Home Forums Leesclub 85: Opgejaagd wild Opgejaagd wild, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052
    #15837 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Wouter Helders prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je Opgejaagd wild  een typisch Nederlandse thrillers? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Wouter Helders  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Opgejaagd wildis de derde thriller van Wouter Helders. Ga je na het lezen van Opgejaagd wild, de eerdere en volgende boeken van hem ook lezen?

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan  Wouter Helders  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 164

De plot

Wat vind je van het plot?
    Duidelijk plot, was wel een beetje te verwachten.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De plot zit goed in elkaar en het hele boek werkt hiernaartoe. Al had er wat mij betreft nog een stukje achteraan mogen komen over hoe het Sam verder verging.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ja, ik had dit wel verwacht.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het boek is vlot en boeiend geschreven en leest als een trein. Ondanks dat het niet het genre is dat ik normaal gesproken lees, kon ik het boek wel waarderen.

Vind je de schrijfstijl van Wouter Helders prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prima schrijfstijl, goede afwisseling tussen delen met veel actie en wat rustiger stukken. Heel begrijpelijk, herkenbaar (jaren in zuidelijk Afrika gewoond) en beeldende beschrijvingen.

Vind je Opgejaagd wild een typisch Nederlandse thrillers? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, niet typisch Nederlands, had ook van een Vlaamse schrijver kunnen zijn of een vertaling.

Stel….Wouter Helders vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig en veel actie.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Weet ik niet, omdat ik heel zelden dit genre lees.

Opgejaagd wildis de derde thriller van Wouter Helders. Ga je na het lezen van Opgejaagd wild, de eerdere en volgende boeken van hem ook lezen?
    Misschien wel, hangt van veel factoren af.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wouter Helders mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Doorgaan met deze beeldende manier van schrijven.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 76

De plot

Het plot vind ik heel realistisch gebracht. Het steekt goed in elkaar.

Het plot zit goed in elkaar en de opbouw is subliem. De twee verhaallijnen die van Sam en die van Sofie vullen elkaar perfect aan. Het is ook leuk dat er vanuit het perspectief van de verschillende personage geschreven is. Zorgt ervoor dat je al lezer zo een volledig beeld krijgt van wat er in ieder personage omgaat.

Ergens had ik wel zien aankomen dat het voor Sam geen mooi einde ging zijn. Maar het was goed uitgewerkt.

Algemeen

Ik was van de eerste zin tot de laatste zin geboeid. Mijn aandacht is geen moment afgenomen.

Vind je de schrijfstijl van Wouter Helders prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Ik vind de schrijfstijl van Wouter heel beeldig waardoor ik me heel veel dingen me levendig kon Voorstellen.
    Door dat ik onmiddellijk in het verhaal dat, heb ik me laten meeslepen het koste me geen extra concentratie.

Vind je Opgejaagd wild een typisch Nederlandse thrillers? Kun je je antwoord ook toelichten?

Typisch? Nee, ik vind het vooral een eigen manier van schrijven.
    Je kan het met niets vergelijken. Wat goed is! Ik lees graag schrijvers om met een eigen unieke stijl.

Stel….Wouter Helders vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek

Ik vond dit verhaal (het is de eerste die ik las van Wouter) heel realistisch geschreven.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Opgejaagd wildis de derde thriller van Wouter Helders. Ga je na het lezen van Opgejaagd wild, de eerdere en volgende boeken van hem ook lezen?

Het was de eerste keer dat ik een actie-thriller las, maar zoals hierboven al vermeld heeft Wouter een heel beeldige stijl, hij gebruikt ook prachtige zinnen gans het boek door. Kom je niet veel tegen. Hij heeft voor mij een unieke schrijfstijl.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wouter Helders mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Blijf op deze manier schrijven! Je hebt er een trouwe lezers bij. Ik ben heel blij dat ik mocht deelnemen aan deze leesclub. Heb je vorige boeken ook gekocht en weet dat als ze op dezelfde manier geschreven zijn er evenveel van ga genieten.

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 48

Wat vind je van het plot? Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Prima opgebouwd, met de nodige actie en spanning. Goede afwisseling van locaties en personages. Uiteindelijk de verschillende verhaallijnen die mooi samenkomen.
    Min of meer wel, namelijk dat het iets met het stropen te maken zou hebben maar hoe de uitwerking precies zou zijn, dat niet.

