Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 129: Op de vlucht Op de vlucht, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #23349 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 156

Zoals aangegeven was ik al als een speer begonnen in het boek alvorens aan het onderdeel “Voor het lezen” te denken 🙂

Kom je opmerkelijke citaten tegen? Nog niet iets in het bijzonder, te zeer gefocust op het spannende verhaal!
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Niet helemaal, had niet verwacht dat het perspectief zou wisselen tussen vluchter en jager. Maar het verhaal leest supersnel en inderdaad heb ik weinig zin om het boek weg te leggen.
    De korte hoofdstukken lezen lekker weg.
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Er is mij nog niets storends opgevallen.

Liane
    Bijdrager
    Post count: 45

Ik ben inmiddels begonnen in dit boek. Het valt mij op dat de hoofdstukken kort zijn, wat ik persoonlijk prettig vind. Dat leest net wat vlotter.
    Ik ben pas op pag 60 en ik ben nog geen opvallende citaten tegengekomen.
    Snel weer verder met lezen….

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 145

Ik ben inmiddels bij blz. 210 aangekomen. Het boek leest vlot, door de korte hoofdstukken die ook nog eens wisselen van perspectief heb ik de neiging om maar door te blijven lezen. De verhaallijn ontwikkeld zich wel zoals ik verwacht had echter denk ik dat het verleden van de hoofdpersoon ook duidelijk meespeelt, dit had ik weer niet verwacht. Verder ben ik geen opmerkelijke citaten of spellingfouten tegen gekomen. Het boek is spannend en leest gewoon lekker. Ondanks dat het nu nog te vroeg is voor een beoordeling kan ik mij wel vinden in de typering van de daily mail “ab-so-lu-te pageturner”. Tot op dit moment ben ik het daar zeker mee eens, hopelijk geldt dit ook voor de rest van het verhaal.

saartje
    Bijdrager
    Post count: 39

1 Citaten: Ik zit op pagina 245 en heb nog niet echt citaten gevonden die me bijzonder opvielen. Het lijkt me niet direct het boek voor citaten eerder voor spanning.

2 verloop verhaallijn: Die is toch wel bijzonder wat betreft een simpele moord zien gebeuren en de achtervolging samenkomt in een toch veel groter complot. Ik kan hier weinig over zeggen zonder te spoileren. Wat ik wel kan zeggen is dat de verhaallijn spannend blijft en je het boek moeilijk kan wegleggen. De korte hoofdstukken zijn fijn en dat het verhaal verteld wordt vanuit verschillende personen houdt het boeiend.

3 Fouten: op pagina 97 heb ik een foutje opgemerkt op een neer rijden moest zijn op en neer rijden maar verder geen fouten tot hiertoe.

JulieVanCauteren
    Bijdrager
    Post count: 10

Vandaag begin ik te lezen in het boek.

MissyP
    Bijdrager

Net deel 2 uit en ik zeg 1 woord: WAUW!

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 39

Ik ben intussen aangekomen bij hoofdstuk 32. Tot nu toe leest het weer heerlijk. Ik heb ook een heleboel andere dingen te doen maar zo gauw als ik begin te lezen, zit ik weer in het verhaal. Opmerkelijke citaten ben ik (nog) niet tegen gekomen. Ook zijn spellingsfouten mij niet opgevallen, dus die zullen er niet echt veel in zitten.
    Het boek is weer een echt boek van Sharon Bolton, ik vind haar echt goed schrijven. Heerlijke korte hoofdstukken en het leest lekker vlot.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 73

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Nee, niks opmerkelijks tegengekomen. Wel soms zinnen die ik iets vaker over moet lezen, omdat het meerdere betekenissen kon hebben.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Er zitten heel veel spannende wendingen in, waardoor je denkt dat je het verloop kan voorspellen maar het loopt toch altijd net iets anders.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Geen spelfouten gevonden.

Liane
    Bijdrager

Ik heb deel 1 gelezen en sta te popelen om met deel 2 te starten.

Ik ben nog geen opmerkelijke of bijzondere citaten tegengekomen en ook spelfouten heb ik niet ontdekt. Dat zegt niet dat ze er niet zijn. Maar ik word dusdanig het verhaal ingezogen dat ik er niet eens op heb gelet, sorry! Dat is bij mij overigens altijd wel een goed teken 😉

De verhaallijn loopt toch wel aardig zoals ik had verwacht. Het gaat de kant op die ik vermoedde. Daar start deel 2 ook meteen mee.

De schrijfstijl is bijzonder soepel. Korte hoofdstukken. Geen poëtisch “geneuzel”. So far so good.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 67

Ik heb deel 1 van het boek uit. Ik heb nog geen idee waar het heen gaat, het is nog een groot mysterie. De spanning zit er in ieder geval goed in door de verschillende wendingen. De korte hoofdstukken zijn fijn om te lezen.

Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen en spellingfouten ook niet.

MissyP
    Bijdrager

Citaat: bekend spreekwoord “Bloed kruipt waar het niet gaan kan.”

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 145

Voor wat de verhaallijn betreft: ik ben gisteravond bij deel 3 aangekomen. Het einde van deel 2 zag ik echt even niet aankomen, geweldig! Straks maar even terugbladeren om te kijken of ik bepaalde aanwijzingen heb gemist.

Liane
    Bijdrager

Voor wat de verhaallijn betreft: ik ben gisteravond bij deel 3 aangekomen. Het einde van deel 2 zag ik echt even niet aankomen, geweldig! Straks maar even terugbladeren om te kijken of ik bepaalde aanwijzingen heb gemist.

Je maakt me nu wel heel erg nieuwsgierig!

Liane
    Bijdrager

Ik ben inmiddels bij deel 3 en nu snap ik wat Tilak bedoelt.
    Dit zag ik dus echt niet aankomen.
    Snel door. Het leest echt als een trein.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.