Home Forums Leesclub 129: Op de vlucht Op de vlucht, Voor het lezen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1487
    #23346 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 37

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Een luchtballon die lijkt te dalen,veel lucht met het licht van de ondergaande zon. Een mooi maar verlaten landschap. Op de achterkant een kleine foto en wat beknopte informatie van de auteur. Ik vind het boek er mooi uitzien en zou het zeker oppakken als ik het zou zien.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Mijn verwachting van dit boek is erg hoog. Ik heb al 4 boeken van haar gelezen, allemaal met veel plezier.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    In haar eerdere boeken was is er heel veel aandacht voor de omgeving. Omdat dit boek in Schotland speelt hoop ik dat het nu ook zo is. Verder verwacht ik een spannend en origineel plot.

Liane
    Bijdrager
    Post count: 43

Ik wil dit weekend eerst “De stilte van de witte stad” uitlezen. Een topthriller van dezelfde uitgever (AW Bruna). AANRADER.
    Daarna duik ik uiteraard dit boek in.
    Ik kan wel alvast de bovengenoemde vragen beantwoorden:

Cover:
    Ik vind de cover erg aantrekkelijk. De enigszins onheilspellende wolken (prachtige kleurstelling trouwens), de bergen, (kleine) luchtballon en het donkere dal. Ja, ik zou dit boek zéker oppakken in de winkel. Sowieso omdat het een zeer goede auteur is.
    De witte grote letters vallen goed op tegen de achtergrond. Er lijkt een (doorzichtige) lijn te lopen door de “o” en de “c”. Wat daar de bedoeling van is, weet ik niet. Maar het valt wel op. Ik zie nu dat er een zelfde soort lijn door de letters in de rug loopt. Daardoor wijken de onderste letterstukken af van de bovenste en krijgt de tekst een soort spannend tintje.
    Een minpunt: ik vind het zo jammer als er quotes op de voorkant staan. Doe dat nou niet. Prima als ze op de achterkant vermeld worden. Dan vind ik het nog steeds irritant, maar alsjeblieft niet op de voorkant. Dat werkt echt averechts. Niet alleen bij mij, want ik hoor deze “klacht” zeer vaak.
    Qua dikte, lettertype en grootte van de letters vind ik het meer dan prima.

Auteur:
    Sharon Bolton is echt een topauteur. Ik ben groot fan van de zeer spannende “Lacey Flint” serie. En ook “Kleine zwarte leugens” is een regelrechte aanrader. Vandaar dat ik verwacht dat ook dit boek in mijn straatje past. We zullen het zien.

Verwachting:
    Sharon Bolton is een kei in het schrijven van spannende boeken. Op de voorkant staat: “Ze heeft het gezicht van de moordenaar gezien, maar hij ook dat van haar…..”. Klinkt goed. Of het geloofwaardig is? Een ballon bevindt zich namelijk over het algemeen een stuk boven de grond. Hoe kun je dan gezichten herkennen? Zelfs al zou de ballon iets lager vliegen. Het is dat ik bekend ben met deze auteur en daarom verwacht ik goed en spannend verhaal. Een kat- en muisspel tussen moordenaar en getuige.
    Ik kan niet wachten om te beginnen!

Veel leesplezier allemaal.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 71

Cover: De voorkant ziet er uitndodigend uit. Ik vind hem mooi.. nodigt uit om te gaan lezen

Auteur: ik ken de auteur niet, nog niets van gelezen. Ik ben erg benieuwd naar haar schrijfstijl

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    De tekst op het boek zorgen voor extra spanning en zorgen dat ik echt benieuwd ben naar de inhoud. Mysterieus.. dus echt zin om te beginnen.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 57

Cover: Een ballonvaart bij zonsopgang boven de heuvels, zoals de 1e zin op de flap aangeeft. Het oogt heel rustgevend zoals hij daar op de cover in de lucht hangt.

Auteur: Ik ken de auteur niet, maar heb gelezen dat ze erg goede boeken schrijft.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal met een klop jacht van de moordenaar op zijn enige getuige.

saartje
    Bijdrager
    Post count: 36

Cover: hij is erg mooi met de dreigende wolken en de laaghangende luchtballon,de heuvels. Zou het boek zeker opnemen in de winkel. De witte titel en auteursnaam steekt mooi af, ook intrigerend dat hier en daar die tekst onderbroken is. Quotes hoeven voor mij niet op de voorkant van het boek,nog oké als het een sticker is die je kan verwijderen, maar zeker niet bij dit boek aangezien er nog genoeg quotes op de achterkant staan. De korte inhoud is intrigerend en geeft me hoge verwachtingen.

