Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 73: Operatie Hanokmin Operatie Hanokmin, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1029
    #13931 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 164

De eerste bladzijden vond ik het boek erg traag tot… dat plotseling helemaal omsloeg en het verhaal knalde. Daarna weer een vrij traag stuk, maar ik zag het nut van dat “trage” al snel in. Beschrijvingen, achtergrondinformatie en uitleg hebben dit nodig.
    De schrijfstijl bevalt me mede daardoor prima en het boek leest snel. Er is veel afwisseling en sommige, haast terloopse, opmerkingen maken nieuwsgierig naar het vervolg.
    Ik ben in dit boek heel weinig taal- en grammaticafouten tegengekomen (en daar ben ik heel blij mee, want dat is nogal eens anders), maar op blz 84 staat een fout waar ik altijd de kriebels van krijg. Onderaan de bladzijde staat: Ineens bedacht ik me dat de jeep over mij heen kon rijden. Dat “me” moet natuurlijk weg. “Bedenken” en “zich bedenken” hebben een heel verschillende betekenis.
    Concluderend: tot nu toe zeer tevreden over dit boek!

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 29

De verhaallijn ontwikkelde zich niet zoals ik verwachte want er gebeuren steeds onverwachte dingen die ik niet had verwacht

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 148

Ik lees nu nog een ander boek , maar hoop tegen eind volgende week te kunnen starten .
    Kijk er echt naar uit.

justine
    Bijdrager
    Post count: 67

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik vind de vraag of je citaten tegenkomt altijd erg moeilijk. Ten eerste let ik daar niet op, en ben ik eigenlijk gewoon aan het lezen. De verhaallijn ontwikkelt zich best wel aardig. Soms saai, soms weer spannend en worden er emmers bloed vergoten. Heb het boek bijna uit en mijn eerste reactie is toch wel de juiste geweest. Maar toch ook wel weer leuk om te zien hoe er wordt gewerkt aan een verhaal om het goed te krijgen.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 173

De ontwikkeling van de verhaallijn is verrassend. De gedetailleerde informatie vind ik boeiend.

Zohra
    Bijdrager

Pas 26 blz gelezen maar dik tevreden.
    Je proeft de sfeer van Afrika…..
    Zeer goed beschreven.
    Je waant jezelf in de bar en in de straten van Dakar.
    Dit smaakt naar meer.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 250

De eerste bladzijden vond ik het boek erg traag tot… dat plotseling helemaal omsloeg en het verhaal knalde. Daarna weer een vrij traag stuk, maar ik zag het nut van dat “trage” al snel in. Beschrijvingen, achtergrondinformatie en uitleg hebben dit nodig.
    De schrijfstijl bevalt me mede daardoor prima en het boek leest snel. Er is veel afwisseling en sommige, haast terloopse, opmerkingen maken nieuwsgierig naar het vervolg.
    Ik ben in dit boek heel weinig taal- en grammaticafouten tegengekomen (en daar ben ik heel blij mee, want dat is nogal eens anders), maar op blz 84 staat een fout waar ik altijd de kriebels van krijg. Onderaan de bladzijde staat: Ineens bedacht ik me dat de jeep over mij heen kon rijden. Dat “me” moet natuurlijk weg. “Bedenken” en “zich bedenken” hebben een heel verschillende betekenis.
    Concluderend: tot nu toe zeer tevreden over dit boek!

coenraad
    Bijdrager

Inmiddels bij pag 72 aanbeland en het leest heerlijk . Een aangename balans van het verhaal zit er tot nu toe in.

Waar ik een beetje moeite mee heb is dat er zoveel verschillende organisatie en leiders zijn waardoor ik af en toe even het spoor bijster ben en me af zit te vragen welke belangen hoort ook alweer eens bij wie. Maar verder zit ik heerlijk in het verhaal en het ademt sfeer uit.

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 19

Het begin was zeer traag.
    Dan begint het ineens spannend te worden.
    Ik ben nu op pagina 78 en het bevalt me steeds beter.
    De beschrijvingen vind ik mooi.
    Afrika en Israel worden beeldend beschreven.

coenraad
    Bijdrager

Al weer een stuk opgeschoten en ben inmiddels op 2/3 van het boek.

Dit boek is met recht een actie-thriller. Wat zal dit heftig zijn als je van zo’n bloedbad getuigen bent geweest. Deze gedachte kwam bij mij als eerste naar boven toen ik die scene las. En hoe verwerk je nu zoiets?

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 29

Vandaag pas kunnen starten met het lezen van dit boek, reactie volgt zsm.

Zohra
    Bijdrager

Pas 27 % gelezen en tot nu toe nog niet erg veel actie , maar het is wel allemaal heel mooi beschreven.
    Als ik mijn ogen sluit zie ik het zo voor me en ik vind schitterend als een auteur dit zo neerzet.
    Het verhaal in Dakar en in Jerusalem.
    Naarmate het verhaal vordert komen er wel vragen naar boven…

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 164

Het valt me op dat dingen soms te vaak herhaald worden. Om een voorbeeld te geven: op zowel bladzijde 103 als 104 wordt vermeldt dat Etienne geboren is op Martinique en adviseur is bij de presidentiële garde van president Habyarimana.
    Op twee opvolgende bladzijden lijkt me dat toch overbodig.

justine
    Bijdrager
    Post count: 67

Heb het boek bijna uit, maar vind het nog steeds, saai en spannend tegelijk. Hoe dit kan ….de uitleg hoe een operatie wordt gedaan, zo uitvoerig, dat vind ik saai. Maar als je dan weer leest over de massa slachting dan is het weer bloedstollend. Mijn eerste idee, dit is een ‘mannenboek’ blijft aanwezig. Wordt alleen maar sterker…

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.