jo Claes is een goede Vlaamse auteur, die spannende boeken schrijft. Ik las reeds eerder een boek van hem, en ik vind deze erg goed.

Verwachting: Ik verwacht een spannend mysterieus boek met wat geschiedenisasspecten erin.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 74

Was al begonnen en heb het eboek dus grijstinten en op telefoon wat kleur.

Mijn verwachting is hoog, ik heb nu al een paar boeken van Jo Claes gelezen en allemaal stuk voor stuk mooie boeken.

Een spannend verhaal dat een link met beeld heeft (wat dus klopt).En een fijne tijd lezen.

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Cover: Ik vind de cover wel passen voor een misdaadroman omdat het mysterieus en wat romantisch tegelijkertijd is. Het bruinige kleur, het verweerde beeld en gebouw, de herfstbladeren, … ademen verval, vergetelheid uit. Passend!
    Auteur: Ik ken de auteur van naam alleen, maar heb al zeer goeie dingen gehoord. Ik ben dus benieuwd!
    Verwachting: Ik verwacht een degelijk politieverhaal met de nodige twists en turns. Daarnaast ook wat geschiedenis en kunst. Iets dat me vasthoudt en meeneemt.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 62

De cover in herfstkleuren met een gebouw in verval en een vuil beeld duidt in mijn ogen op een trots verleden dat ondertussen tot vergane glorie verwerd. Geschiedenis en mystiek: een perfecte setting voor een misdaadroman.
    Door het standbeeld leg ik automatisch de link met de boeken van Nicci French.

Ik heb van Jo Claes enkel “De zaak Torfs” gelezen en merk dat dit alweer zijn tiende boek over inspecteur Thomas Berg is. Het korte overzicht op de achterkant oogt indrukwekkend.

De lat ligt hoog. De korte inhoud nodigt uit om onmiddellijk te beginnen lezen en duidt op spanning en verwikkelingen die steeds dieper doen graven in het verleden, geheimen achter geheimen. Het boek is dik genoeg om de karakters een grote diepgang te geven. Ik verwacht spanning van bij het begin en een intellectuele uitdaging bij het ontrafelen van deze zaak.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 172

Ik was al begonnen in het boek voor dit draadje erop kwam…en ik had het ook al uitgelezen moet ik toegeven….

Ik had een e-book dus dan vind ik de cover wel moeilijk beoordeelbaar. Wat ik wel mooi vind is dat er een verklaring in het boek staat wat het beeld is dat op de cover staat. Het past volledig in het thema van het boek!

Ik had geen verwachtingen van deze auteur. Hij is helemaal nieuw voor mij! Maar ik hoorde wel enthousiaste kreten rondom mij en het is het 10e Thomas Berg-boek….dan moet je toch iets goed doen? Hij heeft ook al verschillende prijzen gewonnen, zag ik. En de combinatie met de non-fictie, met de Griekse en Romeinse mythen, en werken over de heiligen….het lijkt me een interessante combi!

Spanning en goed speurwerk! Ik ben benieuwd om Thomas Berg te leren kennen.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 107

Over elk vergeten heen – Jo Claes

Zo! Hier zit ik dan met mijn boek op schoot. Eindelijk even een adempauze na een drukke werkweek. Ik doe het boek nog niet open want ik moet eerst mijn oordeel uitspreken over de cover.
    Tja, wat vind ik hiervan? Ik zie een knielende man, althans een beeld ervan. Verweerd, triest maar ook mystiek. Als ik heel goed kijk denk ik dat dit beeld op een begraafplaats staat. Want op de achtergrond kan zoiets zijn als een graftombe. De stemming van de cover oogt triest maar ook uitdagend. Waar zou het over gaan? Persoonlijk had ik de gele letters toch een opvallendere kleur gegeven. Anderzijds het past ook wel. Dan de achterzijde want de rug kan ik niets zinnigs over zeggen. De achterflap ziet er goed uit. Een opvallende regel over het feit dat dit de tiende Thomas Berg is. Ik heb geen idee wie dat is maar het zal de hoofdrolspeler zijn. En tien? Whow dat zijn veel boeken! De tekst is aanlokkelijk om dit boek te lezen. De foto is leuk. De auteur oogt als een gezellige man niet typisch een schrijver.
    Wat is mijn verwachting van de auteur. Ik verwacht niets want ik ken hem niet. Dat is het leukste aan de leesclub. Je “ontmoet” nieuwe schrijvers. Het is een Belg en dat wordt dus een dubbele nieuwe ervaring. Bij mijn weten heb ik nog niet eerder het genoegen gehad om iets van een Belg te lezen. Ik verwacht wat andere taal dingetjes maar ik vind Belgisch beslist een leuke taal dus dat is helemaal niet erg. Je kan er misschien zelfs nog wat van leren…
    Ik hoop dat deze auteur in staat is om mij positief te verrassen. Want tien boeken? Ha, dan heb ik nog heel veel toekomst lectuur!
    Wat verwacht ik van het verhaal? Nou, iets spannends. Ik hoop op een onderhoudend verhaal waarbij ik mezelf moet dwingen om eens neer te leggen omdat er ook een leven buiten het boek is. Ik verwacht een niet doorsnee verhaal. Verder verwacht ik dat ik op het verkeerde been word gezet.

Ik heb er heel veel zin in en ik begin nu!

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 168

Ik werd er op geattendeert dat ik deze rubriek vergeten ben, Ik zal dan alsnog de vragen beantwoorden ook al is het boek natuurlijk al lang uit.

cover: De cover is mooi, het doet denken aan een oud historisch bouwwerk, een beetje gotisch ook.

auteur: de auteur ken ik nog niet en ik heb over hem dan ook geen verwachtingen.

verwachtingen: toen ik het boek in eerste instantie kreeg vond ik de cover dus erg mooi en na het lezen van de achterkant verwachtte ik een spannende crime thriller. Ik moet zeggen die verwachting is deels ook wel uitgekomen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.