Jazeker, ook door de afwisseling van locaties/personages en de beeldende beschrijvingen hiervan.
    Vind je de schrijfstijl van Wouter Helders prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettige, begrijpelijke leesstijl.
    Nee niet echt. Er komt wel een Nederlander in voor maar verder speelt het verhaal zich voornamelijk af in Zuid-Afrika en het thema stroperij is ook niet typisch Nederlands. Het is meer een internationale thriller.
    Stel….Wouter Helders  vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Realistisch en avontuurlijk.

Het is een actie-thriller zoals er wel meer zijn maar het thema stroperij maakt dit boek min of meer uniek. In de zin van dat daar niet zo vaak over geschreven wordt.
    Opgejaagd wild is de derde thriller van Wouter Helders. Ga je na het lezen van Opgejaagd wild, de eerdere en volgende boeken van hem ook lezen?
    De eerste twee boeken heb ik reeds gelezen en de volgende boeken ga ik ook zeker lezen.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan  Wouter Helders  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Denk dat ik als gedreven lezer maar één goede raad heb: Gewoon zo lekker door blijven schrijven!??

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 145

Na het lezen #2

De plot

Zit erg goed in elkaar. Goed opgebouwde spanning naar het einde toe.
    Van twee kanten beschreven en dus een mooie afwisseling.

Verwacht dat wel, maar wél pas op het laatst. Er gebeurde zóveel naar het einde toe, dat we
    aan konden voelen dat het met Sam de verkeerde kant uit ging.

Algemeen

Zéker vond ik het een héél boeiend verhaal en had mijn aandacht 100%.
    Ik vond het moeilijk weg te leggen.

Het boek is heel begrijpelijk geschreven en zat zó in elkaar dat je meegenomen werd op de tocht. Je kon er je goed in inleven.
    Prachtig geschreven en de opbouw van spanning naar het einde toe was te voelen.

Het was dan wél een Nederlander, maar het verhaal speelt hier niet af dus géén Nederlandse thriller.
    Wel een Nederlandse denkwijze vind ik.

Vele noemers hoor, zoals hard, aangrijpend en geloofwaardig, maar ook erg realistisch.

Dit boek

Over de stroperij had ik nog niet eerder wat gelezen. Uiteraard maakt het dus een uniek boek. Nee het is géén
    boek van dertien in een dozijn.

Zéker weten. De spanning druipt er af en daar houd ik wel van.
    Ik had nog niets eerder van Wouter gelezen, maar hij is bij mij al geplaatst bij de schrijvers waar ik “alles”
    van wil lezen.

Ik denk dat Wouter niet zit te wachten op mijn advies want hij is zó goed dat ik als gedreven lezen wél wil zeggen, snel aan je volgende boek beginnen, want we zitten er op te wachten.

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 14

Plot:
    Het plot zit goed in elkaar hoewel het te verwachten was.

De structuur van het plot:
    Het zat goed in elkaar. Op een hele goede manier vol spanning werd naar het einde toe gewerkt.

Had je het einde verwacht:
    Ja, maar stilletjes hoopte ik toch dat nog alles goed zou komen voor Sam.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je aandacht:
    Ik vond het bord heel boeiend, op een prettige manier geschreven. Het las heel gemakkelijk en wist mijn aandacht vast te houden.

Schrijfstijl:
    Ik vind de schrijfstijl erg prettig. De schrijver vertelt op een dusdanige manier dat je de beelden als het ware voor je ziet.

Is het een typische nederlandse thriller:
    Ik vind dat altijd een moeilijke vraag. Wat is de omschrijving van een typisch Nederlandse thriller?

Het boek typeren:
    Spannend, actie doorspekt met natuur en beesten

Vind je het boek uniek:
    Voor mij wel, het is de eerste keer dat ik zo,n soort boek heb gelezen. Voor mij een unieke ervaring.

Ik ga zeer zeker nog meer boeken van deze auteur lezen.

Mijn raad:
    Zeer zeker op deze manier blijven schrijven

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 97

De plot
    1. Het plot vond ik erg goed de verhaallijnen kwamen mooi bij elkaar.
    2. Het plot had een mooie opbouw de schrijver heeft eigenlijk twee personages naast elkaar weergeven welke uiteindelijk samen komen. Dit zorgde ervoor dat het een spannend én afwisselend verhaal geworden is.
    3. Het einde van het verhaal zag ik al wel aankomen, dit deed echter niet af aan het verhaal. Het kon gewoon niet helemaal goed aflopen voor Sam, dat gevoel had ik al gedurende het gehele verhaal.

