Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 073: Operatie Hanokmin Operatie Hanokmin, Na het lezen #1

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #13937 |

Vragen ThrillZone leesclub Operatie Hanokmin

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ronnie Rokebrand vergelijkbaar?
    justine
    Bijdrager
    Post count: 190

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Jawel, die groeien met elke pagina, vooral tijdens de training in het kamp.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Geen favoriet, het zijn personen die goed zijn uitgewerkt, maar heb geen favoriet.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, absoluut niet, dat zou niet gepast zijn.

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Jawel, dat past goed, snel, redelijk korte hoofdstukken en rauw, maar duidelijk. Wat past bij het verhaal. Echt op militaire wijze.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ronnie Rokebrand vergelijkbaar?
    Geen idee, dat zou ik zo 1 2 3 niet weten.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 47

De karakters evolueren naarmate het boek vordert en dan voornamelijk Mike.
    Mijn favoriete personage is Mike omdat hij na het trainingskamp in het diepe wordt gegooid en als nog zo goed presteert. Ik zou niets aan een personage willen veranderen want dan zou het verhaal ook anders worden.
    Ik vind dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past omdat het een soort van militair verhaal is en er dus ook niet te lange zinnen worden gebruikt.
    Ik zou zo niet een bekende auteur kunnen noemen die een zelfde soort schrijfstijl heeft als Ronnie Rokebrand.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 208

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja er is duidelijk ontwikkeling van journalist, relatief veilig, tot inzetbare en getrainde spion.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ik vind het ongelooflijk dat Mike zo snel zo ver kon komen. Vraag me wel af of dat echt kan, maar als dat zo is ja dan is dat Mike.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Personen zijn goed in balans waarom daar iets aan veranderen? Bepaalde dingen vond ik wat ongeloofwaardig, maar schiep voor mij juist de afstand die je soms nodig hebt bij een spannend boek omdat het anders te heftig zou zijn.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Leuk vond ik ook weer de beschrijvende stijl.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ronnie Rokebrand vergelijkbaar? Er zit een vleugje Dan Brown in en een vleugje Ludlum denk ik maar vind het vrij uniek en dus moeilijk te plaatsen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Mike evolueert heel sterk. Van journalist tot een dienaar van de Israëlische geheime dienst.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Mike spreekt me het allermeeste aan. Tijdens zijn 6 maanden durende opleiding heeft hij zijn eigen ik compleet kunnen uitschakelen. Dat vind ik nogal wat.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik ben van mening dat de auteur de personages prima neergezet heeft.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De wrede gebeurtenissen die in het verhaal plaatsvinden zijn ook zodanig beschreven, dus uitstekend passend.
    5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ronnie Rokebrand vergelijkbaar?
    Vergelijkbaar vind ik in deze een groot woord, deze auteur dus me wel denken aan David Finkel.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

De karakters

Jazeker, vooral Mike. Hij was journalist, maar werd strijder.

Nee, niet echt een favoriet.

De personages zijn goed neergezet, met duidelijke karakters. Zou daar niks aan willen veranderen.

De auteur

In het begin vond ik het erg traag, gelukkig veranderde dat. Er is voldoende afwisseling in spanningsopbouw en de uitleg van situaties is goed gekozen. Alleen jammer dat het regelmatig voorkomt dat zaken meerdere keren (met ongeveer dezelfde bewoording) verteld worden.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ronnie Rokebrand vergelijkbaar?
    Ik zou er geen kunnen bedenken.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

Met name Mike groeit heel erg. Zijn leven verandert totaal. Van toeschouwer wordt hij deelnemer.
    Mike, als hoofdpersoon, daarmee ben je als lezer het meest betrokken. Maar zoals ik al eerder aangaf is dit misschien ook een beetje ongeloofwaardig. Een wat ‘oudere’ journalist die wordt gerekruteerd en opgeleid door een eenheid van de Israëlische geheime dienst??
    De schrijfstijl is perfect voor dit verhaal. Stoer, rauw, snel, korte hoofdstukken, niets verhullend. Dit alles past bij het verhaal en de gebeurtenissen.

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

De karakters
    Het karakter van Mike is zeker geëvalueerd. In het begin dacht ik wat is dit voor een saai personage maar daar kwam snel verandering in:-) Zijn karakter die na de opleiding in het trainingskamp harder en daadkrachtiger is geworden vind ik erg goed.

