Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 085: Opgejaagd wild Opgejaagd wild, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2009
    #15835 |

Vragen ThrillZone leesclub Opgejaagd wild

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? 

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van  Wouter Helders vergelijkbaar?
    Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 357

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Ja de karakters evolueren, zeker Sofie die door de aanslag op haar leven eerst onzeker is en niet meer wil/kan werken door de migraineaanvallen en hier echt een schrik van krijgt om nog achter een laptop te zitten. Het werd ook tof beschreven hoe ze old school aan het werk ging.
    Sam evolueert ook maar op een andere manier. Hij was eerst de toegewijde militair naar iemand die enkel nog aan “zichzelf” dacht en voor zichzelf opkwam en hier ook mensen voor gebruikte. Hij kon zich ook met zijn daden verzoenen en neerleggen.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Ook al had Sofie geen zo’n grote rol in het boek. Zij was toch me favoriete personage. Door haar doorzettingsvermogen en nieuwgierigheid. Zijn karkatertrekken die zeker herkenbaar zijn.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Nee, ik vond ieder personage op zijn manier uniek en goed uitgewerkt.

De auteur
    1.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Het was mijn eerste kennismaking met het gerne dus of de stijl geheel bij de stijl past daar kan ik niet over oordelen. Maar ik vind het wel een hele mooie, beeldige schrijfstijl. Heb ondertussen ook de andere boeken van Wouter aangekocht en ik hoop dat ze op dezelfde manier geschreven zijn.

2.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Wouter Helders vergelijkbaar?

Ik vind dat Wouter een eigen beeldige schrijfstijl heeft en dat is goed! Het maakt hem uniek, waardoor hij zeker een veel lezers aangenaam zal verrassen.

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 28

Evolueren de karakters? Een beetje, Sam begint als slachtoffer en verandert gedurende het verhaal in dader. Sofie heeft maar een klein rolletje in het verhaal maar doet er wel alles aan om haar gezondheid te verbeteren.

Favoriet personage: ondanks dat het vooral om Sam draait, is voor mij Sofie toch favoriet. Niet alleen een dappere vrouw maar ook een moeder en vriendin.

Sofie had voor mij wel wat meer in beeld mogen komen.

Ik ken de auteur niet dus weet niet of dit zijn normale schrijfstijl is. Om daar achter te komen ga ik zeker meer boeken van hem lezen. De manier waarop opgejaagd wild geschreven is, spreekt me zeker aan.

Iedere schrijver heeft zijn eigen stijl en dat maakt dat ieder boek uniek is. Voor mij is het moeilijk on een schrijver te vergelijken met een andere schrijver.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 155

Dit is het eerste boek dat ik lees waarin Sofie een rol speelt, dus of ze zich ontwikkelt t.o.v. de vorige boeken kan ik niet zeggen. Wel zie ik in dit deel dat ze meer en meer naar de buitenwereld treed en sterker wordt.
    Zij is dan ook mijn favoriete personage. Ze is een sterke vrouw die door blijft gaan en zich niet wil laten leiden door haar migraine. Ook lijkt ze me een goede moeder.
    Of ik aan een personage iets zou willen veranderen? Nee niet echt. Misschien (zoals hierboven al is vermeld) een grotere rol voor Sofie in het geheel.
    Wouter Helders heeft een mooie beeldende schrijfstijl waarbij je het gevoel krijgt dat je er met je neus bovenop staat. De geluiden, de geuren etc. van bijvoorbeeld de jungle zijn treffend.
    Ik zou niet weten met welke auteur hij te vergelijken is.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 351

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, Sophie komt in het begin onzeker over, mede door haar slechte gezondheid. Later gaat dat veel beter en lijkt ze de problemen wat te overwinnen. Dat maakt haar sterker.
    Sam evolueert ook, maar niet helemaal in positieve zin. In het begin kwam hij sympathiek op mij over, later werd hij gewelddadig. En helemaal aan het eind is er een soort berusting.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ja, eigenlijk twee: Sophie en Evi. Sophie zet door, ondanks alle problemen die zij heeft en het lukt haar om haar leven weer op de rails te zetten, neemt gas terug in haar werk. Maar is is ook moedig als het erop aankomt.
    Evi, omdat zij haar contacten weet in te zetten en zich volledig inzet. En dat met de dood moet bekopen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, de verschillende karakters zijn goed neergezet.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is goed, al had er op sommige stukken wat meer spanningsopbouw mogen zijn. Maar dat past misschien bij een actiethriller. De beschrijvingen van de omgeving is erg goed, je ziet het voor je.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Wouter Helders vergelijkbaar?
    Geen idee, ik lees normaal gesproken geen actiethrillers.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