Algemeen
    4. Zeker boeide het verhaal mij voor de volle 100%, dit heeft mede te maken met de zeer beeldende schrijfwijze van Wouter Helders, je waant jezelf in de setting van het verhaal.
    5. De schrijfstijl is zeker prettig en geheel niet moeilijk. Er waren geen momenten dat ik zaken moest googlen.
    6. Opgejaagd wild vind ik geen typisch Nederlandse thrillers. Daarvoor speelt er te weinig in Nederland zelf af.
    7. Nou de typering van het boek is voor mij makkelijk, die is namelijk hetzelfde als op de kaft stond; actie thriller. Het boek voldeed hier helemaal aan. Een thriller barstensvol actie.

Dit boek
    8. Ik lees vaker van dit soort boeken die wel eens als “echte mannen boeken” getypeerd worden, dus het was voor mij niet uniek maar zeker heel fijn om te lezen.
    9. Graag! Kom maar op met boek nummer 4 ik ben er helemaal klaar voor! Vooral omdat ik al las dat de Lafleur reeks gecontinueerd wordt.
    10. Mijn advies aan Wouter Helders; hou die beeldende schrijfwijze vast, dit is echt een prachtige manier van schrijven!

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 102

Een beetje late reactie omdat ik vandaag weer thuis ben na een heerlijke vakantieweek:

De plot

Het plot zit goed in elkaar. De verhaallijnen komen netjes bijeen. Een beetje voorspelbaar maar erg boeiend.

De verhaallijnen worden goed afgerond. Doordat het verhaal vanaf twee kanten wordt verteld, blijft het spannend om te lezen.

Het einde zag ik wel een beetje aankomen maar dit deed niets af aan het leesplezier.

Algemeen

Voor mij was dit een nieuw genre en is goed bevallen. Dit komt ook door de filmische schrijfstijl van Wouter. Je staat als het ware naast de hoofdpersoon op de filmset en maakt alles van dichtbij mee.

Zijn schrijfstijl is (zoals ik al eerder aangaf) heel beeldend en het verhaal is uitermate geschikt om te worden verfilmd. Het boek was zo uit.

Ik vind het niet een typische Nederlandse thriller. Zeker niet om het thema dat in dit verhaal de hoofdrol speelt. De setting is ook niet Nederlands.

Een spannende realistische actiethriller.

Dit boek

Het boek is speciaal door het thema. Daar wordt niet vaak een thriller over geschreven, meestal een documentaire van gemaakt.

Hij heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar zijn andere boeken.

Nee, ik heb geen advies aan hem. Wouter Helders doet het prima, goed onderwerp en beeldende schrijfstijl. Top!

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 61

De plot
    – Het plot was een aantal keer zeer verrassend. Had niet verwacht dat ze Sam zo snel zouden onderscheppen op de snelweg en dat Evi plotseling zou worden neergeknald.

– ik vond dat de opbouw/structuur van plot goed in elkaar stak. Het verteld het verhaal zeer volledig en gedetailleerd, zelf de minder belangrijke karakters leer je op een vlotte manier kennen.

Nee, ik had zelf een iets vriendelijker einde bedacht. Maar ik ben wel zeer content met het einde. Laat Sam maar een paar jaartjes brommen.

Algemeen

– Ja, het verhaal was zeer boeiend. Persoonlijk hou ik wel actie en een anti-held/overlever.

– Schrijfstijl is makkelijk leesbaar. Muziek op de achtergrond.

Stel….Wouter Helders vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc.
    – ik vind het een thriller met internationale allure (dus niet typisch Nederlands).
    – Bikkelhard, pakkend en smerig.

– Voor mij was het een tijdje geleden dat ik een actiethriller had gelezen. Normaal ik lees ik ze van Amerikaanse schrijver. Nu met het Nederlandse tintje ook erg lekker.

– Ja. ze komen op mijn verlanglijsten voor de Sint.

