Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 085: Opgejaagd wild Opgejaagd wild, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #15829 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

Ik ben nu aan 45% van het boek. Wat een mooie schrijfwijze heeft de schrijver ik kan me zo inleven in het verhaal! Tot nu toe ben ik aangenaam verrast.

Onderstaande dingen vond ik zo mooi beschreven. De schrijver heeft me echt mee in het verhaal en beschrijft dingen echt heel beeldig.

– De planten grepen naar zijn ledematen, leken hem te willen verscheuren met hun klauwen en deden zijn kleding haken en rafelen.

– Vooral de momenten dat ze alleen thuis was zoals nu, leek het of haar hersenen zich extra inspanden om vooral naare herrinneringen uit de archieven van haar breint te trekken.

– Onder druk wordt alles vloeibaar.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 155

Vanaf het begin heeft het verhaal me in zijn greep en wil ik steeds verder lezen. De schrijfstijl van Wouter Helders is beeldend en daardoor lijkt het alsof je zelf ook in de jungle bent. Ik zou hier legio voorbeelden kunnen opschrijven maar ik vergeet ze steeds te noteren.
    Ik heb ongeveer 25% van het verhaal gelezen en ben mega benieuwd hoe het verder gaat. Omdat ik de auteur niet kende, heb ik ook niet echt een verwachting over het verloop van het verhaal. Ik laat me verrassen.

Lizzie
    Bijdrager

Nog een 30 pagina’s en hij is uit 🙁

Nog deze prachtige zinnen tegen gekomen.

– Met haar old schoolmiddelen in de hand, liep ze naar de bank en pakte haar telefoon…

– De lucht trilde door het niet aflatende bombardement van zonnestralen, zodat het kwik zelfs in de schaduw opliep tot voen de veertig graden.

en nu mijn favoriet: De carrosserie ziet er goed uit, vol speelse lijnen en authentieke details, maar van dichtbij zie je dat de lak begint af te bladderen en als je de motorklap opent, ontdek je dat de hele bende verroest en verrot is.

Sowieso ben ik een beeldlezer en zie ik makkelijk de gebeurtenissen voor me, dit boek heeft dankzij de schrijfstijl me nog een levendiger beeld van alles. Ik waan me dikwijls zelf op de plaatsen waar de personages zich vinden en kan me zo in hen inleven. Dit boek is een leuke ontdekking van een schrijver die ik anders niet zo snel zou lezen! Bedankt!

Ik ga na deze leesclub echt nog de andere boeken lezen. De schrijfstijl spreekt me echt aan.

Lizzie
    Bijdrager

In mijn middagpauze het boek uitgelezen. Morgen schrijf ik de recensie echt van genoten!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 344

Bijna op de helft.
    Er mag wat mij betreft wel wat meer spanning in (actie is wat anders dan spanning in mijn optiek).
    Wat is erg goed vind is het verschil in taalgebruik in de verschillende stukken. Bij actie-delen wat harder taalgebruik, bij beschrijving van bijvoorbeeld de omgeving een meer poëtisch taalgebruik.
    Bijna drie jaar in zuidelijk Afrika gewoond en de omschrijvingen zijn heel herkenbaar, haast een “sentimental journey”.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

Ben ook al een eindje op weg in “Opgejaagd wild”. Wat een verrassend boek is dit.
    Zo geheel anders dan ik gewend ben en zéker niet verwacht. Het is net of je zelf
    mee op de tocht bent. Wat ik had verwacht van deze auteur weet ik niet precies omdat
    ik hem niet ken, maar zĂ©ker niet zo’n hĂ©Ă©l apart boek. Geweldig.

De Hebban thriller Debuutprijs in 2016 voor Machtsstrijd zal zéker verdiend zijn
    als ik dit boek bekijk.
    Wat ik leuk vind zijn de Zuid-Afrikaanse uitdrukkingen zoals de barbecue die daar niet
    wordt gebruikt maar dat de braai er aan te pas komt. Skottel-braai, dankie en zo al meer.
    Het boek wemelt van opmerkelijke citaten verder dat maakt het zo héél apart.
    Een geweldige schrijfstijl met dank aan Wouter.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 393

Het verhaal heeft me meteen weer vast,net als in zijn vorige boeken, en weet dat het me niet zal teleurstellen met mijn verwachtingen die ik heb.
    Wat me intrigeerde is dat hoe een situatie drastisch kan veranderen voor iemand als je niet geheel in het gereel blijft lopen . De consequenties die het heeft zorgt dat er direct een spanningsboog wordt gecreëerd.

Het dramatische einde in “verraad” zorgt ervoor dat het leven van Sofie een verandering aan het ondergaan is . Welke dat is zal hoop ik duidelijk worden naarmate het verhaal vordert.

Opgejaagd wild leest als een heerlijk weg en brengt mijn adrenaline een standje hoger.

penningf
    Bijdrager
    Post count: 52

Ben vandaag begonnen aan het boek. Er zijn tot nu toe twee verhaallijnen. Die van Sofie Lafleur kan ik nog niet helemaal plaatsen, maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik het deel dat hiervoor zit niet gelezen heb.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Ik ben reeds over de helft van het boek. Vanaf het begin weet het verhaal mij zeer te boeien.
    De schrijfstijl is net als in Machtsstrijd heel beeldend. Daar hou ik van. Je waant je zelf in het verhaal, voelt je als het ware “Opgejaagd wild” en dit komt de spanning alleen maar ten goede. Tot nu toe verdient het boek zeker de betiteling “Actiethriller”.
    Zoals anderen hierboven ook al schreven staan er een paar zeer mooie zinnen in het boek, top!

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 28

Na 1 dag lezen al op pagina 155. Vandaag gelukkig een vrije dag, dat betekent snel verder lezen. Dat zegt denk ik al genoeg. Het is een ander soort boek dan wat ik normaal lees, maar het heeft me zeer aangenaam verrast

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 61

Ben over de 100 blz. heen en wat leest ook dit boek van Wouter weer lekker weg. Opmerkelijke citaten ben ik nog niet echt tegengekomen. Wel dat er heel beeldend wordt geschreven/beschreven. Net alsof je er zelf (bij) bent. Na de tekst op de achterkant gelezen te hebben ontwikkelt de verhaallijn zich, tot nu toe, aardig zoals verwacht. Met een (bij)rol voor Sofie en een hoofdrol voor commando Sam de Wildt. Benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Ik wil natuurlijk geen spoiler plaatsen, maar nu ik de personage Sam wat beter leer kennen in het boek, bemerk ik toch wel dat hij ook soms wat minder sympathiek overkomt. Herkennen jullie hier iets in? Dit gevoel heb ik bijvoorbeeld niet bij Sofie.

coenraad
    Bijdrager

Ik wil natuurlijk geen spoiler plaatsen, maar nu ik de personage Sam wat beter leer kennen in het boek, bemerk ik toch wel dat hij ook soms wat minder sympathiek overkomt. Herkennen jullie hier iets in? Dit gevoel heb ik bijvoorbeeld niet bij Sofie.

Ja Sam heeft duidelijk ook een minder mooie kant

coenraad
    Bijdrager

Wouter heeft “Opgejaagd wild” net als zijn vorige 2 boeken weer zeer beelden geschreven en het verhaal komt wat mij betreft geloofwaardig over.

Tijdens het lezen viel me op dat er volop actie is en er verschillende soorten spanning voelbaar is.

De rol van Sofie is wel drastisch klein geworden. Meer een bijrol . Dit had voor mij een stuk groter gemogen. Het verhaal draait in feite eigenlijk om Sam. Jammer dat de rol van Sofie niet wat meer uitgediept is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.