Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 085: Opgejaagd wild Opgejaagd wild, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 346

Ik wil natuurlijk geen spoiler plaatsen, maar nu ik de personage Sam wat beter leer kennen in het boek, bemerk ik toch wel dat hij ook soms wat minder sympathiek overkomt. Herkennen jullie hier iets in? Dit gevoel heb ik bijvoorbeeld niet bij Sofie.

Ja hij heeft een minder goede kant. Maar dat maakt hem weer zo een uniek personage.
    Ik vind dat wouter hem echt goed neergezet heeft. Heel realistisch. Weet niet waar je in het boek zit maar je zult nog vesteld staan.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 393

Ik wil natuurlijk geen spoiler plaatsen, maar nu ik de personage Sam wat beter leer kennen in het boek, bemerk ik toch wel dat hij ook soms wat minder sympathiek overkomt. Herkennen jullie hier iets in? Dit gevoel heb ik bijvoorbeeld niet bij Sofie.

Ja hij heeft een minder goede kant. Maar dat maakt hem weer zo een uniek personage.
    Ik vind dat wouter hem echt goed neergezet heeft. Heel realistisch. Weet niet waar je in het boek zit maar je zult nog vesteld staan.

Het boek heb ik uit. Ja er zit nog veel leuks verborgen

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Ik ben inmiddels op blz. 200 aangekomen en reuze benieuwd naar het einde van het verhaal.

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 61

Ik heb het boek ondertussen uit maar om nog even op punt 3 terug te komen. In het boek wat ik ontvangen heb mis ik op het eind een paar blz. Het gaat van blz.256 ineens naar blz.261. Is op zich wel jammer. Hebben meer mensen dit?

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

– Persoonlijk wordt ik erg blij van muziek verwijzingen in boeken. Sofie zingt tijdens haar yoga oefening een liedje “Born in the heat of the dessert” van Frankie Laine gezongen door Elvis Presley. Nummer direct opgezocht op Spotify, en lekker op de achtergrond een playlist van laten draaien.
    – Ontwikkeling van het verhaal gaat soepel. Begint met twee losstaande gebeurtenissen, dit je direct aangrijpen. Hierop vervolgt het verhaal en ik ben zeer nieuwsgierig naar de rest.

…. nu verder met lezen (bijna op de helft).

whelders
    Bijdrager
    Post count: 17

Mooi te lezen dat jullie Sam gaandeweg minder sympathiek begonnen te vinden; dat was precies mijn bedoeling. Misschien moet ik hem en Sofie nog maar eens laten terugkomen…..

Schrik wel van de opmerking dat er bladzijden missen..ga dat meteen nakijken!

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

Wat een heerlijk boek weer.
    Het leest als een trein en is heerlijk spannend.
    Ik werd even op het verkeerde been gezet door de omgeving in het begin…
    Ik had Afrika verwacht!

penningf
    Bijdrager
    Post count: 52

Heb nu ongeveer driekwart van het boek gelezen. Het boek bevat veel kleine hoofdstukjes die prettig weglezen. Ik had eigenlijk verwacht dat het verhaal eigenlijk een kat en muis spel zou worden tussen stropers en de hoofdpersoon, maar eigenlijk zijn de stropers maar bijzaak. Het verhaal zou tot nu toe zomaar werkelijkheid kunnen zijn en is goed te volgen.

penningf
    Bijdrager
    Post count: 52

Inderdaad komt Sam erg onsympathiek en egoistisch over. Niet bepaald een hoofdpersoon waar je een hele serie boeken over zou willen schrijven (en lezen) lijkt mij. Ben benieuwd hoe alles gaat eindigen.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

Ik ben nu net over de helft van het boek. Ik ben aangenaam verrast van het boek, een mooie schrijfwijze van de schrijver waardoor ik goed mee ben met het verhaal. Hij beschrijft dingen beeldig, heel mooi, je bent precies zelf ter plaatse. Ik weet niet hoe de verhaallijn zal ontwikkelen, want ik ken de schrijver niet.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Ik ben vanavond begonnen met het lezen van dit boek. Een prachtige schrijfstijl. Mooie beeldende zinnen:
    – De majoor keek Sam met grote droevige hondenogen aan toen hij zei dat hij naar huis moest.
    – Het gevoel van onmacht sluimerde nu als een slapende vulkaan in zijn onderbewustzijn.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 62

Ik ben inmiddels op de helft van het boek. Heerlijke actiethriller weer! Ik zat er gelijk in, maar moest even graven wat er in het vorige boek ook al weer gebeurt was. Ik wil alleen maar verder lezen, dat is een goed teken. Benieuwd hoe het af gaat lopen!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 393

Ik ben inmiddels op de helft van het boek. Heerlijke actiethriller weer! Ik zat er gelijk in, maar moest even graven wat er in het vorige boek ook al weer gebeurt was. Ik wil alleen maar verder lezen, dat is een goed teken. Benieuwd hoe het af gaat lopen!

Ik had het vorige boek”Verraad” nog even snel gelezen voor ik in “Opgejaagd wild”begon . Maar ik kan me het wel goed voorstellen Mariska want ik moest ook even goed graven in mijn geheugen naar zijn debuut voor ik aan “Verraad begon”.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 62

Tilak
    Bijdrager
    oktober 8, 2018 om 9:01 am
    Post count: 97
    #15973REACTIE | QUOTE |
    Ik ben reeds over de helft van het boek. Vanaf het begin weet het verhaal mij zeer te boeien.
    De schrijfstijl is net als in Machtsstrijd heel beeldend. Daar hou ik van. Je waant je zelf in het verhaal, voelt je als het ware “Opgejaagd wild” en dit komt de spanning alleen maar ten goede. Tot nu toe verdient het boek zeker de betiteling “Actiethriller”.
    Zoals anderen hierboven ook al schreven staan er een paar zeer mooie zinnen in het boek, top!

Wouter heeft “Opgejaagd wild” net als zijn vorige 2 boeken weer zeer beelden geschreven en het verhaal komt wat mij betreft geloofwaardig over.

Tijdens het lezen viel me op dat er volop actie is en er verschillende soorten spanning voelbaar is.

De rol van Sofie is wel drastisch klein geworden. Meer een bijrol . Dit had voor mij een stuk groter gemogen. Het verhaal draait in feite eigenlijk om Sam. Jammer dat de rol van Sofie niet wat meer uitgediept is.

Ja, vind ik ook jammer, heb het boek nog niet uit, maar ik voel me ook wel verwant met Sofie inderdaad.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Het boek zojuist uitgelezen. Echt genoten van de mooie zinnen en de opgebouwde spanning.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.