– Blijf ons vermaken met je spannende, confronterende en keiharde verhalen.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 77

De plot
    De plot is mooi opgebouwd door de 2 verschillende verhaallijnen. Sommige stukjes van de ontknoping zie je aankomen (De betrokkenheid bij het stropen, Sam erg ‘opvliegend’), maar andere delen zijn erg verrassend ( Evi wordt vermoord, Sam wordt vrij makkelijk opgepakt).Ergens is einde ook wel heel abrupt.
    Algemeen:
    Het is weer een boeiend verhaal, met de nodige actie dat ik met veel aandacht heb gelezen. De schijfstijl is prettig, vlot leesbaar, uitnodigend en beschrijvend. Je wordt het verhaal ingetrokken als toeschouwer.
    Is dit een typisch Nederlandse thriller? Het is een internationale thriller met toevallig een Nederlandse en Belgische hoofdpersoon. Het verhaal, de setting is zeker niet typische Nederlands. Het is wel: Hard, het zou zo maar kunnen gebeuren de echte wereld (dus geloofwaardig). Maar ook aangrijpend, door het thema misschien..
    Dit boek
    Het boek is uniek door het thema; stroperij en de daarmee gepaard gaande corruptie. Het is een mooi vervolg op de eerdere boeken. Ik ga het volgende deel zeker weer lezen.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 35

De plot

1.Wat vind je van het plot?
    Ik vind het een duidelijk en realistisch plot, met de nodige actie en spanning.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Doorheen het boek zit een mooie structuur/opbouw. De 2 verhaallijnen zijn heel goed gedaan.

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had dit einde niet verwacht. Wel naarmate het boek vorderde.

Algemeen

4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het is vlot en boeiend geschreven. Mijn aandacht had het boek zeker.

5.Vind je de schrijfstijl van Wouter Helders prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het een goede schrijfstijl.

6.Vind je Opgejaagd wild een typisch Nederlandse thrillers? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik blijf dit een moeilijke vraag vinden. Is dit typisch Nederlands?

7.Stel….Wouter Helders vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig.

Dit boek

8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het is een boek die ik normaal niet zou lezen, dus ik weet niet of het uniek is.

9.Opgejaagd wildis de derde thriller van Wouter Helders. Ga je na het lezen van Opgejaagd wild, de eerdere en volgende boeken van hem ook lezen?
    Misschien wel, maar ik heb ondertussen ook andere boeken die ik wil lezen.

Doe zo voort!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 255

De plot

Het plot wordt stevig opgebouwd met op het juiste moment een kleine wending waardoor het plot stevig in zijn schoenen blijft staan. Het verloop van het plot en de ontknoping ligt wel in de lijn van verwachtingen maar absoluut niet saai.

Algemeen

Het verhaal heeft vanaf het begin mijn aandacht en wist het ook de gehele tijd vast te houden. De verschillende scenes volgde elkaar goed op zonder dat de verveling toe sloeg.
    De schrijfstijl is vlot ,begrijpend en beeldend waardoor het een stevig in elkaar zittend verhaal is geworden die ik met plezier en volle aandacht heb zitten/liggen lezen.

Typisch Nederlands is het niet direct dit komt door dat het verhaal voornamelijk buiten Nederland zich afspeelt waardoor het zeker internationale allure heeft gekregen.

Dit boek

Het is een actiethriller en het heeft een duidelijk verloop van hoe een actiethriller in elkaar moet zitten dus in dat opzicht is het niet uniek echter wat dit verhaal wel eigen heeft is het thema en hoe dit thema uitgewerkt wordt waardoor het wel wat unieks in zich heeft.

De vorige twee boeken van Wouter Helder heb ik ook gelezen en zijn volgende wanneer dat verschijnt zal ik ook zeer zeker gaan lezen.

Wat ik hoop is dat Wouter de rol van Sophie weer wat prominenter laat worden waardoor je nieuwsgierigheid van de serie rond haar interessant blijft.

penningf
    Bijdrager
    Post count: 34

De plot:

1. Ik vind de plot van het verhaal vanaf het moment dat Sam zich aansluit bij de SAWCON redelijk voorspelbaar. De rol van Sofie is wat langer onduidelijk in het verhaal, maar is uiteindelijk helder. Ik vind het geen super knap in elkaar gedraaid plot.

2. Ik vind de plot redelijk voorspelbaar. Het is niet zo dat ik enorm verrast was aan het einde van het boek. eerder teleurgesteld. Het verhaal zelf zit wel logisch in elkaar.

3. Voor mij was het einde erg voorspelbaar. Misschien is dat ook wel een reden waarom ik het boek tegen vond vallen.

Algemeen:

4. Het verhaal zelf was op zich wel boeiend, maar de hoofdpersonen waren dat minder. Het verhaal leest makkelijk weg door de vaak korte hoofdstukken en uiteindelijk wil je toch weten of het afloopt zoals je verwacht.

