12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #13933 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 346

Spanning: 9 punten, omdat het boek een goede opbouw van de spanning heeft.

Plot: 8 punten, omdat de plot goed in elkaar zit.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek lastig weg te leggen is als je aan het lezen bent .

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek een prettige en boeiende stijl heeft .

Originaliteit: 8 punten, omdat ik niet eerder een boek gelezen heb dat de situatie in Rwanda op deze manier verwerkt heeft.

Psychologie: 7 punten, omdat de verschillende personen best wat verder uitgediept hadden kunnen worden.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 10 punten, omdat er vrij snel al heftige dingen gebeurden in het boek en je erin werd meegesleurd

Plot: 8 punten, omdat het een goed plot is en de spanningsopbouw goed is uitgewerkt

Leesplezier: 9 punten, omdat ik mij geen moment verveelt heb en het boek ik 1 keer heb uitgelezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl makkelijk te begrijpen was en je daardoor het verhaal goed begreep

Originaliteit: 10 punten, omdat Ronnie Rokebrand een gebeurtenis die gebeurd is gebruikt maar er toch iets heel anders van maakt.

Psychologie: 7 punten, omdat ik graag wat meer had willen weten over de andere personen in het boek.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning: 8 punten, omdat het regelmatig echt spannend wsa

Plot: 8 punten, omdat het helaas erg actueel is en goed is uitgewerkt

Leesplezier: 7 punten, omdatik het soms echt wat te hard vond

Schrijfstijl: 8 punten, omdat die gewoon erg prettig is

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog niet zoiets ben tegengekomen

Psychologie: 7 punten, omdat ik die niet altijd heb kunnen ontdekken

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 147

Spanning: 8 punten, omdat het m.i. geen verhaal was dat het moet hebben van de spanning. Ondanks dat het niet heel erg spannend was, waren de spanningsmomenten die erin zaten wel erg goed gekozen.

Plot: 9 punten, omdat het zeer interessant was.

Leesplezier: 7 punten, omdat het in fases net een tikkeltje te mannelijk was.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het net niet overal even lekker liep.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een uniek boek is met een onderwerp waar nog weinig fictieve boeken over te vinden zijn.

Psychologie: 8 punten, omdat de drijfveer achter de swtich van Mike goed binnenkwam en de details van de moorden ook op mijn netvlies geprikt staan.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten (48/6)

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 271

Spanning : 9 Omdat hij de spanning laat aanhouden , niet laat verzwakken.
    Plot: 8 Omdat alles goed uitgewerkt is.
    Leesplezier:9 Omdat ik echt genoten heb van dit boek ondanks alle gruwelen.
    Schrijfstijl: 8 Omdat het zeer begrijpelijk geschreven is, geen moeilijke woorden
    Originaliteit: 9 Omdat er het over een ware gebeurtenis gaat, de genocide, het neerhalen van het vliegtuig en de strijd tussen de twee stammen.Hier is zéér weinig over geschreven in thriller-vorm.
    Psychologie:8 Omdat de belangrijkste personen wel voldoende uitgediept waren.

Totaal : 51 / 6 = 8,5

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal bijzonder goede opgebouwde spanning bevat. Van het begin tot en met het eind van het verhaal gebeurt er ontzettend veel. De gebeurtenis die Michelle betreft en de consequenties daarvan lopen als een rode draad door het verhaal.

Plot: 9 punten, omdat het plot verrassende elementen behelst.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik enorm van het verhaal genoten heb, ondanks de beschreven gruwelijkheden.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de legio gebeurtenissen in begrijpelijke taal beschreven worden.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog niet eerder een verhaal gelezen heb over volkerenmoorden in Afrika met inmenging van andere landen.

Psychologie: 8 punten, omdat de gedachtegang van Mike goed beschreven is, van journalist tot volwaardig lid van de geheime dienst.

Totaal score: 9 punten

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 208

Spanning: 8 punten, omdat ik he tboek bijna niet weg kon leggen

Plot: 7,5 punten, omdat het chronologisch was opgebouwd, niet ingewikkeld, maar een beetje ongeloofwaardig

Leesplezier: 8 punten, omdat ik genoten heb van de schrijfstijl die detaillering en spanning had

Schrijfstijl: 8 punten, omdat hij prettig schrijft, enigszins op afstand, enigszins ongeloofwaardig waardoor het extra binnenkomt.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik niet direct boeken weet die over dit onderwerp gaan

Psychologie: 7 punten, omdat het daar niet echt om draait.

Gemiddeld een 7,8

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

Beoordeling Operatie Hanokmin

Spanning: 9,5 punten, omdat het een geloofwaardig en spannend verhaal is. Zo geloofwaardig dat ik er regelmatig aan terug denk.

Plot: 8,5 punten, omdat het spannende plot een goede opbouw heeft.

Leesplezier: 9,5 punten, omdat het spannende verhaal zo boeiend was (ondanks de gruwelijkheden) dat ik het boek niet kon en wilde wegleggen, het moest uit.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat het een prettig en begrijpelijke schrijfstijl is. De gedetailleerde beschreven gebeurtenissen helpen daar zeker aan mee.

Originaliteit: 9,5 punten, omdat het een boeiend verhaal betreft waarin actuele situaties met betrekking tot de wereldproblematiek worden meegenomen.

Psychologie: 8 punten, omdat naast Mike’s zijn personage de overige personage’s meer uitgediept hadden kunnen worden.

Totaal aantal punten: 53,5 = gemiddeld een 8,9

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: 9 punten, omdat het de spanning er goed in hield
    Plot: 9 punten, omdat het een zeer onverwacht plot is.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het zeer prettig leesbaar geschreven is en je door wilt lezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het fijne schrijfstijl is, veel spanning en toch aandacht voor details.
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog nooit over de stammenstrijd tussen Hutu’s en Tutsi’s heb gelezen.
    Psychologie: 9 punten, omdat goed beschreven word hoe Mike van journalist tot geheim agent word opgeleid.

Totaal aantal punten is 54. Dus gemiddeld een 9

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 394

Spanning: 8 punten, omdat voldoende om het geloofwaardig te houden.

Plot: 9 punten, omdat genoeg spanning actie en de nodige wendingen elkaar afwisselen zodat er een prachtige balans is ontstaan.

Leesplezier: 9 punten, omdat heerlijk zitten te genieten tijdens het lezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat prettig, rauw voldoende uitgewerkt.

Originaliteit: 8 punten, omdat de combinatie van het maatschappelijk probleem op een geheel eigen wijze in dit verhaal wordt verwerkt

Psychologie: 7 punten, omdat bij een actie thriller dit niet echt zichtbaar aanwezig is. Hoe Mike omgaat met het zien van de vermoorde vrouw geeft aan dat er toch een deur op een kier staat.

eindresultaat: 50 punten : 6 = 8,3

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

Beoordeling
    Spanning: 9 punten, Heel spannend je blijft lezen!
    Plot: 8 punten, Goede opbouw richting het einde, niet te voorspellen
    Leesplezier: 8 punten, ondanks de soms onaangename gebeurtenissen heel prettig leesbaar. Eerlijk en helder.
    Schrijfstijl: 8 punten, helder, soms wat rauw maar ook mooie beschrijvingen. Pakkend
    Originaliteit: 10 punten, Fantastisch om de genocide te gebruiken als achtergrond van dit boek. Heel boeiend.
    Psychologie: 7 punten, De beweegredenen van Mike zijn wel duidelijk, de andere personen hadden meer aan bod mogen komen.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.