De karakters
    1. Sofie is voor mij de persoon die in dit boek het meest evolueert. Zij is door haar migraine aanvallen wat onzeker geworden. Dit heeft tot gevolg dat zij zich uit het normale leven onttrekt. Echter wanneer zij de kans krijgt om toch weer aan het werk te gaan groeit zij langzaam weer naar de vrouw welke zij voor haar ongeluk was.
    2. Mijn favoriete personage is Sofie, een vrouw welke in tegenstelling tot Sam wel een geweten heeft en compassie kan tonen. Ondanks haar -nu- kleinere rol in dit boek heeft zij de meest positieve indruk op mij gemaakt.
    3. Nee ik zou niets willen veranderen aan de personages. Dat Sam zijn manier van doen en denken mij persoonlijk wat tegen staat, past juist wel weer in het verhaal.

De auteur
    1. Jazeker de schrijfstijl is zeer passend voor het soort verhaal. Vlot geschreven met veel kennis van de militaire wereld. Dit zorgt voor een zeer boeiend geheel.
    2. Wouter Helders schrijft zeer beeldend en je merkt dat hij veel kennis heeft van het onderwerp in het boek. Dit kwam ik ook tegen in de boeken van Bear Grylls.

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 61

De karakters
    Jazeker, met name Sofie en Sam. Sofie is na de aanslag op haar leven nog een schim van zichzelf. Ze heeft vaak nachtmerries en last van hoofdpijn. Door een aantal belangrijke beslissingen te nemen veranderd haar leven in positieve zin.
    Sam is een stoere commando maar werkt zichzelf nogal in de problemen. Dan leer je een andere gewelddadige kant van Sam kennen met de uiteindelijke berusting in zijn situatie zoals deze is.
    Ja, Sofie. Door haar wilskracht om de situatie te veranderen waarin ze zit. Door hulp te zoeken, te verhuizen en weer aan het werk te gaan. En uiteindelijk zelfs naar Johannesburg vliegt voor een verhaal over Sam de Wild.
    Nee, ik vind de personages prima uitgewerkt zoals het nu gedaan is.

De auteur
    Ja, het is prettige, vlotte en beeldende schrijfstijl. Dit past bij een actiethriller. Daarbij waan je je af en toe ook zelf op de plekken die beschreven worden.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Wouter Helders vergelijkbaar?
    Heb onlangs de boeken van Chris Houtman gelezen. Daar is de schrijfstijl wel mee te vergelijken, vlot en beeldend!

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 241

De karakters

Ja ik vind van wel. Zoals velen met mij vind ik dat Sofie van een vrouw op de
    achtergrond met veel gezondheidsproblemen, evolueert naar een sterke vrouw
    met karakter. Had graag nog wat méér over haar willen lezen.

In het begin vond ik Sam bést dapper, strijdlustig en altijd druk in de weer.
    Maar gaandeweg veranderde hij van positief persoon in een dader met geweld.
    Hij heeft bij mij plaats moeten maken voor Sofie, die ik geweldig ben gaan
    waarderen.

Haha misschien dat Sam weer lief werd op het laatst maar dan zou het weer zo’n
    gewone roman worden. Nee hoor, laat ze allemaal maar zijn hoe ze zijn.
    De auteur heeft het goed ingeschat.

De auteur

Jaaa ik vind het een prachtige schrijfstijl die écht bij een actiethriller past.
    Balletje opgooien en even later uit elkaar laten knallen. Super en is écht
    heerlijk om te lezen. Had vaak het idee dat ik mee liep in het veld.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Wouter Helders vergelijkbaar?
    Met geen enkele. Ik vind ieder boek weer anders geschreven en ben daar gelukkig mee.
    Zo blijft er veel variatie en weet je niet snel hoe het af gaat lopen.
    Als iedere schrijfstijl op elkaar zou lijken heb je al teveel voorkennis.
    Complimentje aan Wouter. Het heeft mij vele spannende uurtjes gebracht.

whelders
    Bijdrager
    Post count: 17

Leuk te lezen dat het boek en de schrijfstijl jullie bevallen is :). Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen of jullie dit vooral willen doorvertellen aan andere lezers ;)?
    En….recensies op bol.com en hebban.nl zijn zeer welkom!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 351

Ben met de recensie bezig, volgt begin komende week.
    En ik plaats mijn recensie ook altijd op hebban.nl, bol.com, bruna.nl en libris.nl.
    En er is ook een Vlaamse site waar ik wel eens een recensie plaats, kan alleen even niet op de naam komen (wie helpt me even?).