Auteur: Ik ken haar tot hiertoe niet maar heb al vele goede dingen over haar gehoord en vond het dus als thriller liefhebber eindelijk tijd om een boek van haar te gaan lezen. Ben dan ook heel blij dat ik uitgekozen ben om deel te nemen aan deze leesclub.

Verwachtingen: De verwachtingen zijn hoog aangezien het verhaal me erg aanspreekt en ik al zoveel goeds heb gehoord over Sharon Bolton. Ik verwacht een vlucht om in leven te blijven!

JulieVanCauteren
    Bijdrager
    Post count: 6

Cover: De voorkant van het boek vind ik wel heel mooi. De kleuren van de tekst passen mooi bij de afbeelding. De doorschijnende lijn door de titel (voorkant en zijkant) geven het iets speciaal. Ook fijn dat er een bladwijzer mee in het boek dat helemaal bij het boek past.

Auteur: Dit is het eerste boek dat ik van haar ga lezen. Dus ik heb niet echt verwachtingen

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek. Een boek dat je niet los laat en waar je echt in wil verder lezen. Een ballonvaart staat nog wel op mijn bucket list, dus ik hoop dat ik het nog durf na het lezen van dit boek.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 138

Cover
    Een prachtige foto van een ballonvaart in een verlaten landschap siert de voorzijde van de cover. Aan de achterzijde enkele lovende aanbevelingen en een bescheiden foto van de auteur. Ik vind het een aantrekkelijke cover welke er zeker voor zorgt dat ik nieuwsgierig wordt naar de inhoud van het verhaal.

Auteur
    Zo te lezen heeft de auteur haar sporen al verdiend. Voor mij is dit echter een eerste kennismaking met het werk van Sharon Bolton.

Verwachting
    Mijn eerste verwachting is een boek vol spanning, maar ook ben ik benieuwd naar het verhaal achter de moord en het hierop volgende kat en muis spel. Hopelijk betreft het hier een ware pageturner, zo een waarvan je bij de laatste bladzijde denkt, “ach wat jammer het boek is al uit”.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 34

Gisteren heb ik het boek uitgelezen dat ik nog aan het lezen was dus vanochtend kon ik beginnen met Op de vlucht van Sharon Bolton.

Cover: De cover van het boek vind ik erg mooi, vooral omdat ik wel van de kleurstelling houd, ook ben ik sowieso erg gefascineerd door luchtballonnen. Altijd als er eentje bij ons over komt zit ik er naar te kijken.

Auteur: Ik vind de auteur Sharon Bolton erg goed. Ik heb alle boeken die tot nu toe van haar zijn vertaald ook gelezen. Ik ben laatst ook begonnen in The Craftsman maar ik kon daar niet echt de aandacht bijhouden, omdat Engels lezen niet iets is wat ik heel vaak doe en dan leest dat niet zo heel prettig.

Verwachting: Ik heb best wel hoge verwachtingen voor dit boek, ik heb het nog even nagekeken en de vorige boeken hebben allemaal 4 sterren gekregen, dus die zijn mij goed bevallen. Ik hoop dat dit boek ook weer erg goed is.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 148

Oepsie, vergeten dit onderdeel te doen alvorens te beginnen met lezen, ben al van start gegaan 🙁

Cover: Mooie warme kleuren, vind ik, door die mooie oranje gloed, afkomstig van de (op de achterkant) genoemde zonsopgang. Ook duidelijk dat het een ballonvaart betreft boven een ruig landschap. Titel “Op de vlucht” in grote witte letters net iets boven het midden van het boek. In de O en C missen bij ieder twee stukjes uit de letter precies op 1 lijn (van rechtsboven naar links onder), waarom? vraag ik mij af? Tussen de titel ook in oranje de naam van de auteur Sharon Bolton. Mooie verdeling over de cover.
    Helemaal onderaan “Ze heeft het gezicht van de moordenaar gezien, maar hij ook dat van haar…”=> duidelijk de vluchtende is een vrouw en de moordenaar voor wie ze op de vlucht is, is een man

Auteur: Nog niets gelezen van Sharon Bolton, maar de quote van Dialy mail op de voorkant “Eindelijk is de kreet ‘onmogelijk om weg te leggen’eens echt verdiend, want dit is een ab-so-lu-te pageturner” legt de lat wel hoog!

Verwachting: Zeer benieuwd naar deze achtervolgingshriller!zoals dit boek op de achterkant ook wordt genoemd. Verwacht een spannend verhaal, want de hoofdrolspeelster vlucht voor haar leven nadat alle andere passagiers zijn omgekomen.

Carla
    Bijdrager
    Post count: 1

De cover is erg mooi en daagt uit tot lezen. Ook vind ik het boek prettig om vast te houden.
    Een te groot boek is vaak te zwaar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.