Home Forums Leesclub 85: Opgejaagd wild Opgejaagd wild, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052
    #15831 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 164

Spanning: 7 punten, omdat er meer actie dan spanning in het boek zit.

Plot:7 punten, omdat het een beetje voorspelbaar was.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik, ondanks dat ik heel zelden dit genre lees, ik het met plezier gelezen heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot leest en beeldend geschreven is.

Originaliteit: 8 punten, omdat de uitwerking van de verschillende verhaallijnen niet eerder op deze manier tegengekomen ben.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed uitgewerkt zijn en zowel de goede als slechte kanten van o.a. Sam goed uitgewerkt zijn.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Recensie heb ik geplaatst.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 76

Spanning: 9 punten, omdat …. De spanning was perfect verdeeld over het ganse boek.

Plot:10 punten, omdat …. Het heel realistisch en heel goed gebracht is.

Leesplezier: 10 punten, omdat …. Het boek met heel veel plezier ontdekt.

Schrijfstijl:. 10 punten, omdat ….voor de beeldige zinnen en omdat je je als lezer je alles zo kan voorstellen, ook omdat eruit het perspectief van ieder personage geschreven is.

Originaliteit:8,5 punten, omdat je niet veel tegenkomt dat een schrijver uit alle standpunten schrijft.

Psychologie:9 punten, omdat ….zowel Sofie als Sam maken op psychologisch niveau heel wat mee.

Gemiddelde punten: afgerond 9,5

Is wel duidelijk dat ik het een goed boek vond 🙂

Recensie is geplaatst.

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 7 punten, omdat er meer actie dan spanning in het boek zit
    Plot: 8 punten, goed opgebouwd, verhaallijnen die knap samenkomen
    Leesplezier: 8 punten, actie, spanning, fijne schrijfstijl
    Schrijfstijl: 9 punten, prettige, duidelijke en beeldende schrijfstijl
    Originaliteit: 8 punten, verrassend thema, wordt niet vaak over geschreven
    Psychologie: 8 punten, omdat de hoofdpersonages goed uitgewerkt zijn en niet alleen de goede maar ook de slechte eigenschappen benoemt worden

Gemiddelde beoordeling: 8

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 145

Spanning:.. 9 punten, omdat de spanning goed opgebouwd werd. Moeilijk weg te leggen.

Plot:.. 9 punten, omdat het een heel realistisch goed opgebouwd en uitgewerkt verhaal is

Leesplezier:.. 9 punten, omdat het mij vele spannende uurtjes heeft bezorgd.

Schrijfstijl:.. 9 punten, omdat je meegezogen werd in het verhaal. Heel spannend.

Originaliteit:.. 9 punten, omdat ik het thema nog niet eerder was tegengekomen en Nederlanders in Zuid-Afrika betreft.
    Héél apart.

Psychologie:.. 9 punten, omdat alle kanten van de persoon uitgelicht en omschreven werden.

Gemiddelde beoordeling:.. 9 punten.

astridheijnen
    Bijdrager
    Post count: 14

Spanning 8 punten omdat er een goede balans tussen actie en spanning is

Plot: 7 punten omdat het was zoals ik verwacht had

Leesplezier: 9 punten omdat het een fijn boek is om te lezen en mijn eerste kennismaking met dit genre heel erg verrast heeft.

Schrijfstijl 8 punten omdat het zeer prettig geschreven is.

Originaliteit 9 punten omdat dit soort boeken niet veel te vinden zijn.

Psychologie 8 punten omdat alle eigenschappen van de hoofdpersonen goed uitegewerkt zijn.

Gemiddeld 8,1

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 102

Spanning 7 punten het is meer actie dan op je puntje van je stoel zittende spanning
    plot 7 punten omdat het einde een beetje voorspelbaar was
    leesplezier 8 punten door de verschillende verhaallijnen wilde je blijven lezen en uiteraard zijn schrijfstijl
    schrijfstijl 8 punten Wouter heeft een beeldende schrijfstijl die erg fijn leest (alsof je erbij bent)
    originaliteit 8 punten niet vaak wordt er over dit onderwerp een thriller geschreven
    psychologie 8 punten omdat de hoofdpersonen goed zijn uitgewerkt en zowel de goede als de slechte kanten worden belicht.

gemiddeld: 7,6

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 61

Spanning: 9 punten, omdat je wilt blijven doorlezen.

Plot 9 punten, omdat verrassende plotwendingen en keiharde actie.

Leesplezier: 9 punten, omdat compleet verhaal spanning en goed plot.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat vlot en goed leesbaar.

Originaliteit: 9 punten, omdat het mij regelmatig op het verkeerde been zette.

Psychologie: 8,5 punten, omdat geeft voordoende aandacht aan karakterontwikkeling.