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 357

Recensie is geplaatst op Hebban en op bol ga ik deze ook nog plaatsen als ook goodreads en me eigen blog.

Heb me ondertussen de twee ander boeken ook aangeschaft om deze reden doe ik graag mee aan leesclubs je leert eens iets uit je comfortzone kennen.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

De karakters.
    – Ik heb het gevoel dat ik beide hoofdpersonen beter heb leren kenen, al heb ik het idee dat de meeste focus lag op Sam de Wild. Ik vindt een complex personage, omdat hij sterk wisselt in zijn houding en gedrag. Iets wat hem regelmatig zeer unlikeable maakt!

– Mijn favoriete personage is Jan, hij lijkt een eerlijk en betrouwbaar. Toch heb ik wel mijn twijfels of hij ook niet schuldig of op de hoogte is van het schoonvegen van de bewoners in het park.

– Het is jammer dat Sofie pas laat in verhaal terugkomt, van mij had haar rol groter mogen zijn.

De auteur

– Ja schrijfstijl past prima bij het verhaal. Vlot en spannend.

– Steve Cavanagh en Bear Grills (doodsvlucht),

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 104

De karakters
    Het karakter van Sofie evolueert best wel redelijk. Ze maakt een moeilijke tijd door na de aanslag, maar beetje bij beetje weet ze zich aan de neerslachtigheid te ontworstelen en gaat zelfs op een aangepaste manier weer aan het werk. Ook Sam verandert van keiharde, uitgerangeerde militair eerst tot een ogenschijnlijk iets aangenamer persoon. Maar later blijkt het toch anders te zijn egoïstisch, gewelddadig en bruut.
    Sofie blijft de meest sympathieke persoon in het boek. Als alleenstaande moeder, getekend door een aanslag, blijft ze zich inzetten en interesseren voor misstanden in de wereld.
    Niets veranderen, helemaal goed zo.
    De auteur
    De schrijfstijl past uitstekend bij het soort verhaal. Heel beeldend, je waant je toeschouwer. Maar ook en met veel actie.
    Ik kan geen vergelijking met een andere schrijver aangeven. Ik lees niet zo veel actiethrillers.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 180

De karakters

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De karakters evolueren, vooral Sofie (ze wordt sterker doorheen het verhaal). Ook Sam evolueert maar op een andere manier (van slachtoffer naar dader).

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Sofie was mijn favoriete personage. Zij was niet het hoofdpersonage maar haar doorzetting en nieuwsgierigheid vond ik wel leuk.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    De personages waren goed uitgewerkt, maar Sofie had misschien meer in beeld mogen komen.

De auteur
    1.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vond het een heel mooie en beeldige schrijfstijl.

2.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Wouter Helders vergelijkbaar?
    De auteur heeft een eigen, mooie stijl en is niet te vergelijken met anderen.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

De karakters

De personages groeien zeker . De een wat meer dan de ander. Sam maakt een zeer grote groei door en zijn personage veranderd van positief naar een wat negatief persoon en ook weer terug. Ik kreeg op een gegeven moment wel begrip voor hem waardoor ik hem ook weer meer ging waarderen. waardoor hij toch wel tot mijn favoriet ging behoren. In eerste instantie was Sophie mijn favoriet maar haar rol vond ik uiteindelijk wat te klein waardoor ze een stapje terug deed. Wat ik hoop als er een vervolg op deze serie rond haar rol weer wat verder wordt uitgediept en ze weer tot mijn favoriet gaat behoren.

De scenes in “Opgejaagd wild”zijn beeldend en vlot geschreven maar ook het stoere is goed terug te vinden in dit boek en alles bij elkaar genomen is dit wel de schrijfstijl die een actiethriller maakt en dat heeft Wouter goed weten neer te zetten.

Altijd moeilijk om een auteur te vergelijken en ik vind wel dat Wouter zijn sterke punten goed weet te gebruiken waardoor hij zijn boeken een eigen stempel geeft.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.