Mike spreekt mij het meeste aan, zeker door zijn persoonlijke groei door het verhaal heen.

Geen veranderingen, de personages passen zo goed in het verhaal.

De auteur
    De schrijfstijl past goed bij dit verhaal, de gedetailleerde maar ook de gruwelijke beschrijvingen zijn naar mijn mening nodig om de verschillende lijnen in het verhaal duidelijk te maken.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ronnie Rokebrand vergelijkbaar?
    Elke auteur heeft zijn/haar eigen schrijfstijl, niemand is gelijk.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 271

De karakters:
    Evolueren er karakters?
    Ja, er is zeker één karakter dat evolueert en dat is we Mike. Van journalist naar een doorwinterde strijder. Hij is veel harder geworden.
    Favoriet personage:
    Dat is dan ook Mike.
    Hij is zeer gedreven en speelt het klaar om in zeer korte tijd klaar te stomen tot een goed getrainde strijder die zo’n gevaarlijke opdracht dan ook nog zal volbrengen.
    Zou je iets veranderen ?
    Nee, ik zou dat niet doen.Ik vind dat alle personages goed op elkaar afgestemd zijn.
    Auteur:
    Past de schrijfstijl bij het verhaal?
    het is prachtig geschreven.je wordt in het verhaal meegezogen. Zeer gedetailleerde en realistische beschrijvingen van de genocide.
    Vergelijkbaar met welke bekende auteur ?
    Ik kan hem niet vergelijken met iemand anders.
    Ik vind dit boek gewoon uniek.

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 31

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, Mike is een journalist die word opgeleid tot medewerker van de geheime dienst.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mike. Hij lijkt in het begin een verveeld journalist en krijgt een gedegen opleiding maar verliest niet zijn mededogen

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja,vlot geschreven en het vraagt om een vervolg

5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ronnie Rokebrand vergelijkbaar?
    Geen, iedere auteur heeft zijn eigen schrijfstijl en dat maakt hem uniek.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 147

De karakters
    – Eigenlijk alleen van Mike. Hij ondergaat natuurlijk een training om een totaal ander persoon te worden, maar ook groeit hij zelf in zijn dromen van Michelle en zijn kijk op het leven.

– Niet echt, maar omdat het voornamelijk over Mike gaat, ging mijn interesse automatisch naar hem. Toch vond ik Francis ook een intrigerend personage.

– Nee, ik zou nooit wat veranderen in een boek omdat dat het verhaal heel anders maakt. Wel had ik graag nog wat meer uitdieping in andere personages gezien en dan voornamelijk Francis.

De auteur
    – De schrijfstijl was heel beeldend en dat werkte voor mij twee kanten op. Soms heel erg fijn, omdat het tegelijk ook zeer beschrijvend was en meteen uitleg gaf. Soms werd het wat te ingewikkeld en dan doel ik met name op de vele organisaties en wapens.

– Elke auteur zorgt voor een eigen stempel en dat is alleen maar fijn. Toch doet het me ergens denken aan de schrijfstijl van Arnaldur Idridason. Die verweeft ook non-fictie in zijn verhalen en laat het overkomen alsof je een waargebeurd verhaal leest. Dat had ik hier ook.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 394

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?De karakters maken zeker een groei door met name de journalist Mike. De verandering van journalist Mike naar iemand die deelneemt aan een geheime missie is net alsof je van persoon verandert en je oude ik kan uitschakelen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Mike is wel mijn favoriet vooral om dat hij neer wordt gezet als journalist maar gelijkertijd ook nog ,per toeval,een ander rol heeft toebedeeld gekregen. waardoor hij eigenlijk een dubbelleven leidt.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? nee niet echt ze komen wat mij betreft allemaal geloofwaardig over en voor het verhaal zijn ze goed uitgewerkt.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? de stempel van internationale actie thriller die het boek mee heeft gekregen is volkomen terecht. Rauw geschreven met een onderliggende emotie is wat ik wel enigszins verwacht bij dit genre en daar voldoet het aan.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ronnie Rokebrand vergelijkbaar?Ik heb daar altijd wel wat moeite mee om iemands werk te vergelijken en terwijl ik erover na zit te denken schiet me niet zo snel iets te binnen. Dus nee.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.