Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 085: Opgejaagd wild Opgejaagd wild, Na het lezen #1

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 58

De karakters:

1. De hoofdpersonen in het boek zijn Sam de Wild en Sofie Lafleur.
    Sam ontwikkelt zich niet echt door het verhaal heen. Vanaf het begin komt hij onsympathiek en egoïstisch over en dat verandert niet tijdens het verhaal. Even had ik het idee dat hij voor Jan op zou komen, maar na diens dood blijft Sam daar uiteindelijk toch redelijk onverschillig onder en dendert hij gewoon door in het verhaal. De uiteindelijke onverschilligheid die hij toont nadat hij in de gevangenis zit is kenmerkend. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat een auteur de belangrijkste hoofdpersoon in zijn verhaal op deze manier neer gezet heeft. Ik voel in ieder geval zelf geen enkele binding met deze hoofdpersoon en heb ook niet meteen de drang om een eventueel vervolg van dit boek te gaan lezen.
    Sofie komt in het begin over als iemand met veel gezondheidsklachten en gaat zich gedurende het verhaal wel iets beter voelen. Ik vind haar rol in het verhaal echter maar klein en niet heel veel toevoegend.

2. Ik heb eigenlijk met geen van de hoofdpersonen een klik. Sam spreekt mij gezien zijn zelfzuchtige karakter sowieso niet aan en Sofie komt voor mij niet volledig tot bloei.

3. Indien Sam sympathieker neer gezet was dan was de band die je kunt krijgen met een hoofdpersoon vlugger gelegd. Nu was dat totaal niet zo.

De auteur:

1. V.w.b. de schrijfstijl was het boek goed te lezen en bleef het verhaal ook boeien. De veelal korte hoofdstukken lezen makkelijk weg. Wel vond ik in het begin van het verhaal de rol van Sofie wat onduidelijk, maar dat komt misschien omdat ik de eerdere delen niet gelezen heb.

2. Ik lees regelmatig actiethrillers, maar de enige auteur waarvan ik kan bedenken dat diens schrijfstijl in de buurt komt van Wouter Helders is Frank van Zwol. Maar eigenlijk is elke vergelijking met een andere auteur naar mijn idee een beetje onzinnig omdat ze allemaal wel iets specifieks hebben dat weer verschillen oplevert.

kessel45
    Bijdrager
    Aantal berichten: 251

Leuk te lezen dat het boek en de schrijfstijl jullie bevallen is :). Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen of jullie dit vooral willen doorvertellen aan andere lezers ;)?
    En….recensies op bol.com en hebban.nl zijn zeer welkom!

Zodra ik kan ga ik dit doen Wouter.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Aantal berichten: 267

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Sofie maakt een geweldige ontwikkeling door. Ze is aanvankelijk een letterlijk en figuurlijk aangeslagen persoonlijkheid. Van een ziekelijke, onzekere persoonlijkheid verandert ze in een zelfbewuste, initiatiefrijke en carrieremakende vrouw.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Sofie is mijn favoriete personage. Ze is uit een diepe put omhoog geklommen en heeft zich ontwikkeld tot een krachtige, stoere vrouw.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik vind dat de schrijver de personages knap neergezet heeft. Mijn complimenten.

De auteur
    1.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is vlot, leest gemakkelijk. De thriller zit vol actie. Is goed op elkaar afgestemd.
    2.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Wouter Helders vergelijkbaar?
    Ik vind dat Wouter Helders een eigen, unieke schrijfstijl heeft, welke ik echt bewonder.

mariskavv
    Bijdrager
    Aantal berichten: 62

De karakters

Ja, de karakters evolueren zeker, je leert ze beter kennen gedurende het verhaal en van sommigen veranderd je kijk op hen, zoals bij Sam, die uiteindelijk absoluut niet sympathiek blijkt. Sophie leer je ook weer beter kennen, al had haar rol in het verhaal van mij groter mogen zijn. Sophie is dan ook mijn favoriete personage. Ik hoop dat in een volgend boek Sophie weer meer de hoofdrol krijgt. Met Sam heb ik niet zo veel, omdat hij niet sympathiek is, ondanks dat dit misschien de bedoeling is, werd mijn leesplezier over de helft daardoor wat minder.

De auteur

De schrijfstijl past zeker goed bij dit verhaal, het leest soepel weg en dat is ook wat ik verwacht van een actiethriller. Met welke schrijfstijl ik het vergelijkbaar vind? Geen idee, ik zou het zo even niet weten.

MissyP
    Bijdrager
    Aantal berichten: 170

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, Sam verandert behoorlijk gedurende het verhaal. Eerst toegewijd militair, maar wanneer hij door duistere omstandigheden wordt ontslagen richt hij zich helemaal op het verbouwen van zijn huis. Wanneer hij wordt gevraagd als beveiliger in een Nationaal park voor bedreigde diersoorten voelt hij zich daar echt bij betrokken, maar helaas zijn er weer duistere zaken die uiteindelijk Sam laten doorslaan. En wanneer hij dan veroordeeld wordt, lijkt hij zich daar helemaal bij neer te leggen, terwijl je veel meer strijdvaardigheid zou verwachten?
    Sofie is nog herstellende en eerst nog niet er aan toe om weer te gaan werken, maar wanneer ze lucht krijgt van het vreemde ontslag van Sam gaat ze er toch helemaal voor en blijkt toch ook weer sterker te zijn dan gedacht.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? In het begin voelde ik wel mee met Sam, maar wanneer hij doordraait is dat wel weg, had meer gedacht dat Sam en Sofie samen de helden van het verhaal zouden zijn…
    Sofie is wel heel sympathiek, een gedreven journalist en lieve moeder.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou niets veranderen, maar zoals aangegeven had ik wel verwacht/gehoopt dat Sam ook een held zou zijn…

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Jazeker, het verhaal is steeds lekker spannend. Je leeft helemaal met de hoofdpersonen mee en kan je goed in de omgeving inleven.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Wouter Helders vergelijkbaar? Geen idee zo, ik vind Wouter Helders gewoon lekker schrijven!

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.