Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 073: Operatie Hanokmin Operatie Hanokmin, Voor het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #13928 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Cover: De cover vind ik mooi, met de rose lucht, de groene bossen, die kleine tekst op de voorgrond,
    dat maakt het allemaal wat mysterieus, daar hou ik wel van.

Auteur:Ik heb echt totaal geen verwachtingen, ik laat mij verrassen. Een debuut, in mijn optiek een ‘mannenboek’dus ben ik heel benieuwd.

Verwachting: Ik verwacht wel een verhaal vol spanning, wat je moeilijk weg kunt leggen.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

Cover: de voorkant spreekt me niet echt aan, ziet er niet uit als een thriller. De subtitel dan weer wel, maar als ik in een boekwinkel dit boek zou zien liggen, zou ik het niet zo snel oppakken. De achterkant geeft gelukkig meer informatie, alleen jammer van de spelfout: Tutis’s in plaats van Tutsi’s.

Auteur: het is zijn debuut, dus ik laat me graag verrassen.

Verwachting: door de tekst op de achterkant verwacht ik een spannende thriller met veel vaart.

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Mijn oog zou zeker op dit boek vallen wanneer ik in een boekwinkel aan het rondstruinen ben. De kleuren spreken mij zeker aan. De cover ziet er dus aantrekkelijk uit. Gezien de sterren op de cover en de titel zou ik niet zo snel de link leggen naar een thriller. Dit doet de subtitel gelukkig wel. Jammer dat er op de achterzijde een typefout staat.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb nog niet eerder een boek van deze auteur gelezen dus heb verder geen verwachtingen, ik laat me verrassen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Het lijkt me een spannende thriller waarvan ik verwacht dat het verhaal mij zo pakt dat ik het verhaal in een keer uit wil lezen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    De voorkant van het epub-boek ziet er mooi uit. Een natuurlandschap. Zou de moord op een vrouw zich tussen al die bomen afgespeeld hebben?
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik verwacht dat de auteur met dit debuut zich in de thrillerwereld op de kaart gaat zetten.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    ik verwacht een goed doordacht spannend verhaal.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 271

Cover:
    Een prachtige cover die me in een winkel dadelijk zou opvallen door zijn schitterende, aantrekkelijke kleur.Ook de tekst in zwarte letters trekt dedelijk je aandacht.En de sterren die verwijzen naar de vele slachtoffers.
    Jammer dat er op de achterflap een fot staat nl. Tutis’s i.p.v. Tutsi’s.
    Auteur:
    Het is mijn kennismaking met deze auteur vermits het zijn debuut is.Ik laat me dus verrassen.
    Verwachting :
    Een thriller met een toch wat historische achtergrond die me van het begin tot het einde hopelijk zal weten te boeien.

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 47

Cover: de cover trekt mij niet aan. De subtitel en titel daarentegen wel en daardoor zou ik de achterflap gaan lezen en hem waarschijnlijk toch kopen.
    Auteur: het is mijn eerste kennismaking met deze auteur dus ik laat mij graag verrassen.
    Verwachting: een heel spannende thriller die ervoor zorgt dat je in 1 keer door wil lezen en absoluut niet gestoord wil worden

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 394

De cover heb ik even opgezocht ,vanwege het feit dat ik het boek als e-book lees.

De roze gloed boven het oerwoud heeft een uitstraling dat het verhaal twee kanten op kan gaan. Het is fascinerend.

Het verhaal behandelt een onderwerp dat niet echt makkelijk is om te verwoorden en ben daarom zeer benieuwd hoe dit is verwerkt.Het zal denk ik ook best wel eens heftige scenes kunnen bevatten waardoor ik de indruk krijg dat het zeer realistisch is verwoord.
    Wat ik hoop te vinden is dat dit debuut me goed het verhaal in kan trekken met een goed lopend plot dat stevig in elkaar zit met een heerlijke vaart erin.

Van een debuterend auteur is het altijd moeilijk te zeggen wat je van zijn schrijfstijl vind. Dat vind ik altijd zo fijn bij een debuut omdat je er zo blanco in kan gaan beginnen.

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 31

Cover
    Ik vind het een hele mooie cover. Mooie kleurencombinatie van de rose lucht met dichte bossen.

Auteur
    Wat ik van de auteur moet verwachten weet ik niet aangezien het zijn eerste thriller is. Maar omdat hij reisboeken schijft verwacht ik wel fijne beschrijvingen van de omgeving

Verwachting
    Mijn verwachting afgaand op de korte samenvatting op de achterkant is een spannende thriller met politieke en religieuze achtergronden.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 147

Cover:
    Oei.. Dit is echt mijn smaak niet. Terwijl ik het in mijn handen heb, doen de zoete kleuren me vermoeden dat het om een romannetje van Corina Bomann gaat. Zeker niet negatief, maar gewoon heel anders. De sterren in de avond/ochtendzon geven me ergens nieuwsgierigheid. Want waarom zou er voor zo’n cover gekozen zijn, wat verbergen die sterren?!

Auteur:
    Volledig blank ga ik het boek in. Ronnie Rokebrand is een onbekende naam voor hem. Uiteraard heb ik gegoogled en zijn carrière maakt me hoopvol en vol verwachting. Reizen is een grote hobby van me en ik ben heel erg benieuwd hoe hij zijn ervaringen in het verhaal heeft verweven.

Verwachting:
    Ik verwacht spanning omgeven door een mooi en interessant plot. De stammenstrijd van de Hutu’s en Tutsi’s kan natuurlijk alle kanten op gaan, maar ik hoop dat er wat non-fictie in verweven zit, gezien ik dat stuk verleden echt ontzettend interessant vind. Heb er in elk geval zin in! Nog even mijn andere boek uitlezen en dan gaat we van start!

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

De Cover: heel speciaal, Ik begrijp de roze gloed met de sterren boven een oerwoud niet zo goed. Heel intrigerend. Wel heel jammer dat er op de achterzijde een spelfout staat: Tutis’s ipv Tutsi’s
    Auteur: een reisboekenschrijver… Ik verwacht bijzondere beschrijvingen van de omgeving.
    Verwachting: Het onderwerp is beladen maar ik verwacht een stoer, spannend boek!

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 208

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Als ik zo kijk op internet (lees het E-book) zie je een prachtige roze lucht met bossen, het doet niet direct Afrikaans aan maar wel intrigerend. Zou voor mij een reden zijn om het boek op te pakken in de winkel.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik ken de schrijver niet maar ben wel benieuwd, het is iemand die vlakbij mij in de buurt woont, veel gereisd heeft. Ben wel benieuwd hoe dat in het boek terug komt.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Een spannend boek, die me ook wat vertelt over het nog wat onbekende tutsi en hutsi vraagstuk.

Toch jammer dat je reactie soms niet gepakt wordt op 1 of andere manier.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.