Gemiddelde beoordeling: 8.9 punten

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 8 punten, het verhaal kende veel actievolle momenten die prachtig omschreven waren en dit maakte het voor mij heel spannend.
    Plot: 8 punten, de twee verhaallijnen zorgen voor voldoende afwisseling en komen uiteindelijk mooi bij elkaar. Ondanks dat ik het einde wel zag aankomen, bleef het verhaal mij boeien.
    Leesplezier: 8 Dit was typisch weer zo’n boek wat ik moeilijk weg kon leggen, waarschijnlijk ook door de twee verhaallijnen wat telkens uitnodigt om toch nog maar een hoofdstuk verder te lezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, een zeer beeldende schrijfstijl, je merkt dat de schrijver weet waarover hij schrijft. Makkelijk leesbaar en vlot geschreven.
    Originaliteit: 8,5 punten je het onderwerp niet vaak tegen komt in een actiethriller.
    Psychologie: 9 punten omdat ik het heel bijzonder vond dat de schrijver de “nare” karaktertrekjes van Sam ook benadrukte. Tevens waren de karakters goed uitgewerkt en dit gaf de lezer veel duidelijkheid omtrent hun handelen.

Gemiddelde beoordeling: 8,25 punten

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning: 9 punten, omdat er voldoende spanning in het boek zat en het was mooi verdeeld.
    Plot: 9 punten, omdat het goed was.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het leuk vond om het boek te lezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een zeer vlotte en beeldende schrijfstijl was.
    Originaliteit: 9 punten, omdat de personages mooi uitgewerkt waren (mocht misschien iets meer).
    Psychologie: 9 punten, omdat de personages een psychologisch niveau hadden.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 255

Spanning: 8punten, omdat er voldoende afwisselende spanning in het verhaal zit.

Plot:8 punten, omdat het een stevig opgebouwd plot is wat in de lijn van verwachtingen ligt.

Leesplezier:9 punten, omdat ik met veel leesplezier dit boek heb zitten/liggen lezen

Schrijfstijl:9 punten, omdat de schrijfstijl vlot,krachtig,beeldend is

Originaliteit:8 punten, omdat het thema van deze actiethriller het verhaal iets eigens heeft gegeven.

Psychologie:8 punten, omdat er bij een paar personages wel degelijk iets van psychologie erin is verwerkt en af en toe naar boven/voren kwam.

totaal van 50 punten : 6 = 8,3 een zeer verdiende 4 ****

penningf
    Bijdrager
    Post count: 34

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal de aandacht er bij hield, ondanks de slecht gekozen hoofdpersonen.

Plot: 4 punten, omdat het een voorspelbaar plot was.

Leesplezier: 4 punten, omdat het verhaal niet onaardig was, maar de onsympathieke hoofdpersoon niet echt bijdroeg aan het leesplezier.

Schrijfstijl: 4 punten, omdat de hoofdpersonen uiteindelijk ook een bijdrage leveren m.b.t. de schrijfstijl.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik nog niet veel actiethrillers heb gelezen die over dit onderwerp gingen.

Psychologie: 4 punten, omdat het boek in ieder geval mijn psyche negatief beinvloed heeft.

Dan kom ik uit op een gemiddelde beoordeling van 5,0. Net geen voldoende. Wat mij betreft een correcte beoordeling.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 77

Beoordeling:
    Spanning:7 punten, omdat door de vele acties die in het boek voorkomen wordt het spannend. ….
    Plot:7 punten, omdat het redelijk te voorspellen is wat er gaat gebeuren.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het een heerlijk leesbaar boek is. Als je begint wil je naar het einde
    Schrijfstijl:8 punten, omdat het een leesbaar, toegankelijk boek is, met mooie beschrijvingen.
    Originaliteit:9 punten, omdat het een interessant onderwerp is voor een actiethriller
    Psychologie: 8 punten, omdat Sofie weer verder is gegroeid Maar ook de ontwikkeling van Sam werd de lezer voorgeschoteld.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 178

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal doorspekt is met spannende gebeurtenissen.

Plot: 8 punten, omdat het einde van het verhaal me verrast heeft.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik enorm van deze actiethriller genoten heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal mooie, samengestelde zinnen bevat.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het een bijzonder verhaal vind met een specifieke hoofdpersonage.

Psychologie: 8 punten, omdat de geestestoestand van Sofie goed uitgedrukt is.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 55

Spanning: 8 punten, het boek las lekker weg door de spanning en ik wou weten hoe het afliep.

Plot:8 punten, het einde klopt, alles komt samen zoals ik had gehoopt.

Leesplezier:8 punten, ik las het boek met plezier, alleen doordat ik Sam zo onsympathiek vond werd daardoor mijn leesplezier ook wat minder.

Schrijfstijl:9 punten, vlot geschreven en zonder onnodige opsmuk.

Originaliteit: 9 punten, een onsympathiek hoofdpersonage komt niet zo vaak voor, dus dat vond ik origineel.

Psychologie: 7 punten, het is meer actie spanning dan psychologische spanning.

Gemiddelde beoordeling:8.16 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.