5. De schrijfstijl van Wouter Helders is zeker begrijpelijk en leest makkelijk weg. Wat minder begrijpelijk is, is dat hij zijn hoofdpersonen zo negatief neer zet (Sam) of niet genoeg uitwerkt (Sofie). Had hij dit anders gedaan dan had ik waarschijnlijk meer gevoel gehad bij de hoofdpersonen en het boek waarschijnlijk beter beoordeeld.

6. Ik vind Opgejaagd wild niet een typisch Nederlandse thriller. Er zaten voor mij geen typisch Nederlandse kenmerken in.

7. Ik ging er eigenlijk van uit Dat Wouter Helders een man is, mede gezien de foto op de achterkant van het boek.
    Als ik dit boek onder een noemer moet plaatsen dan zou dat zijn “een realistisch verhaal zonder aansprekende hoofdpersonen”.

Dit boek:

8. Dit is toch een redelijk unieke actiethriller, omdat ik nog niet vaak een actiethriller gelezen heb waarin de hoofdpersoon zo onsympathiek is.

9. Na het lezen van deze thriller hou ik het v.w.b. de andere thrillers van Wouter Helders voor gezien. Voor mij dus liever een thriller van een auteur die de hoofdpersonen beter uitwerkt en enige sympathie mee geeft.

Mijn goede raad aan Wouter Helders is waarschijnlijk al wel duidelijk geworden in mijn antwoorden op de vragen. “Zorg voor meer aansprekende hoofdpersonen”.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 178

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Ik ben van mening dat het een goed opgebouwd plot is met een duidelijke structuur.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De verhaallijnen zijn goed op elkaar afgestemd.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had een andere afloop van het verhaal verwacht.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal vond ik indrukwekkend en interessant. Van begin tot en met het einde had het verhaal mijn volledige aandacht.

5.Vind je de schrijfstijl van Wouter Helders prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind zijn schrijfstijl prettig, boeiend, goed leesbaar in begrijpelijk taal.
    6.Vind je Opgejaagd wild een typisch Nederlandse thrillers? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Zeker geen Nederlandse thriller, echt een buitenlandse thriller. Er gebeuren dingen die je hier in Nederland niet zou verwachten.
    7.Stel….Wouter Helders vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Hard, grof, drang naar geld maakt van mensen beesten.

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind dit toch wel een speciaal boek waarin corruptie, geld, macht en aanzien in rangorde een grote rol spelen.
    9.Opgejaagd wild is de derde thriller van Wouter Helders. Ga je na het lezen van Opgejaagd wild, de eerdere en volgende boeken van hem ook lezen?
    Ik ga nog zeker meer van Wouter Helders lezen. Hij heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar zijn andere boeken.

Nog veel boeken schrijven zodat we nog lang van je schrijfstijl kunnen genieten.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 55

De plot

Het plot is goed opgebouwd. Het verhaal leidt je er heen en eerdere ontwikkelingen komen tot een einde. Of ik dit einde had zien aankomen? Gehoopt, maar toch kan het altijd alle kanten op. Ik ben er wel tevreden over hoe het afliep.

Algemeen

Ik zat vanaf het begin in het verhaal, hoewel ik eerst wel weer even moest nadenken wat er in het vorige boek was gebeurd. De schrijfstijl is prettig, korte hoofdstukken zorgen er voor dat je denkt: ah nog een lezen. Het verhaal had in de eerste helft van het boek zeker mijn volle aandacht, daarna verslapte die aandacht wat, deels door tijdgebrek, maar ook doordat ik Sam minder sympathiek vond en me daardoor minder met hem verwant voelde.
    Of het een typisch Nederlandse thriller is? Dat vind ik altijd een lastige vraag, want wanneer is een thriller dat? Het speelt deels in Nederland, dat is dan alles. Het boek zou ik typeren als een actiethriller, hard maar ook met geloofwaardige karakters.

Dit boek

Dit boek is uniek in de zin dat er een hoofdpersonage in zit welke totaal onsympathiek is, dat lees je niet heel vaak. De vorige boeken van Wouter Helders heb ik gelezen en die vond ik mooi, deze is ook weer goed, dus ja, ik houd hem in de gaten!
    Een raad aan Wouter? Ja, wie ben ik om hem raad te geven? Ik ben geen auteur. Ik zou het alleen leuk vinden om Sophie weer meer in de hoofdrol te zien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.