Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 085: Opgejaagd wild Opgejaagd wild, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 163

Na het lezen #2

De plot

Wat vind je van het plot? Spannend verhaal. Al dacht ik dat Sam ook een held zou blijken, maar hij maakt andere keuzes dan ik had gedacht.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het verhaal bouwt zich langzamerhand op vanuit de kant van Sam en van Sofie. Uiteindelijk ontmoeten ze elkaar en gaan daarna weer ieder hun eigen weg.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, de berusting van Sam zag ik niet aankomen, had verwacht dat Sofie de achtergrond van zijn ontslag zou onthullen waardoor Sam weer positief verder gaat met zijn leven.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Zeker had het verhaal voortdurend mijn aandacht! Je wilt weten hoe het afloopt!
    Vind je de schrijfstijl van Wouter Helders prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is prettig, niet moeilijk, heel goed te volgen, je hoeft niet steeds extra goed op te letten om het verhaal te kunnen volgen en je hoeft niet teruglezen hoe iets ook al weer zat.
    Vind je Opgejaagd wild een typisch Nederlandse thrillers? Kun je je antwoord ook toelichten? Door de beschrijving van de kaaskop en verwijzing naar Max Verstappen maakt het voor mij duidelijk geen vertaling van buitenlands werk, maar het had ook Vlaams kunnen zijn. Het brengt het verhaal voor mij wel dichterbij, het zijn wel duidelijk Nederlandse en Vlaamse hoofdrolspelers, dat vindt ik wel heel leuk.
    Stel….Wouter Helders vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Geloofwaardige actiethriller

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Voor mij wel uniek, het verhaal zou ook gebaseerd kunnen zijn op echte gebeurtenissen, want volgens mij gebeuren dit soort intriges echt.
    Opgejaagd wildis de derde thriller van Wouter Helders. Ga je na het lezen van Opgejaagd wild, de eerdere en volgende boeken van hem ook lezen? Zijn debuut heb ik ook gelezen en nu ga ik op zoek naar Verraad en ook volgende boeken van Wouter Helders zou ik zeker graag willen lezen!
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wouter Helders mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Wouter, ga lekker door zo! Ik kan echt lezen dat je vanuit je ervaringen in het buitenland schrijft!

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.